عکسی که انگلیس را به وحشت انداخت (تصاویر)

عکسی که انگلیس را به وحشت انداخت (تصاویر)

وحشت انگلیس از انتشار عکسی که در بخش زیر آمده است!! انتشار تصاویر ویدئویی کشته شدن دومین خبرنگار آمریکایی در عراق٬ موجی از وحشت و نگرانی را در بین رسانه های انگلیسی رقم زده است. «جان جهادی» و یا همان کسی که برای اولین بار بعد از حمله نیروهای هوایی ایالات متحده به مواضع داعش در عراق٬ جیمز فولی خبرنگار آمریکایی را کشته بود٬ این بار باز هم مقابل دوربین قرار گرفت تا گردن یکی دیگر از خبرنگاران آمریکایی در عراق را بزند.

او این بار هم با همان لهجه انگلیسی غلیظ به آمریکا هشدار داد که دست از حمایت از ارتش عراق در نبرد با داعش بکشد وگرنه شهروندان آمریکایی دیگری نیز در این راه کشته می شوند.

او مشغول سخنرانی در مورد دخالت نظامی آمریکا در عراق بود که ناگهان رو به دوربین چاقوی خود را تکان داد و گفت : «نفر بعدی یک انگلیسی خواهد بود.» نگاه بی احساس او به دوربین و تهدیداتش به سرعت به تیتر یک رسانه های انگلیسی تبدیل شد و موجی از وحشت و نگرانی را در بین مردم و آژانسهای اطلاعاتی انگلیس ایجاد کرد.

عکسی که انگلیس را به وحشت انداخت (تصاویر)

دولت انگلیس از روز چهارشنبه که این تصاویر منتشر شده٬ میزان مراقبت های امنیتی و اطلاعاتی خود را چند برابر کرده و در خبری اعلام کردند که جلوی نشستن تمامی پروازهایی که از خاورمیانه به فرودگاه لندن می روند را می گیرد مگر اینکه شرکت های هواپیمایی لیستی کامل از مسافران و سابقه امنیتی آن ها به مسئولان فرودگاه لندن ارائه کنند!

عکسی که انگلیس را به وحشت انداخت (تصاویر)

سازمانهای اطلاعاتی انگلیس همچنین با بررسی گذرنامه و بلیط افرادی که قصد خروج از این کشور را دارند سعی دارند از خروج هر کسی که گمان می رود قرار است به سوریه و عراق رفته و به داعش بپیوندد٬ جلوگیری به عمل آورند.

دلیل اصلی این مسئله که انگلیس بیش از پیش از این عملیات ها و سر بریدن ها و کشتارها می ترسد ٬ این است که مسئول اصلی این اقدامات که این روزها ویدئوهای جنایاتش در سایت های مختلف می چرخد٬ یک خواننده انگلیسی است که برای سال ها در این کشور اقامت داشته است.

عکسی که انگلیس را به وحشت انداخت (تصاویر)

عبدالمجید عبدالباری٬ یک خواننده و یا رپر مصری – انگلیسی است که از دو سال پیش برای پیوستن به داعش خاک انگلستان را ترک کرده و به سوریه رفته است. او هم اکنون به دشن شماره یک آمریکا و انگلیس تبدیل شده و نگرانیهای زیادی را برای دستگاههای امنیتی دو کشور ایجاد کرده است.

دستگاه امنیتی انگلیس و ایالات متحده با کمک یکدیگر توانسته اند چهره او را از زیر نقاب شناسایی کنند و از آن پس شهرت کم او در خوانندگی رپ ٬به شهرت بین المللی اش در آدم کشی تبدیل شده است.

عکسی که انگلیس را به وحشت انداخت (تصاویر)

فیلیپ هاموند ٬ وزیر امور خارجه انگلیس بعد از منتشر شدن تصویر سر بریدن خبرنگار دوم به سرعت با رسانه ها گفت و گو کرد و به مردم اطمینان داد که جلوی اقدامات بعدی این فرد را می گیرد اما انتشار اخباری مبنی بر شکست نیروهای انگلیسی در آزاد کردن یکی از گروگانهای تبعه این کشور در دست داعش٬ این گمانه را برای رسانه های انگلیسی تقویت کرده که مطمئنا نفر بعدی که به دست «جان جهادی» و یا «جهادگر بریتانیایی» کشته می شود٬ یک انگلیسی است.

عکسی که انگلیس را به وحشت انداخت (تصاویر)

او در تصاویر ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر کرده٬ با نشان دادن یک اسیر دیگر انگلیسی تهدید می کند در صورتی که انگلیس و آمریکا پای خودر ا از عراق بیرون نگذارند ٬او نفر بعدی ای خواهد بود که به دست داعش به قتل می رسد. با این حال رسانه های انگلیس به دستور دولت این کشور برای آرام کردن فضا از انتشار تصاویر مربوط به هویت این فرد که ممکن است نفر بعدی باشد ٬خودداری کرده اند.

عکسی که انگلیس را به وحشت انداخت (تصاویر)

اعتراف وزارت امور خارجه انگلستان به شکست عملیات آزاد سازی این فرد٬ باعث شده نگرانی های بیشتری در انگلستان شکل بگیرد و رسانه ها هر روز با نگاه عمیق تری به این مسئله می پردازند که چگونه می توان تهدید داعش را از مرزهای انگلستان و افراد و شهروندان این کشور در خارج از مرزها دور نگه داشت.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان