ramazan
ramazan

شرایط ابتلا به سرطان و بیماری ها

مجموعه : بیماری ها
شرایط ابتلا به سرطان و بیماری ها
معمولا در فصل پاییز و زمستان ما بدترین شرایط هوا به لحاظ ‌آلودگی را از نیمه آذرماه  تجربه می‌کنیم. اما امسال میزان آلودگی تا هفته‌های اول بهمن‌ماه ادامه پیدا کرد و بیشتر از سال‌های گذشته محل توجه مردم و متخصصان این حوزه قرار گرفت.

البته این آلودگی تنها شامل حال شهروندان تهرانی نبود و مردم کلانشهرهای دیگری چون اصفهان، اراک، تبریز و اهواز هم این آلودگی‌ها را شدیدتر از سال‌های قبل تجربه کردند، حتی شهر کرج که روزگاری به‌عنوان منطقه‌ای خوش آب و هوا در نزدیکی تهران قرار داشت، امسال آلودگی هوای شدیدی را تجربه کرد. از آنجا که ما در فصل زمستان به‌طور همزمان با آلودگی هوا و شیوع عفونت‌های ویروسی مواجهیم،

 
به‌ناچار با افزایش عوامل مخربی که بر سلامت شهروندان موثرند نیز بیشتر مواجه خواهیم بود و می‌بینیم که مردم با تردد در سطح شهر از درد سینه، سرفه‌های خلط‌دار، عفونت‌های تنفسی و دیگر اختلال‌های تنفسی شکایت می‌کنند و این اختلال‌ها و مشکلات در شرایطی که افراد بیشترین زمان را در طول روز در محیط‌های بسته، آن هم محیط‌هایی که تعداد جمعیت در آنجا زیاد است می‌گذرانند، بیشتر می‌شود و زیاد می شود.

در این حالت احتمال ابتلا به التهاب‌های مزمن دستگاه تنفسی، عفونت‌های ریوی، سرطان ریه  و دیگر بیماری‌های مزمن ریه بیشتر می‌شود و این مشکلات برای مردمی که سیگار می‌کشند یا قلیان استعمال می‌کنند چند برابر می‌شود. متاسفانه باید بگوییم که مصرف سیگار و قلیان احتمال ابتلا به ۵۰ نوع سرطان را موجب می‌شود که تنفس هوای آلوده این اثرات مخرب را چند برابر می‌کند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان