ramazan
ramazan

راه حل علمی مکعب روبیک

راه حل علمی مکعب روبیک

با دانستن راه حل معکب روبیک به راز این سرگرمی جالب پی ببرید.  به دلیل 42,252,003,274,489,856,000 موقعیت حرکتی ممکنی که در مکعب‌های روبیک وجود دارد، رایانه‌ها در نهایت توانستند این الگوریتم جادویی را شکسته و آن را حل کنند.

 

نازوب: دانشمندان پس از صرف سال‌ها زمان در نهایت توانستند عدد نهایی پازل مکعب «روبیک» را کشف کنند، عددی که تعداد حرکات کافی برای حل این پازل را بیان می‌کند.

 

جهان با نفسی حبس شده برای 3 دهه در انتظار چنین روزی بود، روزی که در نهایت گروهی از مهندسان، دانشگاهیان و شیفتگان ریاضی بتوانند عددی را کشف کنند که زندگی، جهان و مهمتر از همه راه حل «مکعب روبیک» را توضیح دهد.

 

این رقم عدد 20 است، حداکثر تعداد حرکاتی که برای حل کردن این پازل به آن نیاز است.

 

کشف و حل این عدد جادویی 35 واحد پردازشگر و سال‌ها زمان و انرژی انسانی را صرف کرده است.

 

به دلیل 42,252,003,274,489,856,000 موقعیت حرکتی ممکنی که در مکعب‌های روبیک وجود دارد، رایانه‌ها در نهایت توانستند این الگوریتم جادویی را شکسته و آن را حل کنند.

 

محققان ابتدا تمامی حرکات ممکن بر روی این مکعب را کنار یکدیگر قرار دادند و سپس با حذف تعدادی از موقعیت‌های حرکتی متقارن حرکات ممکن و کاربردی را به جا گذاشتند سپس با کمک الگوریتم‌های رایانه‌ای موفق به حل کردن تمامی موقعیت‌های حرکتی ممکن در این پازل شدند.

 

عدد 20 به مدت یک دهه آستانه پایین محدودیت حرکت‌های ممکن در پازل مکعب روبیک بوده است اما دانشمندان در نهایت توانستند آن را به عنوان مرز بالای محدودیت عدد قطعی این پازل اعلام کنند.

 

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان