اونس در دستان بانک های مرکزی!

مجموعه : اخبار
اونس در دستان بانک های مرکزی!
به گزارش ناز وب، بازار سكه و ارز داخلی پس از جهش قیمت روز شنبه، دیروز با آرام گرفتن تب و تاب نگرانی ها از لغو تحریم ها و در پی موج اظهار نظرهای مثبت مقامات اروپایی و حمایت از پایداری توافقات ژنو شاهد اصلاح قیمت طلا بود.
 با وجود تصویب تحریم های جدید آمریكا سخنگوی اشتون از زمان احتمالی آغاز كاهش تحریم ها در ماه دسامبر یا ژانویه خبر داد. به نظر می رسد مقامات اروپایی سیگنال های مثبتی به سمت ایران می فرستند تا شاید فضای غبار آلود حاصل از اقدامات اخیر آمریكا را آرام كنند.
این میان سكه امامی پس از جهش 17 هزار تومانی روز شنبه در نهایت روز گذشته با اصلاح قیمت چهار هزار تومانی به ایستگاه 876 هزار تومانی بازگشت. در بازار ارز نیز حمایت دلار در مدار 2950 تومانی روز گذشته نیز ادامه داشت.
به گزارش مارکت واچ، تحلیل گران بازارهای جهانی معتقدند اخبار رسیده از اظهار نظرات مقامات فدرال رزرو در آستانه نشست 17و 18 دسامبر بازار را تحت تاثیر قرار خواهد داد.با این حال پیش بینی می شود برنامه توقف محرك های مالی در ماه های دسامبر، ژانویه یا حداكثر مارس آغاز شود. بنابراین انتظار ریزش چندانی را در بازار نداریم مگر آنكه حجم برنامه كاهش محرک ها بیش از پیش بینی ها باشد.
در آخرین پیش بینی قیمت اونس محققان چشم انداز قیمت طلا در سال 2014 را با كاهش 10 درصدی 1263 دلار اعلام کردند و برای سال 2015 انتظار حداكثر قیمت 1275 دلار را داشتند. همچنین پیش بینی قیمت نقره در سال 2014 از 21 دلار و 38 سنت در سال 2015 به 22 دلار رسید.
یكی از تحلیل گران بازار در گفتگو با ماركت واچ مدعی شد روز جمعه بهای طلا تحت تأثیر اخبار اقتصادی با حمایت روبرو شده است. به نظر می رسد حمایت قوی در مدار 1200 دلاری از طلا صورت می گیرد و با هر بار كاهش قیمت شاهد حضور خریداران در بازار هستیم بنابراین اگر فدرال رزرو برنامه توقف محرك های مالی را این هفته اعلام كند پیش بینی می شود اونس به حداقل حمایت خود در سال 2013 یعنی تا مدار 1180 دلاری سقوط كند و در صورت به تعویق انداختن زمان كاهش محرك های مالی انتظار جهش قیمت ها تامدار 1275 دلاری را داریم.
همچنین طی دو هفته آینده سنا مسئله بررسی بودجه دوساله آمریكا را در در دستور کار خود دارد. پیش بینی می شود مذاكراتی نیز در ماه فوریه در این باره صورت بگیرد به همین دلیل با افزایش بلاتكلیفی انتظار رشد قیمت طلا در بازار جهانی را داریم.
تقویم اقتصاد جهانی علاوه بر جلسه اواسط هفته فدرال رزرو در امریكا امروز در انتظار سخنرانی رئیس بانك مركزی اروپا،ماریو دراگی است.در ادامه نیز چندین آمار اقتصادی در قاره اروپا اعلام خواهد شد.
همچنین سخنرانی روز سه شنبه والی بانك مركزی انگلستان نیز در برنامه كاری این هفته قرار دارد تا روز چهارشنبه اخباری از شاخص های اقتصادی و نرخ بیكاری و نرخ بهره این جزیره اعلام شود.روز پنج شنبه همچنین با انتشار شاخص خانه های فروخته شده در امریكا باردیگر نشانه ای از بهبود یا توقف روند رشد اقتصاد آمریكا مشخص خواهد شد.
شایان ذکر آنکه اونس جهانی اولین روز هفته را با قیمت 1236 دلار آغاز کرد و در بازار طلای داخلی هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در محدوده 876 هزار تومان و هر دلار آمریکا در محدوده 2950 تومان خرید و فروش می شود.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان