ramazan
ramazan

نکته های اصلی برای داشتن پوستی زیبا و شفاف

نکته های اصلی برای داشتن پوستی زیبا و شفاف
 
آب، بهترین شوینده برای صورت
اولین گام برای داشتن پوستی سالم و زیبا شست‌وشوی مناسب آن با آب ولرم است؛ اینکه برای چه نوع پوستی باید از چه نوع شوینده‌ای استفاده کنید. متخصصان پوست توصیه می‌کنند که به جای صابون از پن برای شست‌وشوی صورت استفاده شود زیرا پن‌‌ها برخلاف صابون حالت قلیایی ندارند و آسیبی به پوست نمی‌رسانند.
اگر هم می‌خواهید از صابون استفاده کنید باید سراغ انواع ملایم آنها مثلا صابون گلیسیرین یا شیر و عسل بروید. البته پوست بسیاری از خانم‌ها به دلایل مختلف مستعد بروز آکنه است. بنابراین به این افراد توصیه می‌شود از شوینده‌‌های مناسب پوست‌های چرب که در داروخانه‌‌ها به فروش می‌رسند، استفاده کنند.
 
 حوله را فاکتور بگیرید
بیشتر افراد عادت دارند بعد از شستن صورت از حوله مشترک خانواده که معمولا هم در دستشویی آویزان است، استفاده کنند اما این کار باعث بروز حساسیت، آکنه و البته خشکی پوست می‌شود. بهترین راهکار این است که اجازه دهید صورتتان در معرض هوا قرار گیرد و خشک شود اما استفاده از دستمال‌های کاغذی نرم و استاندارد و حوله‌‌های نرم مخصوص صورت هم گزینه مناسبی است.
 
مرطوب کننده‌‌ها را دست کم نگیرید
بر خلاف باور عموم مردم، همه مرطوب‌کننده‌‌ها حاوی روغن و چربی نیستند و استفاده از آنها به معنی آبرسانی پوست است نه افزودن چربی. شاید بد نباشد بدانید عدم استفاده از این کرم‌ها باعث بروز خشکی و افزایش چین و چروک‌های پوست می‌شود؛ در حالی که استفاده از مرطوب کننده مناسب باعث شادابی و طراوت چهره و کاهش التهابات پوستی خواهد شد و جوش‌ها را نیز از بین ‌می‌‌برد.
بنابراین برای داشتن پوستی سالم و زیبا بعد از شستن صورت حتما از یک مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. استفاده از مرطوب کننده لب نیز مانع از پوسته پوسته شدن و ترک خوردن لب‌ها می‌شود و تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد. نکته جالب اینکه روغن زیتون یک مرطوب‌کننده گیاهی لب به حساب می‌‌آید.
 
 کرم روز و کرم شب یادتان نرود
خیلی‌‌ها استفاده از کرم‌های روز و شب را یک کار لوکس و غیرضروری می‌دانند؛ در حالی که به گفته متخصصان پوست استفاده از این محصولات از بروز خشکی پوست پیشگیری می‌کند، روند پیری پوست را به تاخیر ‌می‌‌اندازد و باعث صاف و شفاف شدن پوست می‌شود. همچنین کرم‌های روز و شب خاصیت مرطوب‌‌کنندگی بالایی دارند اما تفاوت اصلی آنها این است که کرم‌ ‌های روز اغلب سبک و حاوی ضدآفتاب‌ هستند؛ اگر‌چه هرگز نمی‌‌توانند جایگزین ضدآفتاب شوند اما کرم‌‌‌های شب غلیظ‌تر از کرم ‌‌های روز بوده و مواد مغذی و ویتامین‌‌های مفید زیادی برای پوست دارند و بهترین زمان استفاده از آنها بعد از 30سالگی است.
از طرفی افرادی که پوست چرب و آکنه‌‌ای دارند باید از کرم‌ ‌های روز خیلی ملایم و سبک و اصطلاحا فاقد چربی (Oil free)استفاده کنند اما مصرف کرم‌‌‌های شب به این افراد توصیه نمی‌شود. بنابراین بهتر است به تجویز پزشک سراغ کرم‌‌‌های حاوی اسید میوه یا کرم‌‌های لایه‌‌بردار مثل ترتینویین بروند. برای تشخیص اینکه چه نوع کر‌می‌‌ مناسب شماست، باید به یک متخصص پوست مراجعه کنید.
 
 ضد‌آفتاب؛ راز زیبایی
استفاده از ضدآفتاب برای همه افراد در هر سنی ضروری است؛ به طوری که مصرف آنها در همه فصول، حتی در هوای ابری به افراد توصیه می‌‌شود. یادتان باشد که کرم‌های ضدآفتاب قادرند تا 90 درصد از آثار زیانبار نور خورشید پیشگیری کنند اما نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد، مقدار و دفعات مصرف این محصولات است.
در واقع باید کرم‌ ضدآفتاب را یک ربع تا نیم ساعت پیش از قرار گرفتن در معرض خورشید و هر بار به اندازه یک بندانگشت روی پوست بزنید و هر دو تا سه ساعت یک بار آن را تجدید کنید. همچنین هر نوع پوستی به یک ضد آفتاب خاص نیاز دارد و برای خرید یک محصول مطمئن باید از یک متخصص پوست مشاوره گرفت. برای تشخیص نوع پوست خود کافی است صورتتان را با یک پاک کننده ملایم بشویید و پس از خشک شدن یک تکه کاغذ را روی پیشانی، گونه‌ها و چانه خود بکشید و سپس به آن نگاه کنید.
اگر روی کاغذ لکه‌‌های روغنی کم و بیش وسیعی مشاهده شود، پوست شما چرب است، اگر اثر مختصری از چربی روی کاغذ بیفتد نشانه این است که پوستی معمولی دارید و اگر کاغذ با اصطکاک روی پوست حرکت کند و هیچ اثری از چربی روی آن نباشد، نشانه خشک بودن پوست شماست. اما اگر کاغذی که بر روی پیشانی و چانه و بینی کشیده ‌می‌‌شود چرب ولی کاغذی که روی گونه‌‌ها کشیده ‌می‌‌شود هیچ‌گونه اثر چربی نداشته باشد، پوست شما از نوع مختلط است.
 
 ماسک خانگی جادویی
تحقیقات بسیار زیادی در مورد ماسک‌‌های خانگی یا کرم‌‌های میوه‌ای انجام شده و تاثیر مثبت بسیاری از آنها نیز به اثبات رسیده است. برای داشتن پوستی زیبا توصیه می‌کنیم این ماسک‌ها را امتحان کنید. چون بعد از 3 تا 4 بار استفاده بی‌خیال کرم‌های آرایشی می‌شوید و نیازی به آنها نخواهید داشت.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان