ramazan
ramazan

تصویری از عزاداری دلفین ها !

تصویری از عزاداری دلفین ها !

به گزارش نازوب مطالعات محققان دانشگاه پورتو در پرتغال که توسط «فیلیپ آلوز» و همکاران وی انجام شد نشان داد دلفین ها برای نزدیکان خود عزاداری می‌کنند. این محققان در موقعیت‌های مختلف مشاهده کردند اجساد دلفین‌ها توسط خود دلفین ها به سطح آب آورده می‌شود.

 

مقاله‌ای از یکی از زیست شناسان دریایی در مجله scientifique Acta Ethologica در مورد مشاهده تشیع جسد یک دلفین نوزاد توسط جمعی از دلفین‌ها منتشر شد.

 

تصویری از عزاداری دلفین ها !

در ساحل جزیره مادیرا، افرادی که در یک قایق توریستی بودند به مدت نیم ساعت تشیع یک نوزاد دلفین را توسط دلفین‌های دیگر مشاهده کردند، در این تشیع چهار دلفین با سر خود بدن مرده یک دلفین نوزاد را به سطح آب آوردند.

 

محققان پرتغالی گفتند: ما در اقیانوس اطلس اجساد مختلف دلفین‌ها را که به مرگ طبیعی مرده بودند را مشاهده کردیم، درست چند دقیقه تا نیم ساعت پس از مرگ یک دلفین،دلفین های دیگر آن را تشیع می‌کردند اما سایر گونه‌های دلفین‌ها جسد دلفین مرده را پس از چند روز که شروع به تجزیه شدن می‌کند از آب خارج می‌کنند.

 

«فیلیپ آلوز» گفت: سیستم زندگی دلفین ها مانند نهنگ‌ها و فیل‌ها مادرسالاری است، این گونه‌ها حداقل 60 سال با هم زندگی می‌کنند و به همین دلیل یک وابستگی عاطفی شدید بین آنها به وجود می‌آید و برای همتایان خود عزاداری می‌کنند. دلفین ها موجوداتی حساس، با نشاط و اجتماعی هستند که از فوت بستگان خود متاثر می‌شوند.

 

 

سایر مطالب جذاب


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان