ramazan
ramazan

اولین شرط عاشق شدن دخترپسرها

مجموعه : عشق و ازدواج
اولین شرط عاشق شدن دخترپسرها

ببینید برای عاشق شدن شرط اولیه که باید داشته باشید را دارید یا نه؟ اگر این شرط را ندارید پس به خودتان اجازه عاشق شدن را ندهید!

 

فرقی نمی کند که دختر باشید یا پسر، اگر در آستانه ازدواج هستید باید با آگاهی کامل چنین تصمیمی را بگیرید. در اهمیت این تصمیم همین را بدانید که خوشبختی شما در زندگی مشترک به میزان حساسیت به خرج دادن های منطقی شما و انتخاب معیارهای صحیح برای انتخاب همسر قبل از ازدواج است.

 

با این حال، هرچند داشتن علاقه به تنهایی ضامن خوشبختی نیست اما برای داشتن زندگی مشترک باید معیارهای زیادی مانند هم کفو بودن در زمینه های اعتقادی، اقتصادی، فرهنگی و … بین دختر و پسر و خانواده هایشان وجود داشته باشد چراکه در غیر این صورت، عشق در سایه اختلافات اساسی هر روز کمرنگ تر خواهد شد و زندگی مشترک به سرانجامی غیر از شکست نخواهد رسید، اما علاقه بین زن و شوهر هم یکی از عوامل مهم برای تحمل سختی ها و درک احساس خوشبختی در زندگی مشترک است.

 

عشق مقدمه ای ضروری
ازدواج نمی تواند جدا از عشق باشد. به این معنی که وقتی قرار است یک رابطه طولانی مدت را شروع کنید باید کشش، احساس محبت و خواستن و اعتماد کردن را تجربه کنید. برای شکل گیری این احساس باید به خودتان و طرف مقابل زمان بدهید. در زمانه فعلی، آشنایی‌های پیش از ازدواج لازم است، اما باید هدف‌دار باشد و ضابطه مند. یعنی برای آن قواعدی بگذارید و سعی کنید در مدت محدودی یکدیگر را بشناسید تا ببینید این احساس عشق شکل می گیرد یا نه.

 

افراد می‌توانند به‌تنهایی مورد پسند باشند، اما برای ازدواج ویژگی‌هایی اهمیت پیدا می‌کند که باید به اشتراک گذاشته شوند. پس رابطه باید شکلی باشد که افراد را آشنا کند ولی به سمت دلبستگی و پس از آن شیفتگی نرود.

 

دوستی با آشنایی تفاوت دارد. ما با افراد زیادی در اطرافمان آشنا هستیم، اما آشنایی پیش از ازدواج یک ضرورت است. دو نفر باید بدانند با هم شباهت دارند یا نه، علاوه بر آن تفاوت‌ها بیش از شباهت‌هایشان نباشد.

 

دوستی مناسب تا مرحله‌ای است که در سیر خطی به علاقه و یا در ‌‌نهایت به دلبستگی برسد. وقتی این دلبستگی پیشرفت کند و وارد مرحله شیفتگی شود دیگر برای انتخاب دیر است. این همان چیزی است که روانشناسان می گویند نباید در آشنایی های پیش از ازدواج رخ بدهد.

 

عشق سه محور اساسی دارد. نخست محبت و صمیمیت، دوم مسئولیت در مقابل این محبت و سوم شور و شوق. نقش هر یک از این سه محور اصلی در یک رابطه می‌تواند پررنگ‌تر و یا کمرنگ‌تر شود با این حال تنها زمانی می‌توان گفت عشق وجود دارد که هر سه این محور‌ها در رابطه وجود داشته باشند. برای مثال، اگر «شور و شوق» به تنهایی در یک نفر ظاهر شود، نشانه شیفتگی است ولی برای عشق کافی نیست. در رابطه‌ای که شیفتگی وجود دارد، تعامل در ارتباط می‌تواند شیفتگی را به سمت عاشقی بکشاند؛ اما اگر این تعامل وجود نداشته باشد، امکان دارد شیفتگی به سمت نفرت و یا بی‌تفاوتی کشیده شود.

 

در مسیر خطی تا علاقه‌مندی می‌توان آگاهانه انتخاب کرد و اگر شواهد هشدار دهد که این رابطه باید پایان بیابد، امکان قطع آن وجود دارد؛ هر چند با اندوه همراه باشد. اما در مرحله شیفتگی حتی اگر تمامی شواهد هم منفی باشد دیگر امکان فاصله گرفتن وجود ندارد. پس اگر قصد دو نفر از دوستی ازدواج باشد، باید مراقب باشند که به مرحله شیفتگی نرسند. بخش عمده‌ای از طلاق‌ها به‌ویژه در ازدواج ‌های دانشجویی به این دلیل است که دو نفر در مرحله شیفتگی ازدواج می‌کنند و به نادرست گمان می‌کنند که عشق را تجربه کرده‌اند.

 

آیا توانایی دوست داشتن دارید؟
اولین شرط برای این که متوجه شوید آیا اصلا شخصیت شما به گونه ای هست که عاشق شوید، بررسی میزان اعتمادتان به دیگران است چراکه برای داشتن زندگی عاشقانه باید اعتماد 2 طرفه در آن شکل بگیرد. اگر می خواهید بدانید که آیا می توانید عشق حقیقی را در زندگی تان تجربه کنید، باید به 10 سوال آزمون روان سنجی این هفته پاسخ دهید.

 

در خور ذکر است شما باید برای انتخاب گزینه «صحیح» یا «غلط» برای هر عبارت، اولین گزینه ای که به نظرتان با روحیات شما سازگارتر است، انتخاب کنید تا نتیجه آزمون به واقعیت نزدیک تر باشد.

 

1- معمولابه دیگران پول قرض نمی دهم؛ زیرا از دشواری های زمان پس گرفتن پولم بیزارم.

 

2- بیشتر افرادی که از دیگران انتقاد می کنند ، می خواهند عیوب خودشان را پنهان کنند.آن ها در واقع اصلا نمی دانند چه می گویند.

 

3- بیشتر مردم نظر و دیدگاه واقعی شان را زمانی که برای شان سود داشته باشد، پنهان می کنند و واقعیت وجودی شان را نشان نمی دهند.

 

4- بیشتر مردم زمانی که وسیله ای از فردی قرض بگیرند و به آن صدمه ای کوچک و غیرقابل تحمل بزنند، مشکل ایجاد شده را پنهان می کنند و به قرض دهنده چیزی نمی گویند تا مشکلی برای شان ایجاد نشود.

 

5- بیشتر مردم بیش از حد به دیگران وابسته هستند و تنها راه پیشرفت شان را از طریق کمک های دیگران می دانند.

 

6- خیلی راحت می توانم، دیگران را رها کنم.

 

7- اگر رئیس شرکتی که در آن فعالیت می کنم، بگوید که چون سود کمی داشته است نمی تواند به کارمندان پاداش بدهد، در صداقت رئیس شرکت شک می کنم.

 

8- بیشتر افرادی که در مسئولیت های مهم مشغول به کار هستند از مراجعه کنندگان رشوه دریافت می کنند.

 

9- دلیل موفقیت افراد موفق این است که افراد مهمی را می شناسند نه این که کارهای مهمی را به خوبی می توانند انجام دهند.

 

10- مردم امروز نسبت به افراد نسل قبل کمتر به مسائل اخلاقی اهمیت می دهند و بیشتر به دنبال منافع شخصی شان هستند.

 

نحوه محاسبه امتیاز نهایی
حال که به همه سوالات این آزمون پاسخ داده اید، نوبت آن است که امتیازتان را محاسبه کنید. برای محاسبه امتیازتان برای هر سوال که گزینه «غلط» را انتخاب کرده اید، یک امتیاز برای خودتان در نظر بگیرید. مجموع امتیاز همه سوالات، امتیاز نهایی شما خواهد بود که باید عددی بین صفر تا 10 باشد.

 

مطالب مرتبط


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان