30 تست هوش و چیستان های چالش برانگیز با تصویر

30 تست هوش و چیستان های چالش برانگیز با تصویر

تست هوش و چیستان های چالش برانگیز و جذاب

 

 

قِلقِلک های مغز با سوال و جواب های تست هوش

 

ابتدا سوال ها که پاسخ دهید و سپس جواب آنها در قسمت پایین سوال ها می باشد. مردانه خودتان را محک بزنید 😊

1– فردی با 100 هزار تومان پول نقد وارد یک مغازه می شود که فقط اجناس 6 و 8 هزار تومانی دارد. اگر قرار باشد این فرد هیچ پول اضافه ای نیاورد، بیشترین تعداد جنسی که می تواند با پول خود بخرد چقدر است؟

2– این کلید متعلق به کدام یک از سوراخ های زیر است؟

 

30 تست هوش و چیستان های چالش برانگیز با تصویر

 

3– امروز، پس فردای روزی است که سه هفته از ۱۵ خرداد می گذرد. اگر 10 اردیبهشت دوشنبه باشد، فردا چند شنبه خواهد بود؟

4– با استفاده از توپ های بیلیارد موجود در شکل، مجموع 30 را بدست آورید.

 

30 تست هوش و چیستان های چالش برانگیز با تصویر

 

5– سعید بلند تر از مسعود و کوتاهتر از حمید است. حامد کوتاهتر از سعید اما بلندتر از مسعود است. قد کدام یک از همه بلندتر است؟

6– تعداد هندوانه های کامل در شکل را بشمارید.

 

30 تست هوش و چیستان های چالش برانگیز با تصویر

 

7– یک سرآشپز برای برنده شدن در یک مسابقه، باید ۶ استیک را در عرض ۱۵ دقیقه سرخ کند. اما او تنها یک ماهیتابه دارد و در این ماهیتابه تنها می توان 4 استیک را بطور همزمان جا داد. این سرآشپز چگونه می تواند در چنین مدت زمانی تمامی استیک ها را سرخ کند؟

8– در شکل زیر حیوان پنهان شده ای را می بینید؟ تعداد آنها را بشمارید؟

 

30 تست هوش و چیستان های چالش برانگیز با تصویر

 

9– بعضی از ماه های شمسی 30 روزه هستند و بعضی دیگر 31 روز. در طول یک سال چند ماه با 29 روز را داریم؟

10– با توجه به شکل های داده شده، مقدار علامت سوال چقدر باید باشد؟

 

30 تست هوش و چیستان های چالش برانگیز با تصویر

 

11– یک پیرزن سه مرغ دارد که روی هم رفته هر سه روز، سه تخم می گذارند. او قصد دارد تا 12 مرغ دیگر بخرد تا تخم مرغ بیشتری نصیبش شود. اما به علت کهولت سن، قادر به حل این معمای چالش برانگیز نیست و به کمک شما نیاز دارد. بدین ترتیب او پس از 15 روز چند عدد تخم مرغ خواهد داشت؟

12– سبد متفاوت در معمای تصویری زیر پیدا کنید.

 

30 تست هوش و چیستان های چالش برانگیز با تصویر

 

13– دو خودروی آبی و قرمز رنگ در زمانی یکسان حرکت می کنند. سرعت خودروی آبی 60 مایل بر ساعت و سرعت خودروی قرمز 40 مایل بر ساعت است. این دو خودرو در یک نقطه از یکدیگر عبور می کنند. آیا چنین چیزی امکان دارد؟

14– تعداد سوراخ های تی شرت را بشمارید.

 

30 تست هوش و چیستان های چالش برانگیز با تصویر

 

15– هفت خواهر به یک کلبه رفتند تا هر کدام از آنها کاری را انجام دهد. خواهر اولی پنکیک سرخ می کرد، خواهر دومی جدول حل می کرد، خواهر سومی مشغول خواندن رمان بود، چهارمی لباس ها را می شست، پنجمی شطرنج بازی می کرد و در نهایت ششمی گل ها را آب می داد. پس خواهر هفتم مشغول چه کاری بود؟

16– در معمای تصویری زیر، گربه را پیدا کنید.

 

30 تست هوش و چیستان های چالش برانگیز با تصویر

 

17– کشاورزی قصد عبور از یک رودخانه را دارد و می خواهد یک گرگ و یک بز و یک عدد کلم را با خود به آن طرف رودخانه ببرد. اما او فقط یک قایق با ظرفیت دو جاندار دارد و در هر بار تنها می تواند یکی از گرگ، بز یا کلم را با خود ببرد. اگر گرگ و بز با هم در ساحل تنها باشند، گرگ او را خواهد خورد. از طرفی اگر بز و کلم هم تنها باشند، بز حساب کلم را خواهد رسید! چگونه کشاورز می تواند گرگ و بز و کلم را از رودخانه عبور دهد و هیچ کدام خورده نشوند؟

18– چهار نقطه موجود در معمای چالش برانگیز زیر را، تنها با رسم سه خط به یکدیگر وصل کنید.

 

30 تست هوش و چیستان های چالش برانگیز با تصویر

 

19– اگر باران ببارد، گربه در اتاق یا زیرزمین خواهد بود. زمانی که گربه در اتاق باشد، موش در لانه و پنیر در یخچال خواهد بود. اگر پنیر روی میز باشد . گربه هم در زیر زمین، موش در اتاق است. ولی حالا باران می بارد و پنیر نیز روی میز است، پس گربه و موش کجا هستند؟

20– بر اساس اطلاعات داده شده در معما، جمله زیر را تکمیل کنید.
«ماریا دختر رابرت است. رابرت … پدر ماریا است.»

 

 

پاسخ معماهای چالش برانگیز

 

 

1– برای اینکه تعداد اجناس خریداری شده با پولمان را زیاد کنیم، ابتدا باید تا جایی که امکان دارد از جنس ارزانتر بخریم. با امتحان تعداد مختلف از جنس ۶ هزار تومانی، به این نتیجه می رسیم که می توان ۱۴ کالای ۶ هزار تومانی و دو کالای ۸ هزار تومان خرید. پس بیشترین تعداد جنسی که می توان با این پول خرید ۱۶ عدد است.

2– با کمی دقت در شکل کلید و چرخاندن آن، به گزینه سوم خواهیم رسید.

 

30 تست هوش و چیستان های چالش برانگیز با تصویر

 

3– سه هفته بعد از ۱۵ خرداد می شود ۵ تیر. پس امروز دقیقا ۷ تیر است. از طرفی اگر ۱۰ اردیبهشت دوشنبه باشد، پس تاریخ های ۱۷ و ۲۴ و ۳۱ اردیبهشت و هم چنین ۷ و ۱۴ و ۲۱ و ۲۸ خرداد و ۴ تیر نیز دوشنبه می باشد. پس ۷ تیر می شود پنج شنبه و فردای آن جمعه می شود.

4– این مسئله یکی از معماهای چالش برانگیز خاصی است که حل آن، نیاز به ابتکار عمل و خلاقیت دارد. در واقع برای به دست آوردن مجموع مورد نظر، باید توپ بیلیاردی ۹ را برعکس کرد تا تبدیل به عدد ۶ انگلیسی شود.

 

30 تست هوش و چیستان های چالش برانگیز با تصویر

 

5– بر اساس اطلاعات مسئله، این چهار نفر را می توان بدین صورت و بر اساس قد مرتب کرد: حمید – سعید – حامد – مسعود. و چون حامد از سعید کوتاهتر و بلندتر از مسعود است، پس در نتیجه بین این دو قرار می گیرد.

6– تعداد پنج هندوانه در شکل موجود است.

 

30 تست هوش و چیستان های چالش برانگیز با تصویر

 

7– این سرآشپز باید ابتدا ۴ استیک را در ماهیتابه گذاشته و آنها را به مدت ۵ دقیقه در داخل آن نگه دارد تا یک طرف آنها کاملا سرخ شود.

سپس از این تعدا باید دو عدد را برعکس کند و دو عدد را از تابه خارج کند. سپس دو استیک از قبل باقی مانده را وارد تابه کند و ۵ دقیقه دیگر صبر کند.

پس از گذراندن ۵ دقیقه دوم، دو استیک کاملا سرخ شده داریم که آنها را خارج کرده و آنها را با دو استیک خارج از تابه جایگزین می کنیم. همزمان دو استیک دیگر داخل تابه را برمی گردانیم. بدین ترتیب پس از ۱۵ دقیقه ۶ استیک کاملا سرخ خواهیم داشت.

 

8– دو حیوان مخفی شده را در شکل زیر می توانید ببینید.

 

30 تست هوش و چیستان های چالش برانگیز با تصویر

 

9– این مسئله یک یار معماهای چالش برانگیز انحرافی است. در واقع هر ماه حداقل ۲۹ روز را دارد. پس تمام ماه های یک سال شمسی، جواب این سوال هستند.

10– در هر دایره، دو عدد ردیف پایین در هم ضرب شده و منهای ۱۰ می شود. بطور مثال در دایره اول از سمت چپ، دو عدد ۵ و ۶ در هم ضرب می شود که حصل برابر ۳۰ شده و سپس ۱۰ را از ان کم می کنیم که می شود همان ۲۰٫ پس اگر این الگو را برای دایره وسطی انجام دهیم، به عدد ۳۸ می رسیم.

11– اگر سه مرغ در طول سه روز، سه تخم بگذارند، پس هر مرغ در مدت سه روز، یک تخم خواهد داشت. بنابراین سهم هر مرغ از ۱۵ روز ۵ تخم مرغ می شود. پس باید تعداد مرغ ها را در ۵ ضرب کنیم که می شود ۷۵٫

12– سبد متفاوت در شکل زیر مشخص شده است.

 

30 تست هوش و چیستان های چالش برانگیز با تصویر

 

13– تنها در حالتی این دو خودرو در یک نقطه به هم می رسند که خودروها در خلاف جهت هم حرکت کرده باشند. این جواب درست است چون در صورت این معمای چالش برانگیز اشاره ای به جهت حرکت ها آنها نشده است.

14– این تی شرت در کل هشت سوراخ دارد. نکته انحرافی این معمای تصویری چالش برانگیز سوراخ های آستین و گردن آن است.

 

30 تست هوش و چیستان های چالش برانگیز با تصویر

 

15– او در حال بازی کردن با خواهری است که شطرنج بازی می کند.

16– گربه پنهان شده را در شکل زیر می توانید ببینید.

 

30 تست هوش و چیستان های چالش برانگیز با تصویر

 

17– برای حل این معمای چالش برانگیز باید کمی تمرکز داشت. راه حل کار این است که ابتدا کشاورز بز را آن طرف رودخانه می برد و خودش برمی گردد. سپس گرگ را به آن طرف رودخانه می برد و بز را با خود دوباره سوار می کند. سپس کشاورز بز در سمت اولیه رودخانه پیاده کرده و کلم را به آن طرف رودخانه می برد و نزد گرگ می گذارد. و در نهایت بر می گردد و بز را با خود به آن طرف رودخانه می برد.

18– با تشکیل یک مثلث به صورت زیر، می توان این چهار نقطه را به یکدیگر وصل کرد.

 

30 تست هوش و چیستان های چالش برانگیز با تصویر

 

19– این مسئله از معماهای چالش برانگیز سخت است که باعث تقویت هوش هیجانی شما می شود. طبق متن معما، گربه در اتاق است یا زیر زمین. اما گربه نمی تواند در اتاق باشد، چون پنیر داخل یخچال نیست. پس نتیجه می گیریم که گربه در زیر زمین است. پس با این حساب، پنیر روی میز است و گربه در زیرزمین. پس موش در اتاق است.

20– رابرت نام پدر ماریا است.

 

بخش دوم چیستان و تست هوش های جهانی

 

21- فرض كنید راننده یك اتوبوس برقی هستید.در ایستگاه اول 6 نفر وارد اتوبوس می‌شوند،در ایستگاه دوم سه نفر بیرون می‌روند و پنج نفر وارد می‌شوند.راننده چند سال دارد؟

22-  یك مأمور پلیس مجرمی را از طبقه اول تا طبقه پنجم ساختمانی تعقیب می‌كند.او چند طبقه پیموده است؟مأمور پلیس نتوانست مجرم را دستگیر كند و مجبور است از طبقه پنجم تا دهم را نیز بالا برود.حالا چند طبقه باید بپیماید؟

23- پنج كلاغ روی درختی نشسته‌اند.سه تا از آنها در شرف پروازند.حال چه تعداد كلاغ روی درخت باقی می‌ماند؟
24- چه تعداد از هر نوع حیوان به داخل كشتی موسی برده شدند؟
25-  شیب یك طرف پشت بام یك شیروانی 60 درجه است.طرف دیگر 30 درجه است.خروس کجای این پشت بام تخم گذاشته است.
26- حلزونی دور یك استادیوم می‌خزد.وقتی در جهت عقربه‌های ساعت حركت می‌كند در یك ساعت و نیم دایره را تمام می‌كند.وقتی خلاف عقربه‌های ساعت حركت می‌كند در 90 دقیقه دایره را طی می‌كند.علت تفاوت چیست؟
27- این سوالی حقوقی است.هواپیمایی از دالاس به سمت مكزیك در حركت است و در مرز این دو سقوط می‌كند.بازمانده‌ها را كجا دفن می‌كنند؟
28- شكل زیر از كنار هم گذاشتن تعدادی چوب كبریت ساخته شده است:
الف: سه تا از كبریت‌ها را بردارید تا فقط چهار مربع باقی بماند. زمانی كه این كار را انجام دادید، دوباره چوب كبریت‌ها را سر جای‌شان قرار دهید.

 
 
 
30 تست هوش و چیستان های چالش برانگیز با تصویر

ب: حال چهار تا از چوب كبریت‌ها را بردارید تا فقط سه مربع باقی بماند.
29-  من دو سكه به شما می‌دهم كه مجموعش 30 تومان می‌شود اما یكی از آنها نباید 25 تومانی باشد. چطور؟
30- دو نفر با هم یك مسیر را پیاده طی می‌كنند.یكی از آنها این مسیر را یك ساعته طی می‌كند،اما نفر دیگر دو ساعته.چرا؟

 

پاسخ‌ها

 

21- دقت كنید كه در ابتدای سوال،آمده است فرض كنید «شما» یك راننده اتوبوس هستید.پس شما باید سن خودتان را بگویید.

22- پلیس چهار طبقه بالا آمده است (نباید طبقه اول را بشمارید). در قسمت دوم پلیس پنج طبقه بالا می‌رود (5 =5-10) می‌توانید با كشیدن شكل جواب‌ها را امتحان كنید.اغلب ذهن اشتباه می‌كند و دو قسمت را یكسان می‌بیند.
23- همه كلاغ‌ها.چون آنها فقط در شرف پرواز هستند و هنوز از روی درخت بلند نشده‌اند.اگر جواب شما 2 بوده است بدانید محاسبات جلوی تفكرتان را گرفته است.
24- هیچ.آن حضرت نوح بود كه حیوانات را به كشتی برد و نه موسی.
25- هیچ کجا.خروس‌ها كه تخم نمی‌گذارند.البته این سوال به اصطلاح نخ ‌نما شده است و خیلی‌ها آن را می‌دانند.اما اگر باز هم شما به دنبال محاسبات بوده‌اید به وسیله اعداد منحرف شده‌اید.
26- فرقی نمی‌كند.یك ساعت و نیم برابر با نود دقیقه است.
27- بازمانده ها را دفن نمی‌كنند.آنها جان سالم به در برده‌اند.شما به وسیله كلمات حقوقی و دفن منحرف شده‌اید.
28- جواب قسمت الف: سه كبریت افقی ستون میانی را بردارید (در ذهن شما فرض بر این است كه این مربع‌ها باید به طوری با هم در ارتباط باشند)
جواب قسمت ب: یك علامت به علاوه (+) از داخل این شكل حذف كنید.حالا یك مربع بزرگ و دو مربع كوچك دارید (ذهن شما فرض بر این دارد كه مربع ها باید هم اندازه باشند).

 

29- یك 25 تومانی و یك 5 تومانی.به یاد بیاورید (فقط یكی از آنها) نباید 25 تومانی باشد و همین‌طور هم هست.یك سكه 5 تومانی داریم. شما با عبارت «یكی از آنها نباید…» فریب خورده‌اید.

30- یكی از آنها یك ساعت مچی به همراه داشته و دیگری دوتا ساعت مچی.ذهن شما ممكن است از كلمه ساعت مفهوم زمان را درك كرده باشد در حالی كه می‌تواند منظور ساعت مچی یا دیواری یا رومیزی باشد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان