ramazan
ramazan

مدل چکمه هایی که مناسب شما است (تصاویر)

مدل چکمه هایی که مناسب شما است (تصاویر)

راهنمای جامع و اصولی برای خرید بوت و چکمه های پاییزی و زمستانی؛ بوت‏ها جزء لاينفک پوشش زمستاني هستند!

 

چنانچه اصول انتخاب آنها را بلد نباشيد حتي اگر زيباترين لباس‏ها را بپوشيد و بهترين آرايش و مدل مو را هم داشته باشيد فايده‌اي ندارد.

 

مدل چکمه هایی که مناسب شما است (تصاویر)

 

 

 

خودتان كه مي‏دانيد خوش سليقگي را از انتخاب كيف و كفش مي‏توان حدس زد و اگر بوت شما زيبا نباشد بقيه تيپ‌تان به چشم نمي‌آيد.

 

به همين خاطر تصميم گرفتيم مجموعه‌اي از نكات ضروري كه موقع خريد و انتخاب بوت به آنها نياز پيدا مي‌كنيد را براي‌تان جمع كنيم. قرار است با بوت‏هاي جديد دنياي مد آشنا شويد و بدانيد كدام بوت براي چه جايي به كارتان مي‌آيد.

 

 

نمكی ترين بوت‌های دنيا

 

مدل چکمه هایی که مناسب شما است (تصاویر)

 

شايد اگر نيم‌بوت‏هاي «آگ» را بامزه‌ترين و پرطرفدارترين بوت‌هاي دنيا بدانيم اشتباه نكرده باشيم. اين كفش‏ها با ويژگي‏هايي مثل تخت بودن، رويه نرم جير و خز داخل كفش شناخته مي‏شوند و جان مي‌دهند براي روزهاي سوزدار زمستان.

 

بهتر است موقعي سراغ اين مدل‌ها برويد كه هوا خشك است چون اگر زميني كه قرار است روي آن راه برويد خيس باشد، احتمال دارد پاي شما و پاپوش‌تان هم خيس شود مگر اينكه با وسيله نقليه جابه‌جا شويد يا سراغ جنس چرمي ضد آب اين مدل‌ها برويد.

 

با هم به خريد برويم!

 

موقع خريد بوت بايد چند سوال از خودتان بپرسيد. اولين و مهم‌ترين سوال اين است؛ قرار است اين كفش‏ را كجا بپوشم؟

 

مثلا اگر مي‌خواهيد بوتي براي دم‌دست و گشت‌وگذار درون‌شهري و خريد كردن پيدا كنيد آگ‌ها، بوت‏هاي تخت و مدل‎هاي ارتشي انتخاب‌هاي خوبي هستند اما  اگر فردي اجتماعي هستيد و مرتب در محيط‏هاي هنري رفت و آمد مي‌كنيد

 

استفاده از بوت‌هاي شاد بافتني با شلوار جين ظاهري زيبا به شما هديه خواهد كرد. برای مهمانی سراغ نیم بوت های پاشنه دار بروید تا ظاهر رسمی تری به شما ببخشد.

 

 

به سبک جنگجو!

 

 

مدل چکمه هایی که مناسب شما است (تصاویر)

 

راحت‏ترين، مقاوم‌ترين و دم‌دستي‌‌ترين بوت‌ها، بوت‏هاي سبك ارتشي هستند. اين مدل‌ها با كفي‏هاي محكم و محافظت خوبي كه از قوزك پا به عمل مي‌آورند بهترين انتخاب براي روزهاي برفي هستند.

وجود عاج كف كفش به حفظ تعادل‌تان كمك مي‌كند و بسته بودن بالاي قوزك مانع رسیدن سرما به پاهاي شما مي‏شود.

فراموش نکنید به انعطاف جنس این چکمه ها خوب توجه کنید. نکته اینکه این بوت ها گزینه های بسیار به صرفه‌ای به حساب می آیند.

 

 

برای يک باغ بارانی

 

مدل چکمه هایی که مناسب شما است (تصاویر)

 

 

اين چكمه‌ها كه از پلاستيك‏‌هاي مرغوب تهيه مي‏شوند اغلب طرح‌هاي بسيار زيبايي دارند و طول عمرشان هم بالاست. يعني مي‏توانيد يك جفت چكمه باراني بخريد و در روزهاي خيس از آن لذت ببريد.

 

اگر در شهري خشك زندگي مي‌كنيد به اين مدل‌ها احتياج پيدا نخواهيد كرد. اما اگر ساكن شهرهاي شمالي و پرباران هستيد خريد چكمه‌هاي باراني را از دست ندهيد.

 

اين چكمه‌ها به‌خصوص براي پياده‌روي كنار دريا مناسبند. ساير فصل‏ها نیز مي‏توانيد از چكمه‌هاي‌تان براي باغباني كردن استفاده كنيد.

 

پاپوش‏های بافته شده!

 

چند سالي است كه استفاده از بوت‏هاي بافتني مد شده است. اگر هم كسي بوت بافتني نداشته باشد، مي‏تواند از بافت‌هاي جداي مخصوص روي بوت استفاده كند.

 

مدل چکمه هایی که مناسب شما است (تصاویر)

 

بوت‏هاي بافتني گزينه‌هايي گرم و نرم براي روزهاي سرد و سوزدار هستند. اين بوت‏ها دوام زيادي ندارند و اگر براي استفاده دم‌دستي سراغ‌شان رفته‌ايد، بايد آمادگي اين را داشته باشيد كه احتمالا بيشتر از يك‌نيمسال در خدمت شما نخواهند بود.

 

احتمال پارگي، كرك شدن و در رفتن بافت اين بوت‏‎ها آنها را به گزينه‌هايي فانتزي و نيمه‌رسمي تبديل مي‌كند، اما اگر خيلي دوست‌شان داريد و نمي‏خواهيد آنها را از دست بدهيد

 

سعي كنيد سراغ رنگ‏هاي تند و تيره برويد تا مجبور به شستن مداوم‌شان نشويد، شست‌وشوي زياد مي‏تواند كفش شما را از ريخت بيندازد.

 

 

مدل چکمه هایی که مناسب شما است (تصاویر)

 

موقع نشستن در ماشين يا پياده شدن هم نهايت دقت‌تان را به كار ببريد كه بوت‌تان به جاي تيزي گير نكند، گير كردن همان و به سطل آشغال پيوستن همان.

 

 

جزئيات خريد ايده آل

سعي كنيد بعدازظهرها براي خريد بوت برويد. بين استحكام و راحتي كفش اولويت را به راحتي آن بدهيد، مگر اينكه هدف‌تان از خريد كوهنوردي و انجام فعاليت‏هاي سنگين باشد.

به خاطر داشته باشيد هرقدر پاشنه بوت شما كوتاه‏تر و پهن‏تر باشد، راحتي پاي شما در آن بيشتر خواهد بود.  اغلب براي خريد بوت هزينه زيادي مي‏كنيم اما از خريد جوراب مناسب غافل مي‌مانيم.

 

بهتر است سراغ جوراب‌هاي ضخيم نخي برويد كه رطوبت پا را جذب مي‌كنند و مانع عرق كردن و ليز خوردن پاها مي‌شوند. ليز خوردن پا در كفش باعث ايجاد فشار روي قوزك پا و ايجاد تاول‏هاي ريز پوستي مي‏شود.

 

 

 

به سبک تگزاس

 

مدل چکمه هایی که مناسب شما است (تصاویر)

 

قبلا بوت‏هاي كابويي را فقط توي فيلم‌هاي وسترن مي‌ديديم، اما سال‌هاست طراحان سراغ رنگ و لعاب دادن به اين بوت‌ها و وارد كردن‌شان به دنياي مد و لباس رفته‌اند.

 

بوت‏هاي كابويي اغلب با يك برش هفتي شكل روي بالاترين قسمت چكمه شناخته شده و از جنس چرم تهيه مي‏شوند.

 

نكته مهم درمورد چرم اين است كه اين جنس معمولا در اثر پوشيدن، جاي زيادي باز نخواهد كرد پس اگر در حال خريد چكمه چرمي هستيد به اميد دو هفته بعد كه قرار است كفش‌تان جا باز كند، نمانيد.

 

بوت‏هاي كابويي گزينه‌هايي رسمي هستند و مي‏توانيد با انتخاب لباس‏هاي طرحدار و شلوغ، يك تيپ متفاوت سرخ‌پوستي براي خودتان بسازيد.

 

انتخاب امسال طراحان

 

مدل چکمه هایی که مناسب شما است (تصاویر)

 

 

روي بورس‌ترين نيم‌بوت‌هاي امسال را به شما معرفي مي‌كنيم؛ نيم‌بوت‏هاي پاشنه بلند. اين نيم‌بوت‏ها انتخاب اصلي طراحان تا به اينجاي فصل بوده‌اند.

 

نيم‌بوت‏هاي پاشنه بلند در انواع طرح‌هاي مختلف به بازار عرضه مي‏شوند. به ست کردن بوت با لباس خوب دقت کنید.

 

فراموش نکنید که نيم‌بوت‏ها و به‌خصوص مدل‌هاي پاشنه‌دار از نظر بصري حكم يك جداكننده را دارند، يعني اگر خانمي پاهاي كوتاهي داشته باشد استفاده از نيم‌بوت پاهايش را كوتاه‌تر نشان خواهد داد، اما افراد با پاهای کشیده راحت می‌توانند از اين مدل‌ها استفاده كنند.

 
جدیدترین ست نیم بوت زنانه و پالتو بلند / مدل های هماهنگ پاییزی
جدیدترین مدل چکمه و بوت های زنانه ساقه بلند (2)
55 مدل بوت و نیم بوت شیک و لاکچری زنانه 1399 با راهنمای ست

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان