ramazan
ramazan

چیدمان و طراحی فوق العاده و بی نظیر اتاق کودک

چیدمان و طراحی فوق العاده و بی نظیر اتاق کودک

نمونه هایی از ایده های بی نظیر و خلاقانه برای دکوراسیون و طراحی اتاق کودک دلبندشما.

 

اصول طراحی اتاق کودک به شما کمک می کند تا بهترین ایده های طراحی داخلی را برای کودکتان انتخاب کنید و محیط راحتی را برای او ترتیب دهید و طرحی را برگزینید که خلاقیت او را پرورش دهید. والدین همیشه دنبال آن هستن که بهترین و راحت ترین و جالبترین موقعیت را برای کودک خود فراهم کنند. گروه دکوراسیون داخلی دکور روز معتقدند: “همانطور که ما به فضاهایمان شکل می دهیم، فضاهایمان نیز ما را شکل می دهند. پس خیلی مهم است که از همین سنین کودکی باید به فرزندان خود اهمیت بدهیم و با رعایت نکات اصولی و علمی در طراحی اتاقشان راه را برای رشد شخصیتی آنها هموار نمائیم.”

 

1- فضای شخصی کودک

هر کودکی باید اتاق یا فضای خصوصی و شخصی خود را داشته باشد این فضای خصوصی می تواند اتاق کودک یا فقط یک گوشه کوچک از منزل برای بازی کودک ، آرامش و مطالعه او باشد.

 

چیدمان و طراحی فوق العاده و بی نظیر اتاق کودک

2- لوازم و وسایل اتاق کودک

وسایل اتاق کودک باید در اندازه مناسب باشد. دنیای بزرگسالان برای یک کودک بسیار بزرگ است و وسایل با ابعاد بزرگ آنها مناسب با دنیای کودکان نیست؛ چیزهایی که متعلق به اعضای بزرگتر خانواده هستند سبک زندگی کاملا متفاوتی ارایه می دهند و برای کودکان مناسب نیستند، طراحی اتاق کودک شامل اثاث، دکور سقف و کف اتاق و نیز دکوراسیون دیوارها باید متناسب با سن، شخصیت و علایق کودک باشد.

 

چیدمان و طراحی فوق العاده و بی نظیر اتاق کودک

3- طراحی محرک ذهن و دکور شاد برای اتاق کودک

طراحی جالب اتاق کودک و انتخاب محیط شاد برای او یک محیط شاد و محرک و راحت را ایجاد می کند. یک کودک بخصوص خردسال در دنیای باشکوه تر و درخشان تری زندگی می کند، رنگ ها و طرح های مورد نظر و ترسیمی بزرگسالان، برای کودکان بیش از حد یکنواخت است؛ یک کودک می تواند با اثاثیه و دکوراسیون مورد نظر و مربوط به بزرگسالان نیز زندگی کند ولی برای کودکان کوچک درک این مسئله مشکل است که آنها بدون اکسسوری و اثاثیه کودکانه و دوست داشتنی در اتاقشان ، در دنیای خودشان زندگی کنند.

 

چیدمان و طراحی فوق العاده و بی نظیر اتاق کودک

4- دکوراسیون برای شکل دهی شخصیت کودک

طراحی اتاق کودک و انتخاب اثاثیه کودکان باید شخصیت کودک را منعکس کند؛ رنگ های به کار رفته برای دکوراسیون اتاق کودک، طرح تخت و اکسسوری های او، اسباب بازی ها و حتی قفسه کتاب بهتر است سرگرم کننده، راحت، بی خطر و خوشایند کودک باشد؛ برای این منظور والدین می بایست بدانند کودک آنها چه نوع طرح، دکوراسیون و چه نوع اثاثیه و وسایلی احتیاج دارد؛ گروه دکوراسیون روز معتقد است: “یک کودک طرح مینیاتوری بزرگسال نیست، کودکان در سنین مختلف از شیر خوارگی تا کودکی و بزرگ سالی نیازهای متفاوتی دارند که باید در طراحی فضای اتاقشان دیده شود.”

 

چیدمان و طراحی فوق العاده و بی نظیر اتاق کودک

5- ایده های طراحی داخلی راحت و ایمن

طراحی دکور اتاق کودک و اثاثیه بچه ها، نیازی نیست گران و لوکس باشد، اثاثیه اتاق کودک باید ساده و ایمن باشد. ایمنی، کاربردی بودن و سادگی وسایل کودک اجزای مهم طراحی راحت و خوب و زیبای اتاق کودک است.وسایل اتاق کودک باید جالب، محرک ذهن و مناسب توانایی کودک باشد تا رشد بهتر و ایمن تر کودک را فراهم آورند و توانایی های او را گسترش دهند.

 

چیدمان و طراحی فوق العاده و بی نظیر اتاق کودک

6- طراحی کاربردی اتاق کودک

اتاق کودک فضای خاصی است که برای طراحی کاربردی نیازمند صرف وقت و دقت بیشتر است. زیرا اتاق کودک اولین فضای داخلی شخصی اوست. خاطرات و وابستگی ها، برای همیشه با کودک می ماند. بنابراین والدین باید بهترین موقعیت زندگی ممکن با بیشترین راحتی و جذابترین طراحی، همراه با وسایل کاربردی و محرک رشد جسمی و ذهنی کودک را بر اساس بودجه خانواده و علایق کودک فراهم آورند.

 

هدف از طراحی اتاق کودک یا نوجوان به وجود آوردن یک اتاق راحت و زیبا بر اساس علایق والدین نیست. دکوراسیون داخلی کاربردی بر اساس طبیعت کودک برای اکتشاف و فعالیت ها و ترجیحات اوست، تا یک فضای مناسب برای وسایل و بازی و رشد او فراهم کند.

 

چیدمان و طراحی فوق العاده و بی نظیر اتاق کودک

پیش از دبستان متفاوت از اتاق نوجوان است. یک دلیل مهم برای توجه به دکور اتاق کودک و راحتی وسایل آن این واقعیت است که محل زندگی، راحتی و نظم و ترتیب اثاثیه کودک، طبیعت و عادات او را تحت تاثیر قرار می دهد؛ برای مثال برای کودکی که بسیار فعال است به کار بردن رنگ قرمز به عنوان رنگ غالب در اتاقش، باعث افزایش بیش از حد فعالیت وی و اختلال در فعالیت های طبیعی او از جمله خواب خواهد شد، همچنین در مورد چنین کودکی ایجاد فضای ایمن برای فعالیت ها و تخلیه انرژی او، آینده بهتر و آرامتری را برای او و درگیری کمتری برای والدین فراهم خواهد کرد.

 

چیدمان و طراحی فوق العاده و بی نظیر اتاق کودک

یک مبل راحتی برای بزرگسالان وقتی یک وسیله کاربردی است که به هنگام نشستن احساس راحتی کنن ، ولی برای یک کودک این وسیله فقط برای نشستن نیست و او روی آن می پرد یا غلت می زند و یک وسیله تفریحی نیز هست. طراحی وسایل کودکان زمانی کاربردی است که کودکان جزئیات جالبی را در آنها پیدا کنند یا به عنوان مثال با آن صحبت کنند.

 

یک میز تحریر زیبا و ظریف اگر نقش و رنگ براق و درخشان و غیر معمول روی آن نباشد برای کودکان کوچک جالب و جذاب نیست، برعکس نقش و نگار و رنگ های روی اثاثیه اتاق برای کودک بسیار جذاب و جالب است. اثاثیه معمول اتاق کودک مثل یک قفسه خسته کننده یا یک جعبه در بسته اسباب بازی ها برای کودک جالب نیست واین یعنی کاربردی نیست. کودکان راحت نبودن را مثل بزرگسالان تفسیر نمی کنند و به اندازه بزرگسالان به آن اهمیت نمی دهند بخصوص اگر برای بازی کردن جالب باشد. برای طراحی کاربردی اتاق کودک لزوما نیاز به وسایل لوکس و گران قیمت نیست این طراحی می توان ارزان،ساده و برای کودک بسیار جذاب باشد و همواره باید این نکته را در نظر بگیرید که کودک شما منحصر به فرد است.

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان