ramazan
ramazan

عوارض خوردن ویتامین ها با هم

عوارض خوردن ویتامین ها با هم

پزشکی، سلامتی، لاغری و تغذیه

مصرف ویتامین‌ها با هم جذب آهن موجود در بدن را با اختلال روبرو می‌کند و نباید آن ها را به صورت خود سرانه مصرف کرد.

امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: دریافت کم پروتئین، ویتامین و مواد معدنی باعث بروز عارضه بر پوست می شود چرا که باید توجه داشت که هر یک از مواد معدنی و ویتامین ها نقشی در شادابی و نشاط پوست دارند.

وی در ادامه گفت: ویتامین هایی همچون D.E.َA.B و عناصری نظیر آهن، روی، مس، و سلنیوم نقش مهمی در فراهم شدن زمینه ای برای پوستی جوان و شاداب تر دارند.

وی خاطر نشان کرد: برخی از افراد با تجویز پزشک همزمان از چند نوع ویتامین و مواد معدنی استفاده می کنند که مجموع آنها باعث بروز حتی مسمومیت و یتامین می شود و خشکی پوست و مخاط ها احساس خارش در پوست و لکه های قرمزی بر روی پوست می کند.

وی در خاتمه گفت: به تمامی مردم به خصوص به خانم ها توصیه می کنم که عوارض پوستی، کمبود پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی را به تشخیص پزشک محول کنند و به هم عنوان خود سرانه از مکمل های ویتامینی استفاده نکنند.

در ادامه هم به معرفی بهترین و پرمصرف ترین ویتامین های موجود که استفاده ا آن الامی است به شما دوستان گلم معرفی می کنیم:

 

انواع مولتی ویتامین های موجود در داروخانه ها

 

1- مولتی ویتامین ویتافیت

این فرآورده یک مولتی ویتامین مینرال کامل، حاوی کلیه ویتامین ها، مواد معدنی و عناصر کمیاب مورد نیاز بدن می باشد. این قرص مولتی ویتامین دارای ویتامین A، ویتامین های گروه B، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E، ویتامین K و کلسیم، آهن، روی، ید، پتاسیم، منیزیم، فسفر، کروم، مس و منگنز می باشد.

این مولتی ویتامین جهت نیاز روزانه بدن به کلیه املاح و ویتامین ها، حفظ سلامت عمومی بدن، تقویت سیستم ایمنی، حفظ سلامت پوست، مو و ناخن مناسب می باشد.

 

2- قرص مولتی ویتامین فارماتون (ژریاتریک فارماتون)

 

ترکیبات موجود در قرص فارماتون، عصاره ریشه جینسنگ، ویتامین A، ویتامین های B، کلسیم، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین D، آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم، منگنز، مس، منیزیم،روی، زینک و سایر ترکیبات موجود در آن شامل کولین، اینوزیتول، اسید لینولنیک و لینولئیک است.

برای افرادی که دچار کم خونی فقر آهن بوده، خانم هایی که دچار قاعدگی های طولانی هستند و افرادی که بعد از عمل جراحی مقدار زیادی خون از دست داده و به طور کلی هر فردی که پزشک تشخیص دهد نیاز به دریافت میزان بیشتری آهن و برخی از ویتامین ها دارد مناسب است.

 

3- مولتی ویتامین تراپوتیک

 

این نوع مولتی ویتامین در حالات مریضی که نیاز به مواد غذایی و ویتامین ها افزایش می یابد مانند اعتیاد به الکل، پر کاری تیروئید، آسیب یا بیماری شدید یا در مواردی که جذب، مصرف یا دفع ویتامین ها غیر طبیعی است، مانند سندرم سو جذب مصرف می شود.

اجزای این مواد شامل ویتامین A، ویتامین B، نیکوتینامید، ویتامین C، بیوتین، ویتامین D، ویتامین E و فولیک اسید می باشد.

 

4- مولتی ویتامین سنتری

 

مولتی ویتامین سنتری ویتامینی کامل، حاوی بیش از 30 نوع ویتامین و مواد معدنی که از بدن در برابر آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند و از پوکی استخوان جلوگیری کرده و به ترمیم بافت عضلانی کمک می کند و منجر به کاهش گرفتگی های عضلانی و کمک به کارایی بهتر مغز و افزایش قدرت تمرکز می شود

و منجر به سلامت چشم و اعصاب بینایی به علت دارا بودن لوتئین و ویتامین A می شود و به سلامت قلب و عروق و کاهش احتمال بروز سکته های قلبی کمک می کند.

اجزای این مولتی ویتامین، ویتامین A، ویتامین C ، ویتامین D، ویتامین K، ویتامین E و فولیک اسید، کلسیم، آهن، فسفر، مس، منگنز، نیکل، لیکوپن، لوتئین و روی است که وجود توأم کلسیم و ویتامینD باعث افزایش جذب کلسیم شده و به عملکرد مناسب استخوان کمک می کند.

لیکوپن و لوتئین از جمله آنتی اکسیدان های بسیار قوی در بدن می باشند. لیکوپن دارای خواص ضد سرطانی بوده و در پیشگیری از سرطان نقش دارد. لوتئین هم ماده ای بسیار مهم در کمک به سلامتی سیستم بینایی می باشد.
29% ویتامین A مولتی ویتامین سنتری به شکل بتاکاروتن می باشد، که در مقایسه با سایر انواع ویتامین A پتانسیل مسمومیت زایی کمتری داشته و در بهبود عملکرد سیستم ایمنی مفید می باشد.

5- امگا 3،6 و 9

 

امگا ۳ یکی از اسیدهای چرب ضروری است که در ساختمان برخی چربی‌ها وجود دارد و ویژگی‌های خاصی دارد. این اسیدهای چرب را به این دلیل ضروری نامیده‌اند که اولاً برای ادامه حیات بدن کاملاً ضروری است و ثانیاً چون توسط خود بدن انسان قابل تولید نیست، حتماً باید از طریق رژیم غذایی با مکمل‌ها تأمین شود.

در واقع بدن انسان برای برطرف کردن نیازهای خود به مواد تغذیه‌ای ازجمله اسیدهای چرب و پروتئین نیاز دارد. اسیدهای چرب از اجزای تشکیل‌دهنده چربی‌هاست که بدن قادر به تولید انواع ضروری آن نیست و باید از طریق ماده غذایی تأمین شود.

6- مولتی ویتامین ب کمپلکس

 

ب کمپلکس دارای ویتامین های گروه B و فولیک اسید است. بهترین مولتی ویتامین برای كمبود ويتامين هاي B می باشد که تخليه شديد اين ويتامين ها به علت جذب ناقص آن ها از دستگاه گوارش یا دلایل دیگر است.

گروه ویتامین های B، دسته بسیار مهمی از ویتامین های محلول در آب هستند که نقش های کلیدی در بدن ایفا می کنند. این ویتامین ها برای سلامتی بدن ضروری می باشند. یکی از مهم ترین وظایف ویتامین های گروه B کمک به تأمین انرژی بدن است، از این رو باعث شادابی و افزایش توان بدنی می شوند.

بهتر است مصرف مولتی ویتامین ها را با توجه به تجویز پزشک و آنچه که بدن به آن نیاز دارد، صورت گیرد و از مصرف خودسرانه آن جلوگیری کنیم.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان