ramazan
ramazan

رقص زومبا برای لاغری و تناسب اندام

رقص زومبا برای لاغری و تناسب اندام

با ورزش و یا رقص زومبا برای لاغری و کاهش وزن و داشتن یک اندام زیبا بیشتر آشنا شوید.

 

ورزش زومبا چیست؟

یکی از سبـکهای تنـاسب اندام به همـراه شـادی و نشاط حاصـله از آن ورزش زیبا و ریتمیک زومـبا ( سـومبا ) می باشد . ورزش زومبا ( سومبا ) برگرفته از انواع حرکتــهای مــوزون کشور آفریقا و آمریکای لاتین می باشد. از تلفیق چهـار سبک ریتم های میرنگه، رگی تون،سالسا، کالیبسو و کومبیا حرکت موزون و ورزش جدید زومبا ( سومبا ) پدید می آید.

 

ورزش زومبا برای لاغری و تناسب اندام:

در ورزش زومبا حرکتها و تکنیک ها کاملا حســـاب شده است و تآثیر و توجه مستقیمی بــرروی اندامـــهای مختلف ( دست، پا، بازو، ران و ستون فقرات ) شده است . تمامی ماهیچه های حــرکتی ساق پا، رانـها و بازوها و حتـی وریدهای شکمی تحت تآثیر ورزش زومبا و ریتـم آن قرار گرفته و از افزایش چربی در اطراف این قسمتها جلوگیری می کند.

 

حرکات و تکنیــک های حرکتی ورزش زومبا موجب کشــش ماهیچــــه ای شده و شــکل و فرم زیبا و جوانی را با توجـه به اسـکلت و استخوان بندی افراد موجب می گردد. ورزش زومبا که کامـــلا هـــــوازی می باشد، تمـــرکز بر روی تنفس و توجه بر روی انجام انــــــواع تکنیــــــک های حرکتــی را بــــــالا برده و موجــب کــــــاهش وزن در هـــر سنــی و زیبــایی انـــدام با هر نـــــوع استخــــوان بندی می گردد در طول مدت انجام این حرکات، فشار خون بالانس بوده وهیچ فشاری بر روی مفاصل و مناطق حسـاس مثل زانوها، آرنجها، مچ دست و پا وارد نمی شود.

 

در صورت تمایل به خرید آموزش رقص زومبا می توانید روی عکس کلیک کنید و این محصول را خریداری کنید.

 

رقص زومبا برای لاغری و تناسب اندام

 

این حرکـــات با ریلکســـی کامــل و نشاط سرشار حاصل از دم و بازدم مناســــب و فرصـــت کافی برای انجام درست حرکات، موجب چربی سوزی آهسته ولی مستمر گشته و تبدیـل انرژی به جای از دست دادن آن را حاصل می گردد. ناگفته نماند که انجام درست حرکــات ورزش زومبا و فراگیـــری پایه ای و اساسی این سبک، هنــرجو را قــادر مــی سازد که با انــواع سبــکها و ریتمها ارتباط نزدیــک برقرار کرده ضــمن شناخت اندامهای خود، براحـتی هر نوع سبــک دیگری را با اعتماد به نفس کامل انــجام دهد .

 

امروزه رقص و ورزش زومبا یکی از داغترین روشها برای از دست دادن وزن و لاغری است. ترکیب خاص این ورزش از حرکات هوازی و مراحل رقص با گام های سریع و آسان بسیار سرگرم کننده است. ورزش زومبا بسیار چالش برانگیز است و می تواند به شما در از دست دادن وزن اضافه بسیار کمک کند و همچنین تن و ماهیچه ها را سفت میکند یکی از دلایل موفقیت ورزش زومبا این است که یک برنامه کاهش وزن است، زیرا بسیار سرگرم کننده است.

 

هنگامی که به کلاس ایروبیک می روید ، ممکن است مراحل خسته کننده ای را دنبال کنید. بسیاری از مردم کلاس های ایروبیک خود را تنها پس از چند هفته ترک میکنند زیرا خیلی کسل کننده است. با ورزش زومبا ، شما در حال ترکیب حرکت رقص با حرکات ایروبیک هستید و ریتم رقص را نگه می دارید استفاده از موسیقی از جمله رومبا ، سالسا، تانگو ، و… نیز همراه است.

 

یکی دیگر از دلایل موفقیت ورزش و رقص زومبا اینست که با سرعت زومبا شما می توانید در هر نقطه از ۳۰۰ تا ۶۰۰ کالری در یک کلاس یک ساعته بسوزانید. این سوزاندن کالری، به وزن بدن بستگی دارد. هر چقدرسنگین تر باشید ، باید بیشتر تمرین کنید .کسی که بسیار سنگین است ممکن است در یک کلاس ورزش زومبا کالری بیشتری نسبت به کسی که سبکتراست بسوزاند در حالیکه ، همان تلاش را میکند.

 

سوزاندن کالری همچنین بستگی به تلاش های شما دارد. در کلاس زومبا شما فعال تر هستید و بیشتر حرکت می کنید ، هرچه بیشتر حرکت کنید کالری بیشتری خواهید سوزاند. ورزش زومبا به تقویت عضلات نیز کمک می کند. هنگامی که حرکات رقص یا حرکت هوازی انجام می دهید ، ماهیچه های شما لاغر می شود و شل نمی شود.

 

بسیاری از کسانی که به طور منظم رقص میکنند ورزش زومبا برای انها بسیار راحت تر است. در کلاس آموزش ورزش زومبا باید بطور مرتب شرکت کنید اگر رقصنده خوبی نباشید کلاس زومبا برایتان دشوار خواهد بود . مراحل آموزش ورزش زومبا به آرامی است ولی باید سرعت بیشتری در این کار داشته باشید. اگر علاقه مند به شرکت در یک کلاس بزرگ هستید این ورزش بسیار سرگرم کننده تر خواهد بود.

 

مزایای ورزش زومبا
ورزش زومبا صرفا یک برنامه رقص نیست بلکه  آموزش تناسب اندام نیز هست. این رقص به سبک ورزش یکپارچه است که مانند حرکت هوازی است. امروزه، مراکزی  در همه کشورها وجوددارد که شما می توانید زومبا یاد بگیرید.

 

در صورت تمایل به خرید آموزش رقص زومبا می توانید روی عکس کلیک کنید و این محصول را خریداری کنید.

 

رقص زومبا برای لاغری و تناسب اندام

لیست زیر برخی از دلایل یادگیری ورزش گروهی زومبا:

1.  ورزش زومبا موثرین شکل تمرین مقاومتی است. نه تنها به شما کمک میکند که ماهیچه های خود را فعال نگه دارید، بلکه به شما کمک می کند تا  چربی بسوزانید و عضلات بدن  را تقویت کنید.

 

2. یادگیری ورزش جدید زومبا نیز بسیار آسان است. حرکت زومبا پیچیده نیست و در واقع در یک راه است که هر کسی میتواند آنرا دنبال کند.

 

3. ورزش زومبا نه تنها بدن بلکه ذهن را نیز تقویت میکند. ورزش و رقص زومبا ورزش ذهنی  و مغزی خوبی است. هنگامی که شما ورزش زومبا را انجام می دهید، فعالیت ذهنی شما نیز افزایش می یابد و برای مغز فوق العاده مفید است.

 

4. در حالی که  در ورزشگاه ضربه میزنید رشد عضلانی باعث بهبود هماهنگی بین ارگان های مختلف بدن  می شود . ورزش زومبا، در مقابل، هماهنگی شما را بهبود می بخشد و در حال حاضر بازوها و پاهای خود را  با هماهنگی بیشتری  با ماهیچه ها حرکت می کنند.

 

5. با ورزش زومبا شما بتدریج لاغر خواهید شد، زومبا بهترین گزینه برای کاهش وزن است در حالی که هم سرگرم میشوید و هم لاغر می شوید. در هر جلسه از  زومبا،  بیش از 1000 کالری مصرف میکنید. با  ورزش زومبا، کاهش وزن آسان می شود!

 

6. در ورزش زومبا هر بخشی از بدن فعالیت خاصی دارد و مانند سایر ورزش ها بر یک جا تمرکز ندارد. ورزش زومبا تمرین شدید تمام نقاط بدن  است و برای همه اعضای بدن فایده دارد. حتی عضلات بدون چربی، عضلات شکم  و هرچیزی   که باعث می شود تا یک بدن بطور کامل فعالیت داشته باشد.

 

7. ورزش زومبا بیشتر سرگرم کننده است و به  ورزش شباهت ندارد. موسیقی بازی در طول زومبا جالب است و قادر به بالا بردن خلق و خوی و ساخت احساس شماست و در پایان جلسه شما احساس شادی خواهید کرد.

 

8. حتی اگر رژیم غذایی نداشته باشید،ورزش زومبا هم شمارا شادتر و هم سریع به تناسب اندام میرساند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان