كاسرول مرغ و تره‌فرنگی

كاسرول مرغ و تره‌فرنگی

سبزیجات نشاسته‌ای پوره را غلیظ‌تر و منسجم‌تر می‌كنند. شما می‌توانید در تهیة این پوره، از هر نوع سبزیجات غده‌ای استفاده كنید فقط مطمئن شوید كه آن‌ها بیش از پوره كردن، كاملاً پخته و نرم شده‌اند…

مواد لازم:
تره‌فرنگی 50 گرم
سیب‌زمینی 275 گرم
سینة مرغ بدون پوست و استخوان 115 گرم
شیرخشك یك و یك‌چهارم پیمانه(300 میلی‌لیتر)

طرز تهیه:
تره‌فرنگی را با چاقو و از درازا نصف كنید و بعد بشویید. تا سنگ و شن و آلودگی كاملاً از لابه‌لای آن‌ها خارج شود. سیب‌زمینی‌ها را پوست كنده و آن‌ها را به صورت مكعب‌های كوچك خرد كنید. مرغ را نیز خرد كرده، تره‌فرنگی‌ها را نیز به صورت نازك حلقه‌حلقه كنید.
سبزیجات و مرغ را به همراه شیر در یك شیرداغ‌كن بریزید.
مخلوط را بر روی حرارت قرار دهید تا بجوشد بیاید. سپس در ظرف را گذاشته، بگذارید مواد به مدت 20 دقیقه و به آرامی بجوشند. تا سب‌زمینی‌ها نرم شوند. بعد مخلوط را در دستگاه غذاساز ریخته، به صورت پوره درآورید تا كاملاً نرم و یك‌دست شود.
مقدار كمی از پوره را در كاسه‌ای بریزید و پیش از دادن به كودك، درجه حرارت آن را امتحان كرده، به صورت نیاز پوره را خنك كنید. بقیة آن را ظرف مدت 24 ساعت به مصرف برسانید.
بافت این پوره كاملاً به میزان پوره كردن آن توسط شما بستگی دارد. استفاده از دستگاه غذاساز به پوره ریزترین بافت ممكن را می‌دهد. در صورتی‌كه خردكن برقی بافت درشت‌تری را در آن به وجود می‌آورد. سبزیجات نشاسته‌ای پوره را غلیظ‌تر و منسجم‌تر می‌كنند. شما می‌توانید در تهیة این پوره، از هر نوع سبزیجات غده‌ای استفاده كنید فقط مطمئن شوید كه آن‌ها بیش از پوره كردن، كاملاً پخته و نرم شده‌اند.
این پوره قابل فریز كردن می‌باشد.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان