خواص روغن زیتون

خواص روغن زیتون

خواص انواع خوراکی ها

اغلب افراد با اثرات درمانی روغن زیتون كم و بیش آشنا هستند، اما از كاربردهای آن برای زیبایی و شادابی پوست كمتر شنیده‌اند.

 

روغن زیتون مخلوطی از اسیداولئیك، اسیدلینولئیك و اسید پالمیتیك است. همچنین دارای فسفر و كلسیم فراوان بوده و سرشار از ویتامین E است.

علاوه براین، به دلیل داشتن پلی‌فنول‌ها از آسیب‌های پوستی كه ممكن است در مواجهه با نور خورشید ایجاد شود نیز جلوگیری می‌كند.

مواد آنتی‌اكسیدان بخصوص ویتامین E موجود در روغن زیتون از ایجاد رادیكال‌های آزاد و فرآیند اكسیداسیون در سلول‌های پوستی و ایجاد سرطان‌های پوست جلوگیری و كمك می‌كند سلول‌های پوست انعطاف‌‌پذیری خود را حفظ كنند و عوارض پیری دیرتر ظاهر شود.

یكی از كاربردهای روغن زیتون به منظور سلامت و تقویت موی سر، ماساژدادن سر با آن است. ماساژ و استفاده از مواد موثر روی پوست سر نه‌تنها رشد مو را تسریع می‌كند، بلكه از مو محافظت و نگهداری كرده و از ریزش غیرمعمول مو می‌كاهد.

به این منظور می‌توانید مقداری روغن زیتون (مقدار آن بستگی به حجم موی شما دارد) را گرم كنید سپس آن را روی كف دستتان بریزید و موهایتان را با آن ماساژ دهید.

اگر پوست سر شما خشك است، پوست سرتان را هم با روغن زیتون ماساژ دهید، اما اگر موها و پوست سرتان چرب است سعی كنید روغن زیتون را طوری به موهایتان بزنید كه از پوست سر و ریشه موهایتان فاصله داشته باشد.

آنقدر ادامه دهید تا همه موهایتان كاملا با روغن زیتون پوشیده شود. در ادامه موهایتان را با یك كلاه پلاستیكی بپوشانید و حدود ۳۰دقیقه در همین حالت استراحت كنید تا روغن زیتون كاملا جذب موهایتان شود و در انتها با شامپو موهایتان را خوب بشویید.

‌از روغن زیتون به عنوان تقویت‌كننده مژه‌ها و ابرو نیز می‌توانید استفاده كنید. هنگام خواب مقدار كمی روغن زیتون را به آرامی به ابرو، گوشه چشم‌ها، پلك‌ها و زیر چشم‌ها بمالید. دقت كنید روغن وارد چشم نشود.

استفاده از این روغن بعد از اصلاح ابرو نیز باعث تسكین التهاب ناشی از اصلاح می‌شود.

برای پاك‌كردن آرایش هم می‌توان از روغن زیتون استفاده كرد. یك گوش پاك‌كن بردارید و مقداری روغن زیتون به آن آغشته كنید و اطراف چشمتان را با آن پاك كنید. ‌‌

همچنین شما می‌توانید از روغن زیتون برای براق شدن ناخن‌ها نیز استفاده كنید. روغن زیتون پوست اطراف ناخن و بستر ناخن‌های شما را مرطوب و نرم می‌كند.



برچسبها:

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان