ramazan
ramazan

اولین لپ تاپ باسیستم امنیتی شناسایی رگ کف دست

اولین لپ تاپ باسیستم امنیتی شناسایی رگ کف دست
فوجیتسو به تازگی اولین لپ تاپ با قابلیت اسکن الگوی رگهای خونی کف دست را آماده عرضه به بازار کرده است. در این لپ تاپ از الگوی منحصر به فرد رگهای خونی دست شما برای تشخیص هویت و دسترسی به کامپیوتر استفاده شده است.
 
لپ تاپ فوجیتسو Celsius H730 مجهز به تکنولوژی اختصاصی PalmSecure این شرکت، با همراهی پردازنده Core i7 vPro و نسل دوم واحد پردازش گرافیکی Kepler انویدیا عرضه خواهد شد.
 
به لطف طراحی فشرده و زیبا، امنیت ویژه و کارآیی عالی، این لپ تاپ می تواند گزینه مناسبی برای اغلب کاربران خانگی یا شرکتی باشد. این لپ تاپ قرار است از تعطیلات کریسمس با قیمت ۱۶۰۰ یورو وارد بازارهای اروپایی شده و پس از آن در دیگر نقاط دنیا هم عرضه گردد.
 
امنیت ویژه
فوجیتسو یکی از پیشگامان شیوه تشخیص هویت بر پایه رگهای خونی دست است و پیش از این هم چندین سنسور ویژه این کار را روانه بازار کرده. البته Celsius H730 اولین لپ تاپ فوجیتسو (و شاید دنیا) است که به این قابلیت مجهز شده است. 
 
متد «تشخیص هویت بر اساس رگ» از تکنولوژی تشخیص عکس و تصویربرداری به طور همزمان بهره می برد. به این صورت که الگوی رگهای خونی غیرقابل مشاهده کف دست و انگشتان را اسکن کرده و آن را با نمونه اصلی ثبت شده در دستگاه مقایسه می کند.
 
برای ثبت رگهای خونی دست در این تکنولوژی از تابش اشعه نزدیک به مادون قرمز استفاده می شود. هموگلوبین بدون اکسیژن درون رگهای خونی دست این اشعه را جذب می کند و در نتیجه میزان انعکاس آنها را کاهش می دهد. لذا در مقایسه با بقیه قسمتهای دست، باعث تشکیل یک الگوی تیره خواهد شد. 
 
اگر چه این ایده مدتها است که در محافل علمی مورد بحث قرار می گیرد، اما فوجیتسو برای اولین بار کامپیوتری با امکان استفاده از تشخیص هویت بر اساس رگهای خونی را عرضه می کند. در این لپ تاپ به محض عبور دست از جلوی بخش تایید هویت، در کسری از ثانیه تصویر دست اسکن می شود.
 
این شرکت مدعی است سیستم به کار رفته در این لپ تاپ به شکل خارق العاده ای میزان خطا را تا ۰.۰۰۰۰۸ درصد کاهش داده است. و همچنین آن را شیوه ای تقریبا غیرقابل تقلب می داند.
 
البته پیش از این اسکنرهای رگهای خونی دست در چندین بانک ژاپنی و سازمان های دولتی این کشور مورد استفاده قرار گرفته اند. این تکنولوژی پیش از این به صورت محدود در برخی موس ها هم تعبیه شده است.
 
علاوه بر سیستم تشخیص هویت جدید، این لپ تاپ از نمایشگر ۱۵ اینچی ، آخرین نسل پردازنده های Core i7 vPro اینتل با قدرت ۳.۸ گیگاهرتز، ۳۲ گیگابایت رم!، کارت گرافیک NVIDIA Quadro و درایو ذخیره سازی هیبرید یا SSD بهره می برد.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان