ramazan
ramazan

رازهای جوان و شاداب ماندن پوست بعد از سی سالگی

رازهای جوان و شاداب ماندن پوست بعد از سی سالگی

رازهای جوان و شاداب ماندن پوست بعد از سی سالگی؛  ممکن است تا ٣٠ سالگی پوست شما زیبا و شفاف به نظر برسد اما به تدریج با برخورد هر تابش خورشید به پوست شما، زیبایی و لطافت پوست شما تحت‌تأثیر قرار گرفته و لکه‌ها و چروک‌های ریز شروع به نمایان شدن می‌کنند.

 

اثرات تخریبی نور خورشید و سرعت پایین ترمیم سلول‌های پوست باعث ایجاد لکه‌ها و چین و چروک‌هایی روی پوست می‌شوند. در این مقاله به روش‌های کم هزینه‌ای خواهیم پرداخت که می‌توانید به کمک آنها سلامت و زیبایی پوست خود را حفظ کنید.

 

چه اتفاقی برای پوست شما می‌افتد؟
ممکن است تا ٣٠ سالگی پوست شما زیبا و شفاف به نظر برسد اما به تدریج با برخورد هر تابش خورشید به پوست شما، زیبایی و لطافت پوست شما تحت‌تأثیر قرار گرفته و لکه‌ها و چروک‌های ریز شروع به نمایان شدن می‌کنند. اولین خطوط و چین و چروک‌ها معمولا در اطراف چشم‌ها و لب‌ها به وجود می‌آیند.

 

بعد از تمام شدن دهه سوم زندگی پوست شما نازک‌تر و ظریف‌تر می‌شود. این قضیه به دلیل کم شدن میزان کلاژن و همچنین کاهش سرعت بازسازی سلول‌های پوست است. این حالت ممکن است باعث شود که صورت شما کسل‌کننده و شل به نظر برسد و دیگر گونه‌های شما به آن شادابی گذشته نباشد. از طرفی زندگی‌های مدرن و شلوغ امروزی باعث افزایش استرس شده که همین قضیه می‌تواند روی پوست شما تأثیر بدی داشته باشد.

 

از طرفی دیگر پوست شما مانند دوران نوجوانی و دهه ٢٠ سالگی غیرقابل پیش‌بینی نیست. در این دهه از زندگی تقریبا تمرکز شما باید روی لایه‌بردارها باشد.

لایه‌برداری به بازسازی سلول‌های پوست و هیدراتاسیون کمک می‌کند و با بروز لکه‌های پوستی مقابله می‌کند.

 

به دنبال محصولات آرایش و بهداشتی‌ای باشید که مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان و ویتامین داشته باشند. این محصولات می‌توانند پوست شما را سالم و جوان نگه دارند.

 

برس‌های تمیزکننده
برس‌های تمیز‌کننده سلول‌های پوست را تشویق می‌کند تا سریع‌تر خود را تجدید کنند. برس کشیدن همچنین باعث می‌شود که محصولات مراقبتی و بهداشتی بتوانند عمیق‌تر به داخل پوست نفوذ کنند. این کار باعث می‌شود که شما پوستی زیبا و سالم داشته باشید.

 

سعی کنید برای این منظور از تمیز کننده‌هایی که حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها (مانند چای سبز و سفید)، ویتامین C و اسید‌های آلفا هیدروکسی (AHAs) هستند استفاده کنید.
لایه‌برداری

پوست شما نیاز دارد در هفته دوبار لایه‌برداری شود. این کار را جدی بگیرید. از لایه‌بردارهایی که دانه‌های درشت و نامنظم دارند استفاده نکنید. به جای آن از لایه‌بردارهایی با الیاف مصنوعی و ریز استفاده کنید.
مرطوب‌کننده‌ها

هیدراتاسیون یکی از کلیدهای اصلی دروازه سلامت و زیبایی پوست است که در مقابل آسیب‌های اشعه UV و آلودگی‌ها از شما محافظت می‌کند و تولید کلاژن و آلاستین را بهبود می‌بخشد. روزانه حداقل دو بار از مرطوب‌کننده‌های غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها استفاده کنید. این کار را به آرامی و ملایمت انجام دهید.

 

مرطوب‌کننده شما باید حتما حاوی ویتامین C باشد. ویتامین C از پوست شما در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث شفاف و درخشنده‌شدن پوست شما می‌شود.

 

کرم‌های چشم
کرم‌های چشمی را انتخاب کنید که حاوی هیدروکینون و ویتامین C باشد.
برای مقابله با پف زیر چشم می‌توانید از کافیین و برای افزایش رطوبت می‌توانید از محصولات حاوی اسید هیالورونیک استفاده کنید.

 

آرایش‌کردن
به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مقدار قابل قبولی از پپتید و گلیسیرین باشند. گلیسیرین باعث حفظ رطوبت پوست می‌شود و پپتید به تولید کلاژن کمک می‌کند. شما می‌توانید از این محصولات قبل از استفاده از مواد آرایشی استفاده کنید یا این‌که از محصولات آرایشی‌ای استفاده کنید که حاوی این مواد هستند. برای پوشاندن کبودی زیر چشم می‌توانید از کرم‌هایی با رنگ‌های گرم‌تر از رنگ پوست خودتان استفاده کنید.

 

درمان در طول شب
هر هفته یک شب از ماسک‌های غنی از آنزیم‌ها استفاده کنید. کرم‌هایی که در طول شب استفاده می‌کنید باید قوی‌تر باشند. لایه‌بردارها و محصولات بدون روغن می‌توانند در افزایش هیدراتاسیون به شما کمک کنند.

 

به‌دنبال محصولاتی بگردید که حاوی پلی‌پپتید باشند. این محصولات باعث جوانسازی و بازسازی پوست می‌شوند. محصولات حاوی گلیکولیک و اسید سالیسیلیک می‌توانند در هیدراتاسیون به شما کمک کنند. رتینول نیز برای خوش فرم شدن پوست‌های نازک، تحریک بازسازی سلولی، کاهش خطوط ریز و درخشندگی پوست مفید است.

 

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان