ramazan
ramazan

پیکر بی‌جان شاعر مشهور در خانه‌اش پیدا شد! عکس

پیکر بی‌جان شاعر مشهور در خانه‌اش پیدا شد! عکس
«محمدعلی ابرآویز» سراینده‌ی تعدادی از سرودهای انقلاب اسلامی درگذشت.پیکر این شاعر و هنرمند صبح دیروز- پنج شنبه 23 آبان- در محل سکونتش پیدا شد که پس از انتقال به بیمارستان لقمان مشخص شد دارفانی را وداع گفته است.
 
ابرآویز که ساخت سرودهای انقلابی چون «بوی گل سوسن و یاسمن آید» ، «سمفونی شهداء» و «سقای حرم» را عهده دار بوده است، سال گذشته به‌دلیل بیماری ریه در بیمارستان بستری شده و به ایسنا گفته بود: پزشکان می‌گویند بیماری من از تنهایی است. سه چهار سالی می‌شود که دچار بیماری هستم، بیماری که با تنگی نفس بروز پیدا می‌کند. ظاهرا این بیماری تمامی ندارد و دیگر دچار بیماری‌های متعدد هم شده‌ام، قرار بود کتابی بنویسم اما هنوز موفق نشده‌ام و از وقتی که به بیمارستان آمده‌ام، ایده‌های جدیدی به ذهنم آمده که باید آن‌ها را ارایه دهم. شاید با این آثار وظیفه‌ی انسانی‌ام را بتوانم انجام دهم.
 
او یادآور شده بود: پزشکان اصرار می‌کنند که من را از بیمارستان مرخص کنند، اما یادم افتاد که اگر به خانه بروم، دوباره به تنهایی باز می‌گردم و این تنهایی دارد مرا خفه می‌کند، وقتی یادم می‌افتد که باید به خانه و تنهایی برگردم، غمگین می‌شوم.
 
این شاعر سرودهای انقلابی چند پیش مستندی بنام «مرد آواها» به کارگردانی مسعود نجفی در موسسه تصویر شهر ساخته شد.
 
ابرآویز همچنین از پیشگامان تبلیغات در ایران محسوب می شود و در رادیو نیز به عنوان نویسنده فعالیت داشته است.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان