ramazan
ramazan

این 7 انسان سرشناس در 20 سالگی چه می‌کردند (عکس)

این 7 انسان سرشناس در 20 سالگی چه می‌کردند (عکس)
مطالب خواندنی و جالب
باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا
 

این 7 انسان سرشناس در 20 سالگی چه می‌کردند (عکس)
 

اوباما پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه کلمبیا در سال 1983 در رشته علوم سیاسی، به شیکاگو رفت و آنچنان که گفته می‌شود به موسسه‌های خیریه برای کمک به افراد کم‌درآمد پیوست. او پیش از آنکه در سال 1988 به دانشکده حقوق هاروارد برود، کمی به خودش توجه کرد و ضمن انجام چند سفر، به دیدار خانواده‌اش در کنیا رفت.وی همچنین پیش از آنکه برای اتمام درسش به دانشگاه کلمبیا در نیویورک برود، دو سال را در دانشکده اکسیدنتال سپری کرد.

بر اساس برخی گزارش‌ها، اوباما در آن زمان الکل و ماری‌جوانا مصرف می‌کرده است.

ولادیمر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه


این 7 انسان سرشناس در 20 سالگی چه می‌کردند (عکس)

پوتین بر آن بود تا پیش از آنکه دوره تحصیلاتش در دانشگاه را به اتمام برساند در بخش سرویس های جاسوسی فعالیت کند. وی پس از آنکه مدرکش را در رشته حقوق دانشگاه مرکزی لنینگراد دریافت کرد، در آژانس‌های امنیتی روسیه مشغول به کار شد. در آنجا پوتین نخست به عنوان رئیس دبیرخانه شد و سپس به عضویت سازمان مقابله با جاسوسی درآمد و پس از آن وارد دوره‌های آموزش عملیات شد. او پس از آنکه تحصیلات تکمیلی‌اش را به اتمام رساند به مدت 10 سال به عنوان افسر اطلاعاتی مشغول به کار شد.

با آنکه جزئیات زندگی پوتین کمی محرمانه است اما گفته می‌شود که وی همزمان با حضور در دانشگاه اوقات فراغتش را به آموزش جودو می‌گذارند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان

این 7 انسان سرشناس در 20 سالگی چه می‌کردند (عکس)

او با نخستین همسرش «اوریچ» که یک دانشجوی فیزیک بود در سال 1974 در دانشگاه لیپزیک زمانی که مرکل تنها 20 سال داشت، آشنا شد. مرکل با همسر نخستش در سال 1977 ازدواج کرد و به طور جداگانه زندگی را آغاز کردند زیرا اگر آنها می‌خواستند با یکدیگر زندگی کنند باید به طور کامل قوانین نظام وقت آلمان را رعایت می‌کردند.

مرکل در حالی مدرک تحصیلی خود را دریافت کرد که به عنوان گارسون کار می‌کرد و در یک اتاق 100 فوتی به همراه همسرش زندگی می کرد. در این اتاق همچنین سرویس بهداشتی و حمام نیز قرار داشت.

نخستین ازدواج مرکل با طلاق در سال 1982 به پایان رسید. او مجددا در سال 1988 با جاشیم سوار استاد شیمی از برلین ازدواج کرد. گفته می‌شود که وی هنگام تحصیل در دانشگاه مشروبات الکی مصرف می‌کرده است.

بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه


این 7 انسان سرشناس در 20 سالگی چه می‌کردند (عکس)

اسد 20 سالگی‌اش را با تحصیل در علم پزشکی در دانشگاه دمشق گذراند و در سال 1988 فارغ‌التحصیل شد. در حالی که وی برای پزشک شدن درس می‌خواند و دوره کارورزی خود را به عنوان چشم‌پزشک در بیمارستان نظامی در خارج از دمشق طی می‌کرد، هیچ برنامه‌ای برای ورود به دنیای سیاست نداشت. برادر بزرگ‌تر وی باسل، کسی بود که پس از پدرش قدرت را در اختیار می‌گرفت اما پس از مرگ باسل در تصادف رانندگی، بشار به عنوان جانشین پدرش معرفی شد.

اسد به عنوان پزشک ارتش در دمشق فعالیت می‌کرد و سپس به لندن رفت. وی هیچ انگیزه‌ای برای بازگشت به سوریه نداشت و در آن زمان هیچ‌گونه تمایلات سیاسی نیز نداشت.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس


این 7 انسان سرشناس در 20 سالگی چه می‌کردند (عکس)

کامرون پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده براسنوس آکسفورد لندن با دریافت مدرک شاگرد اولی، به مدت 5 سال در مرکز تحقیقاتی حزب محافظه‌کار مشغول به فعالیت بود.

در حالی که کامرون به عنوان یک محقق پرتلاش و باهوش در مرکز تحقیقات حزب محافظه‌کار فعالیت می‌کرد، به عضویت باشگاه بولینگدون این دانشگاه نیز درآمد. این باشگاه به محلی که در آن مشروبات الکلی سنگین سرو می‌شد و رفتارهای خشن و بد در آن صورت می‌گرفت مشهور است و کامرون همواره از صحبت کردن در این‌باره خودداری می‌کرد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی
 


این 7 انسان سرشناس در 20 سالگی چه می‌کردند (عکس)

 

اغلب مسائل زندگی جونگ اون به‌ویژه جوانی وی و حتی سال تولدش محرمانه و رمزآلود است. وی در دانشگاه نظامی کیم ایل سونگ حضور داشت و گفته می‌شود که پیش از 30 سالگی به عنوان همراه کیم جونگ ایل، پدرش و رهبر سابق کره شمالی در بخش‌های نظامی حضور داشته است. زمانی که وضعیت سلامت پدرش بد شد، کیم به یک ژنرال نظامی 4 ستاره و رئیس کمیته مرکزی ارتش در حزب کارگر تبدیل شده بود و از اعضای کمیته مرکزی آن محسوب می‌شد.

کیم یکی از هوادارن سرسخت تیم بسکتبال شیکاگو بود و دنیس رادمن بازیکن سابق این تیم را که در سال 2012 به کره شمالی رفت دوست داشت.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران
 

این 7 انسان سرشناس در 20 سالگی چه می‌کردند (عکس)
 

وی پس از آنکه مدرک کارشناسی خود را در رشته حقوق قضایی در دانشگاه تهران گرفت، به شهرهای مختلف ایران سفر کرد و به ایراد سخنرانی‌هایی علیه شاه و در حمایت از آیت‌الله خمینی پرداخت. فعالیت‌های وی منجر به آن شد که روحانی ایران را ترک کند و به رهبر ایران که آن زمان در پاریس در تبعید بود، بپیوندد.

او در اواخر 20 سالگی‌اش بارها به دلیل اتهامات همکاری با روحانیت بازداشت شده بود.

روحانی در اسکاتلند درس خوانده است. گفته می‌شود که وی به راحتی فارسی، انگلیسی و عربی صحبت می‌کند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان