ramazan
ramazan

مشهورترین دروغ های 13در جهان!!!

مشهورترین دروغ های 13در جهان!!!
مستندات كاملا واقعی و حرفه‌ای برای این سرویس و تبلیغات گسترده آن در اینترنت و شبكه‌های اجتماعی بود كه….
 
روز اول آوریل كه یك روز با سیزدهم فروردین فاصله دارد، روزی است كه می‌شود با همه شوخی كرد و دست انداختن دیگران در این یك روز خاص مشكلی ندارد. شوخی‌های این روز «دروغ اول آوریل» و به نوعی همان «دروغ سیزده» نامیده می‌شوند و رسانه‌ها و برخی شركت‌ها از فرصت به دست آمده بیشترین استفاده را می‌كنند تا مخاطبان را كمی دست بیندازند.
تغییر چهره ساعت سنتی «بیگ بن» لندن به ساعت دیجیتال، نمایش فیلم مستند پرواز پنگوئن ها، سفر به فضا توسط شركت هواپیمایی «ویرجین»، بلیت مجانی هواپیمای «ایرفلورانس» برای تمام كودكان و پیدا شدن بقایای هیولای مشهور دریاچه یورك شایر اسكاتلند چند نمونه از مشهورترین دروغ‌های اول آوریل در سال‌های گذشته هستند. امسال هم همچون سال‌های گذشته شركت گوگل با اعلام خبری به ظاهر واقعی، دروغ روز اول آوریل خود را اعلام كرد.
در خبری كه این شركت در روز اول آوریل اعلام كرد از سرویس جدیدی خبر داد كه در آن كاربران قادر بودند با انجام حركان موزون در برابر رایانه خود و با استفاده از دوربین كنترل صندوق جیمیل خود را در اختیار داشته باشند!
در این سرویس كه گوگل نام آن را «گوگل موشِن» نامیده بود به جای استفاده از موشواره برای كلیك‌كردن بر روی لینك‌ها و انجام اموری همچون پاسخ دادن به نامه‌ها، ارسال نامه و به‌طور كلی تمامی كارهایی كه با موشواره می‌توان انجام داد از حركات بدن كاربر استفاده می‌شد.
تنها تفاوت این اقدام امسال گوگل با سال‌های گذشته در این بود كه هنگامی كه كاربر برای استفاده از این سرویس بر روی لینك آن كلیك می‌كرد با عبارت بزرگ دروغ اول آوریل مواجه می‌شد و گوگل خیلی زود غیرواقعی بودن این سرویس را نشان می‌داد.
اما نكته جالب ایجاد مستندات كاملا واقعی و حرفه‌ای برای این سرویس و تبلیغات گسترده آن در اینترنت و شبكه‌های اجتماعی بود كه در نگاه اول باور كردن غیرواقعی بودن این سرویس را كمی مشكل می‌كرد.
 
تنها چند ساعت بعد از انتشار خبر ارائه این سرویس دروغی، فیلم‌ها و تصاویر جالبی از انبوه كاربرانی كه پشت صفحه نمایشگرشان ناامیدانه تلاش می‌كردند با حركت دادن سر و دست از پست الكترونیكی شان استفاده كنند، منتشر شد. به هر حال دروغ گوگل هم باید به اندازه عظمت این شركت بزرگ باشد.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان