ramazan
ramazan

قاپ طرفتان را این طوری بدزدید

قاپ طرفتان را این طوری بدزدید

راهنما و راهکارهای موفقیت در امر معاشرت و این که چگونه قاپ طرف را بدزدید؛ نازوب، اولین‌ها همیشه در یاد ما آدم‌ها باقی می‌ماند به همین خاطر در موقعیت‌های مختلف اولین برخورد با طرف مقابل اهمیت زیادی دارد. فرقی نمی‌كند كه قرار است در یك قرار ملاقات برای اولین بار شریك تجاری‌تان را ببینید یا می‌خواهید برای اولین بار همسر آینده‌تان را ملاقات كنید، به هر حال مهم است كه اصول و مبانی برخورد درست در جلسه اول ملاقات را بدانید؛ شاید یك حركت اشتباه یا بیان چند كلمه نادرست كافی باشد تا از چشم طرف بیفتید.

 

پس اگر می‌خواهید در برخورد اول تاثیرگذار باشید این اصول طلایی را یاد بگیرید تا طرف به سرعت از شما خوشش بیاید و تصویر مثبتی از شما همیشه گوشه ذهنش داشته باشد.

 

اعتمادبه‌نفس داشته باشید

فردی اجتماعی و خوش مشرب كه اعتماد به نفس بالایی دارد در اولین برخورد، تاثیر خوبی بر طرف مقابل می‌گذارد. اگر چنین ویژگی‌هایی را در خودتان تقویت كنید، دیگران راحت‌تر با شما صحبت می‌كنند و این نشان می‌دهد كه پذیرای حرف زدن با دیگران هستید.

 

محكم دست بدهید

نوع دست دادن شما با طرف مقابل اهمیت دارد. وقتی شل و بی‌تفاوت دست می‌دهید احساس خوبی در طرف مقابل ایجاد نمی‌كنید. سعی كنید شیوه دست دادن شما به گونه‌ای باشد كه حس خونگرمی و صمیمیت اولیه را به طرف مقابل منتقل كند.

 

به زبان بدن توجه كنید

زبان بدن زبان قدرتمندی است. زبان بدن افراد مختلف درباره سطح اعتمادبه‌نفس و خلق‌وخوی آنها حرف‌هایی دارد. كافی است به این زبان توجه كنید. اگر می‌خواهید دیگران در نظر اول جذب شما شود محكم و با اراده بایستید، خم نشوید و قوز نكنید.

 

در این صورت حس اعتمادبه‌نفس و قدرت را به دیگری منتقل می‌كنید. دست‌های‌تان را مشت و گره‌كرده روی میز قرار ندهید یا دست به سینه ننشینید، این حالت‌ها نشان می‌دهند كه برای طرف مقابل گارد گرفته‌اید.

 

دست و پای‌تان را تكان ندهید

اگر نشسته‌اید دست‌های‌تان را روی زانو‌ها قرار دهید. هرگز ناخن‌تان را نجوید، با موهای‌تان بازی نكنید و به جان یك تكه دستمال كاغذی نیفتید. شاید در بین مكالمات یكی از این حركات را انجام دهید ولی تكرار و تداوم آنها نشان می‌دهد كه اضطراب و استرس دارید و این نشانه خوبی برای مخاطب شما نیست؛ حفظ آرامش برگ برنده شما در برخورد اول است.

 

طرز نشستن و ایستادن شما در برخورد اول اهمیت دارد، با این وجود نباید نشان دهید كه مانند یك رباط حركات خشك و غیرقابل انعطافی دارید. درصورتی‌كه استرس داشته باشید این احساس به طرف مقابل هم منتقل می‌شود.

 

لبخند بزنید

هر چهره‌ای با یك لبخند ملایم زیبا‌تر می‌شود، بنابراین اگر می‌خواهید در نگاه اول تاثیرگذار باشید و چهره خوبی از شما در ذهن طرف مقابل شكل گیرد، لبخند را فراموش نكنید. یادتان باشد كه بعد از یك لبخند به سرعت چهره‌ای عبوس و جدی به خودتان نگیرید و كاری نكنید كه طرف تصور كند لبخند شما ساختگی و از روی اجبار بوده است.

 

اجازه دهید دیگران هم صحبت كنند و فقط شما متكلم‌وحده نباشید. وقتی پشت سر هم و بدون وقفه حرف می‌زنید این ویژگی برای مخاطب شما در اولین برخورد خوشایند نیست.

 

تماس چشمی را از دست ندهید

زمانی كه در حال صحبت هستید، با مخاطب  تماس چشمی داشته باشید.  وقتی چشم‌های شما به دوردست‌ها خیره شود یا جای دیگری را نگاه كنید این حس در مخاطب ایجاد می‌شود كه به حرف‌هایش توجه نمی‌كنید یا حواس‌تان جای دیگری است.

 

خوب لباس بپوشید

مهم است كه متناسب با نوع ملاقات لباس مناسبی را انتخاب كنید. لازم نیست لباس‌های شما مد روز و از برند‌های گران‌قیمت باشند كافی است به رنگ‌ها دقت داشته باشید و البته از اصل تمیزی غافل نشوید. به‌طور مثال اگر قرار است در اولین قرار ملاقات كاری با فردی مصاحبه شغلی انجام دهید، پوشیدن لباس‌های اسپرت توصیه نمی‌شود. حتی خوب است كه به رنگ لباس‌های‌تان هم توجه کنید مثلا رنگ آبی هنگام مصاحبه‌های شغلی بهترین انتخاب است و حس آرام بودن شما را به طرف مقابل القا می‌كند.

 

در مورد خانم‌ها هم توصیه می‌شود به نوع پوشش و حتی اندازه مانتو و رنگ شال یا روسری توجه کنند. توصیه می‌شود كه در اولین برخورد از زیورآلات زیادی استفاده نكنید و به‌ویژه اگر قرار است با همسر آینده‌تان ملاقاتی داشته باشید از انتخاب طلا و جواهرات فراوان پرهیز كنید.

 

شوخ‌طبع باشید

گاهی اوقات در میان حرف‌ها جملات بامزه‌ای بگویید كه لبخند را روی چهره مخاطب‌تان بنشاند. البته در این كار زیاده‌روی نكنید و از روی اجبار سراغ شوخی‌های مصنوعی و اجباری نروید.

 

برای شوخ‌طبعی جوك‌های زشت و زننده به‌كار نبرید و سعی نكنید از این راه صمیمیت بیشتری ایجاد كنید چون ممكن است اثر معكوس داشته باشد و فردی كه با او مشغول گفت‌وگو هستید این رفتار را شایسته نداند و تصویر نامناسبی از شما در ذهنش شكل گیرد.

 

خودتان را علاقه‌مند نشان دهید

وقتی مشغول صحبت هستید خودتان را نسبت به موضوع مورد بحث علاقه‌مند نشان دهید. وقتی سرتان را حركت نمی‌دهید یا با سر، صحبت‌های طرف را تایید نمی‌كنید، این زبان بدن نشان می‌دهد كه به موضوع علاقه‌مند نیستید. از این رو در برخورد اول طرف مقابل شما از این طرز برخورد احساس خوبی پیدا نمی‌كند.

 

علاوه بر این بهتر است خودتان را نسبت به بعضی موضوعات علاقه‌مند نشان دهید و سعی كنید علایق مشتركی با آن فرد پیدا كنید. شروع صحبت می‌تواند در مورد آب و هوا باشد و در ادامه شاید بحث به موسیقی، فیلم‌های سینمایی یا سریال‌های تلویزیونی هم برسد.

 

تمركز داشته باشید

ضمن صحبت كردن با دیگران مدام چشم‌تان به تلفن همراه نباشد و لابه‌لای صحبت‌ها به پیامك‌ها پاسخ ندهید، درصورتی‌كه مجبور به پاسخ هستید از طرف مقابل عذرخواهی كنید. اگر می‌دانید كه این فرد در زمینه خاصی سابقه درخشان دارد ضمن صحبت به این موفقیت اشاره‌ای داشته باشید و طرف را تحسین كنید.

 

درمورد مصاحبه‌های شغلی توصیه می‌شود در مورد شركت اطلاعاتی كسب كنید و به مصاحبه‌كننده‌ای كه برای اولین بار شما را می‌بیند نشان دهید با موفقیت و سوابق شركت آشنایی دارید.

 

تمیز و خوشبو باشید

عطر بزنید و خودتان را تمیز نشان دهید. لازم نیست عطر و ادكلن شما گران‌قیمت باشد همین كه كمی به خودتان رسیده باشید نشان می‌دهد برای خود ارزش قائل هستید و بهداشت فردی برای‌تان اهمیت دارد. بهداشت و سلامت دندان‌ها هم اهمیت دارند. آرایش بیش از حد برای خیلی از افراد خوشایند نیست و داشتن پوستی تمیز و شفاف بیشتر اهمیت دارد، بنابراین استفاده از كرم‌های مناسب برای رطوب‌رسانی به پوست و توجه به سلامت موها در جذابیت شما تاثیر دارند.

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان