ramazan
ramazan

شیوع ابولا در آذربایجان غربی!

مجموعه : بیماری ها
شیوع ابولا در آذربایجان غربی!

ابولا یک بیماری ویروسی خطرناک و کشنده است که طی شایعاتی گفته شده این بیماری به آذربایجان غربی رسیده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: موردی از بیماری ابولا در سطح استان مشاهده نشده و تمامی شایعات در این خصوص، کذب است.

 

جواد آقازاده گفت: شایعاتی در این خصوص در چند روز اخیر در فضای مجازی و برخی شبکه های اجتماعی مطرح شده که از اساس کذب هستند و دانشگاه علوم پزشکی استان، آنها را تکذیب می کند.

 

او گفت: دریافت وضعیت بهداشتی از طریق رسانه های شناخته شده استانی، امری است که باید مردم و شهروندان به آن اهتمام داشته باشند و نباید این گونه شایعات را باور کنند.

 

او گفت: مهمترین مشکل بهداشتی در هفته های گذشته در آذربایجان غربی، بروز بیماری آنفلوانزا بود که این بیماری نیز به خوبی مهار شده و به کمترین میزان خود رسیده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی و جمعی توسط مردم گفت: شستن مرتب دست ها، استفاده از وسایل شخصی بهداشتی و استفاده از دستمال در صورت بروز عطسه و سرفه از جمله مواردی هستند که شهروندان می توانند با رعایت آنها از شیوع بیماری خود و همچنین بیمار کردن اطرافیان جلوگیری کنند.

 

آقازاده گفت: حوزه بهداشتی و درمانی در سطح استان با آمادگی کامل در راستای جلوگیری از بروز مشکل تلاش می کند و علاوه بر فعالیت های درمانی، اقدامات آموزشی از طریق رسانه های جمعی و مدارس به انجام رسیده است.

 

در هفته های گذشته، شایعاتی در برخی شبکه های اجتماعی مبنی بر ورود ابولا به آذربایجان غربی مطرح شده بود.

 

ابولا، بیماری مسری خطرناکی است که در برخی کشورهای آفریقایی رواج پیدا کرده است.

 

آنفلوانزا نیز از جمله بیماری های مسری و اپیدمیک است که به صورت معمول در فصل سرد سال شیوع پیدا کرده و تعداد زیادی از شهروندان را مبتلا می کند.

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان