ramazan
ramazan

ژست عصبانی بودن یک مورچه! (تصویر)

ژست عصبانی بودن یک مورچه! (تصویر)

تا حالا عصبانی بودن مورچه  و ژست گرفتنش و در این حالت دیده اید؟ نازوب،  مورچه آتشین به‌خاطر نیش دردناکش مشهور است، اما اغلب مردم نمی‌دانند که این موجود به ندرت از نیش خود استفاده می‌کند. مورچه‌های آتشین در مواجهه با موجودات کوچک‌تر مانند انواع دیگر مورچه‌ها به‌جای نیش زدن مستقیم حریف، روش دیگری در پیش می‌گیرند؛ آنها قطره‌ای زهر ترشح کرده و نیش خود را بالای سرشان در هوا تکان می‌دهند. این مانور بازدارنده هم‌چنین علامتی است که دیگر مورچه‌های کلونی که به کمک او بشتابند و وارد نبرد شوند.

 

البته مورچه آتشین اگر چاره‌ای نداشته باشد، از نیش خود در برابر مورچه‌های دیگر هم استفاده می‌کند، اما به جای آن‌که آن را مانند خنجر تا عمق بدن حریف فرو ببرد، بدن حریف را خراش می‌دهند؛ چراکه زره طبیعی مورچه‌ها بسیار محکم است و ضربه نیش معمولا از سطح بدن حریف برمی‌جهد.

 

ژست عصبانی بودن یک مورچه! (تصویر)

تاکنون بیش از 200 نوع مورچه آتشین در سراسر زمین شناسایی شده که اغلب آن‌ها به انسان آزاری نمی‌رسانند؛ اما یک نوع از این مورچه با نام علمی Solenopsis invicta در ایالات متحده، استرالیا، چین و تایوان وجود دارد که بسیار مهاجم و خطرناک است، به‌طوری‌که هزینه‌های درمان نیش‌خوردگی، خسارت‌های ناشی از این مورچه و هم‌چنین کنترل محیط زندگی این مورچه فقط در ایالات متحده بالغ بر 5 میلیارد دلار در سال تخمین زده می‌شود.
این تصویر را الکس وایلد برای ساینتیفیک‌امریکن ارسال کرده است.

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان