ramazan
ramazan

مهم ترین روش های لاغر شدن بدون رژیم های سخت !

مهم ترین روش های لاغر شدن بدون رژیم های سخت !
استفاده زیاد گوشت قرمز و گوشت‌های فراوری شده نقش مهمی در افزایش وزن دارد. برعکس آن، داشتن یک تغذیه‌ی سرشار از سبزیجات کمک زیادی به کنترل وزن می‌کند.

 فقط کافی است دنبال روشی برای لاغری باشید در این صورت با انواع و اقسام رژیم‌های لاغری آشنا می‌شوید که با کلی دستورالعمل ریز و درشت می‌خواهند شما را مانکن کنند.

اما لاغر شدن با این‌گونه رژیم‌ها کار چندان ساده‌ای هم نیست و اگر اهل این رژیم و سختی کشیدن نیستند چند ترفند داریم که به تدریج شما را لاغر می‌کند. با ما باشید.


 همه‌ی حواستان را درگیر کنید

یکی از روش‌های خوب برای لذت بردن از غذا این است که همه‌ی حواستان را با غذا درگیر کنید. با تمام وجودتان غذا را بو بکشید، موقع آماده کردن غذا مواد غذایی را لمس کنید، به صدای قل زدن آن گوش کنید، غذا را تزیین کنید و از دیدن آن لذت ببرید، به صدای قرچ قروچ سبزیجات زیر دندان‌هایتان عاشقانه گوش دهید.

زمانی که یاد بگیرید غذا را با تمام وجودتان حس کنید شناختتان از مواد غذایی و فلسفه‌ی غذا خوردن تغییر می‌کند و غذا را فقط برای پر کردن شکم نمی‌خورید. در این صورت کم‌کم روح و جسمتان آگاهانه و با لذت از غذایی که می‌خوردید استفاده می‌کند و کم‌کم به سمت خوش‌اندامی خیز بر می‌دارید.

به تدریج میزان غذایی که می‌خورید را کاهش دهید
هر شب یک قاشق از غذایی که برای خودتان می‌کشید را کم کنید. اگر عادت دارید مثلاً دو کفگیر برنج میل کنید همان اول نمی‌توانید آن را به یک یا نصف کفگیر کاهش دهید. اما قاشق‌قاشق ساده‌تر و بهتر است. می‌توانید از بشقاب‌های کوچک‌تر نیز استفاده کنید تا بشقابتان زود پُر شود.

 خوب بجویید
جوییدن یک روش اساسی برای لاغری است. با خوب جویدن هم مزه‌ی غذا را خوب می‌فهمید و هم اینکه به هضم غذا کمک می‌کنید. به خاطر اینکه بزاق حاوی آنزیم‌هایی است که کار معده را راحت تر می‌کند.

آرام‌تر غذا بخورید
عجله کار شیطان است را شنیده‌اید؟ آرام غذا خوردن به ما کمک می‌کند تا از طعم غذا لذت ببریم. اگر تند تند غذا می‌خورید باید بدانید که مهلت نمی‌دهید مغزتان سیگنال‌های سیری را به معده‌تان ارسال کند. برای همین هم با وجود اینکه سیر شده‌اید باز هم به خوردن ادامه می‌دهید.

پَرشی غذا نخورید
یعنی اینکه از هیچ وعده‌ی غذایی صرف‌نظر نکنید. زمانی که مثلاً ناهار نخورده و خسته و گرسنه به خانه بر می‌گردید مطمئن باشید بیشتر پر خوری خواهید کرد. در طول روز چند وعده‌ی غذایی با حجم کم میل کنید.

سبزیجات را دریابید
نتایج بررسی‌های جدید دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد که مصرف زیاد گوشت قرمز و گوشت‌های فراوری شده نقش مهمی در افزایش وزن دارد. برعکس آن، داشتن یک تغذیه‌ی سرشار از سبزیجات کمک زیادی به کنترل وزن می‌کند. بیشتر بشقابتان را پر از سالاد و سبزیجات مختلف بکنید. می‌توانید قبل از شروع، یک بشقاب سوپ سبزیجات به عنوان پیش غذا میل کنید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان