ramazan
ramazan

عاقبت تجاوز گروهی به 15 زن در تبریز

مجموعه : اخبار
عاقبت تجاوز گروهی به 15 زن در تبریز

تعدادی از افراد مورد تجاوز بخاطر ملاحظات حیثیتی از اعلام شکایت خودداری کرده‌اند اما چند نفر از آنان با اعلام شکایت و ذکر جزئیات امر تقاضای مجازات محکومین را کرده‌اند…

چهار جوان که زنان و دختران را در مسیرهای مختلف تبریز بعنوان مسافر سوار خودروی شخصی کرده و به زور آنان را به بیابان‌های اطراف می‌بردند و مورد تجاوز قرار می‌دادند، صبح امروز در زندان مرکزی تبریز به دار مجازات آویخته شدند.

دادگستری آذربایجان شرقی در اطلاعیه‌ای با اعلام این خبر آورده است: «نحوه عمل محکومان به این صورت بوده که سوار یک دستگاه خودروی پیکان شده و یکی از آنان با پوشیدن لباس زنانه، خود را به شکل زنان در می‌آورده تا زنان و دخترانی که منتظر ماشین بودند به علت وجود مسافر زن در خودرو اعتماد کرده و سوار شوند.

سپس با سرعت زیاد حرکت کرده و مسافر را با زور کتک مجبور می‌کردند که سرش را زیر صندلی خودرو ببرد. پس از آن، طعمه خود را به بیرون شهر در اطراف مرند می‌بردند و در بیراهه‌ها به صورت گروهی مورد تجاوز قرار می‌دادند. بعد در میدان آذربایجان شهر تبریز یا سایر میادین شهر به صورتی که پاسی از شب گذشته بود، رها می‌کردند. محکومان در اقاریر خود بیان کرده‌اند که از اواسط سال ۹۰ مرتبا مرتکب این عمل شده و نزدیک به پانزده تا بیست بار مبادرت به آدم‌ربایی و تجاوز کرده‌اند.

تعدادی از افراد مورد تجاوز بخاطر ملاحظات حیثیتی از اعلام شکایت خودداری کرده‌اند اما چند نفر از آنان با اعلام شکایت و ذکر جزئیات امر تقاضای مجازات محکومین را کرده‌اند که با تلاش‌های شبانه‌روزی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز و با همکاری نیروی انتظامی، متهمان شناسایی و دستگیر شدند و توسط شکات مورد شناسایی قرار گرفتند. این افراد در جریان تحقیقات به ارتکاب بزه اقرار کردند و جزئیات امر را به صورت دقیق بیان کردند.

آنان اعتراف کردند که از اواسط سال گذشته با پرسه زدن در خیابان‌های تبریز زنان و دخترانی را که منتظر ماشین بوده‌اند سوار می‌کردند و به شکل یادشده به بیرون شهر می‌بردند و به عنف مورد تجاوز قرار می‌دادند. سپس در تاریکی شب در یکی از میادین شهر رها می‌کردند.

حکم محکومیت نامبردگان به اتهام تجاوز به عنف وآدم‌ربایی توسط شعبه دوم دادگاه کیفری استان آذربایجان شرقی صادر و توسط شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور تایید شد. رییس قوه قضائیه نیز اجرای حکم را بلامانع اعلام کرد و به این ترتیب متهمان سحرگاه چهارشنبه در زندان تبریز به دار مجازات آویخته شدند.»


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان