ramazan
ramazan

شرکت های بزرگ چه کسانی را استخدام می کنند(رمز موفقیت)

شرکت های بزرگ چه کسانی را استخدام می کنند(رمز موفقیت)

برای استخدام در یک شرکت بزرگ باید یک سری نکات و راهکارها را بدانید برای موفقیت بیشتر و استخدام در شرکت های بزرگ بد نیست این بخش را مطالعه کنید؛  به نظر می رسید بازار کار، دیگر برای جذب دانش آموختگان رشته های کامپیوتری جا ندارد اما تعداد زیادی از بزرگترین شرکت ها می گویند به افراد جدیدی نیاز دارند. تنها کاری که باید انجام دهید، انتخاب یکی از 10 رشته مورد نیاز آنهاست.

 

مرکز ComputerWorld مطالعه گسترده ای را در سطح جهان انجام داده تا پیش بینی کند در یک سال آینده کدام یک از مهارت ها در صنعت فناوری بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

 

در این بررسی 24 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که سازمان آنها در نظر دارد طی سال جدید میلادی تعداد بیشتری کارمند در بخش IT استخدام کند که این رقم از 32 و 33 درصد مربوط به دو سال گذشته کمتر است. این مرکز مطالعه خود را روی 194 کارشناس و مدیر برتر IT در سراسر جهان انجام داد.

 

1- برنامه نویسی در شاخه توسعه ابزار

حدود 48 درصد مدیران IT اعلام کردند که قصد دارند طی 12 ماه آینده افرادی را با این مهارت استخدام کنند. وقتی برنامه نویس هایی می توانند سیستم عامل جدیدی بنویسند که مدام به مشتری بگوید باید دستگاه جدیدی بخرد، چرا رییس و رؤسا برای در اختیار گرفتن شان تردید کنند؟

 

رتبه در لیست سال گذشته: یک

 

شرکت های بزرگ چه کسانی را استخدام می کنند(رمز موفقیت)

2- مدیر پروژه

حدود 33 درصد مدیران فناوری در سازمان های مختلف توضیح دادند که طی 12 ماه آینده کارمندان جدید را برای مدیریت پروژه استخدام می کنند. یک مدیر پروژه خوب می تواند به جای شما با مشتری سر و کله بزند تا شما به عنوان مدیر آرامش بیشتری داشته باشید. مدیر پروژه خوب هم در بازار کم پیدا می شود.

 

رتبه در لیست سال گذشته: پنج

3- پشتیبان فنی

حدود 30 درصد مدیران IT در سازمان ها اعلام کردند که برای استخدام پشتیبانان فنی از افراد طی 12 ماه آینده برنامه ریزی کرده اند.

 

رتبه در لیست سال گذشته: دو

4- امنیت فناوری

حدود 28 درصد از مدیران فناوری که در این بررسی شرکت کردند، از اعلام برنامه هایی برای استخدام این گروه از افراد خبر دادند.

 

رتبه در لیست سال گذشته: هفت

5- توسعه خدمات وب

حدود 28 درصد کارشناسان و مدیران فناوری حاضر در این بررسی اعلام کردند طی یک سال آتی کارمندان جدید با تخصص توسعه خدمات وب را استخدام می کنند. قابلیت های ویژه این پست تازه کشف شده و شرکت های بزرگ برنامه های بزرگی برای کارمندان خود دارند.

 

رتبه در لیست سال گذشته: خارج از لیست

 

شرکت های بزرگ چه کسانی را استخدام می کنند(رمز موفقیت)

6- مدیر پایگاه داده

حدود 26 درصد کسانی که دراین بررسی حضور داشتند از استخدام تعداد بیشتری مدیر پایگاه داده طی یک سال آینده خبر دادند.

 

رتبه در لیست سال گذشته: شش

7- هوش مصنوعی و تحلیل داده ها

حدود 24 درصد از مدیران فناوری حاضر در ایران بررسی اعلام کردند که قصد دارند طی یک سال آینده افرادی را با تخصص هوش مصنوعی و تحلیل داده ها استخدام کنند.

 

رتبه در لیست سال گذشته: هشت

8- ابزارهای موبایلی و مدیریت دستگاه ها

حدود 24 مدیرانی که در این بررسی شرکت کردند توضیح دادند که قصد دارند طی 12 ماه آتی افرادی با مهارت بالا در مدیریت دستگاه و طراحی ابزارهای موبایلی به کار بگیرند.

 

رتبه در لیست سال گذشته: چهار

9- شبکه

حدود 22 درصد افراد حاضر در این مطالعه از استخدام کارمندان جدید با مهارت های مرتبط با شبکه طی یک سال آتی خبر دادند.

 

رتبه در لیست سال گذشته: سه

 

شرکت های بزرگ چه کسانی را استخدام می کنند(رمز موفقیت)

10- کلان داده ها

حدود 20 درصد مدیرانی که در این مطالعه حاضر شدند، موافقت خود را برای استخدام کارشناسانی با این تخصص در یک سال آینده اعلام کردند.

 

رتبه در لیست سال گذشته: 11

 

 

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان