ramazan
ramazan

معرفی رنگ موهای مناسب با پوست

معرفی رنگ موهای مناسب با پوست
رنگ مو نه تنها اثری چشمگیر در زیبایی و شادابی چهره شما دارد بلکه می‌تواند شما را جوانتر یا پیرتر نشان دهد اما بسیاری از ما نمی‌دانیم چه رنگی مناسب صورتمان است. نگران نباشید، می‌توانید از توصیه‌های آرایشگران بزرگ استفاده کنید و خودتان آن را تشخیص دهید.
 
_ اگر چند تار موی خاکستری در لابلای موی خود پیدا کرده اید و نمیدانید که چه رنگی را برای موهای خود انتخاب کنید، با وجود این همه رنگ مو از مارکهای مختلف هیچ جای تعجب نیست که برای یافتن بهترین رنگ مو کار طاقت فرسایی را پیش رو دارید.
مساله رایجی که وجود دارد این است که بسیاری از زنان رنگ مویی را انتخاب می کنند که هیچگونه همخوانی با پوست صورت آنها ندارد و از آنجایی که پوست و موی سر در کنار هم قرار دارند، انتخاب یک رنگ موی نامتناسب باعث می شود که چهره خسته و پژمرده به نظر بیاید که این اصلا خوشایند نیست. می توانید از دستورات تخصصی ما برای انتخاب یک رنگ موی مناسب استفاده نمایید.(البته سعی نکنید در منزل بیش از دو درجه روشنتر یا تیره تر رنگ کنید. تغییرات حرفه ای نیاز به مهارتهای یک حرفه ای دارد.)
 
قدم اول: سطح انتظارات و بودجه خود را مشخص کنید
ابتدا تصمیم بگیرید که چقدر تغییر رنگ را برای موها در نظر دارید و یا چقد وقت یا پول می توانید برای اینکار اختصاص دهید.

برای ایجاد تغییرات پایدار :

از رنگ های دائمی استفاده کنید مخصوصا در زمانی که می خواهید موهای خود را بیشتر از دو درجه روشن تر یا تیره تر کنید . این فرمولها بهترین متد برای کسانی است که دارای موهای خاکستری با مقاومت بالا در برابر رنگ می باشند. رنگهای دائمی نیاز به کمی کار دارند. چون از بین نمی روند و فقط با رشد موها حرکت می کنند. به احتمال زیاد شما هر ماه باید ریشه های مو را رنگ کنید تا رشد ریشه محسوس نباشد.

برای ایجاد تغییر فوق العاده :

به دنبال یک فرمول موقت باشید. این رنگها پس از هر بار شستشو با شامپو کمرنگ می شود تا اینکه بعد ازحدود ۲۸ بار استفاده از شامپو کاملا از بین می رود. متخصصان معتقدند که این روش انتخاب فوق العاده ای برای کسانی است می خواهند میزان آسیب دیدگی مو را به حداقل برسانند و به سادگی رنگ موی طبیعی خود را تغییردهند. (مثلا اگر تارهای نارنجی در لابه لای موهای قهوه ای شما دیده شد استفاده از رنگ موی موقت مناسب است)

یک توصیه :

این فرمول مو برای کسانی که دوست دارند موها کمی تیره تر شوند کاربرد دارد برای اینکه این فرمول آمونیاک ندارد و موها را روشن تر نمی کند ولی برای حفظ رنگ مجبورید هر ماه آن را استفاده کنید.
برای ایجاد تغییرات چشم گیر همچنین می توانید موها را هایلایت کنید. تارهای لایت شده در لابلای موها پخش می شود و جلوه زیبایی دارد. هایلایت برای کسانی که معمولا سه ماه یک بار موهایشان را رنگ میکنند مناسب است. این کار باعث برجسته نشان دادن رنگ طبیعی مو می شود.
 
قدم دوم : رنگ پوست خود را بشناسید
برای پیدا کردن رنگی که به پوستتان بخورد لازم است که اول رنگ پوست خود را کاملا بشناسید.
کشف رنگ پوست:
اگر دوست دارید همه موها را رنگ کنید، یک لباس سفید به تن کرده همه آثار آرایش را از صورت پاک کنید و با یک حوله سفید نیز تمام موهای سر را بپوشانید. در مقابل یک آینه با نور کافی ایستاده و با دقت نگاه کنید . اگر صورتتان به رنگ قرمز یا صورتی بود،شما چهره سردی دارید . اگر به رنگ هلویی، زیتونی و یا طلایی بود شما چهره گرمی دارید . کاملا واضح است که رنگها کاملا در شما خودنمایی نمی کند و ممکن است بین سرد و گرم باشید و چهره شما خنثی باشد.

اگر فقط می خواهید هایلایت کنید :

فقط کمی به چشمان خود نگاه کنید تا رنگ مویی که باعث جلوه گر شدن چشمان شما می شود را تعیین کنید.اگر رگه هایی از طلایی یا کهربایی در چشمانتان دیدید ، جزو رنگ های گرم هستید و یا اگر چشمانتان به رنگ آبی، نقره ای یا خاکستری و یا قهوه ای یک دست باشد جزو رنگهای سرد به حساب می آید. متخصصین می گویند که در حالیکه چشمان به تنهایی می توانند راهنمای شما باشند ، پوست صورت همیشه رنگی را که برای زمینه موها مناسب است تعیین می کند.( این یک نکته کمکی برای کسانیست که چشمانی گرم و پوستی سرد و یا بالعکس دارند. )
 
قدم سوم : اکنون زمان عمل فرا رسیده است
وقتی در فروشگاه هستید، رنگ مویی را انتخاب کنید که جلوه طبیعی به شما بدهد و این نکته کلیدی را در نظر داشته باشید که رنگ مورد نظر با چهره شما جور در بیاید.
برای پوست های سرد :
دنبال رنگهای خاکستری یا سایه های خنثی بگردید( در جعبه رنگ از A تا N شماره گذاری شده است.) این رنگ ها فاقد تن قرمز یا طلایی هستند و کنتراستی با پوست شما ایجاد می کنند. افراد بور باید دنبال رنگهای شرابی یا بژ باشند؛ افراد دارای پوست سبزه ، می توانند قهوه ای شکلاتی را انتخاب کنند. اگر کشته مرده رنگ قرمز هستید، رنگهای مسی یا ازخانواده گیلاسی متوسط را پیشنهاد می کنیم. این رنگهای قرمز قهوه ای کنتراستی با پوستهای صورتی ایجاد می کنند. نه اینکه کاملا تطابق داشته باشد.
برای پوستهای گرم :
اضافه کردن تن طلایی یا قرمز به رنگتان جلوه طبیعی و سالمی به شما می دهد (حروف G یا R در جعبه رنگها). بلوندها از رنگ های عسلی، توت فرنگی و یا مسی و افراد سبزه از قهوه ای طلایی ، بلوطی و یا رنگهای ماهاگونی می توانند استفاده کنند.
برای پوستهای خنثی ( نه سرد نه گرم ) :
بهتر است در انتخاب رنگها میانه روی کنیم. می توانید رنگی را بر اساس اولویت انتخاب نمایید. (برای مثال افراد مشهوری چون درو بریمور و لیتون میستر نمونه های خوبی هستند) سعی کنید با توجه به شخصیت خود چیزی را که واقعا برازنده شماست انتخاب نمایید.
پیدا کردن یک هایلایت خوب :
اگر رنگ چشم شما گرم باشد، رنگهای مشابه آن پیدا کنید مثل کرمی ، تافی شکلاتی و یا مسی تا چشمانتان را جذاب تر نشان دهد. رنگهای سبزه یا نقره ای به چشمان سرد جلوه زیبایی می دهد. برای رسیدن رنگ به نواحی خاص( نه برای تمام قسمتهای سر) از برس رنگ استفاده کنید تا موهایتان در برابر نور خورشید جلوه طبیعی تری داشته باشد.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان