ramazan
ramazan

ماجرای مجسمه‌دزدی به آمریکا هم رسید!!

مجموعه : اخبار
ماجرای مجسمه‌دزدی به آمریکا هم رسید!!
اگرچه سارقان مجسمه‌های برنزی را برای ذوب کردن و فروش به عنوان ماده خام به سرقت می‌برند اما در این یک مورد این کار بسیار دشوار است چرا که همراه داشتن مجسمه یک شخصیت مشهور باعث مشکوک شدن و لو رفتن سارقان می‌شود…
 
این مجسمه برنزی مدت چند دهه در پارک «تاکسون» واقع در مرکز این شهر نصب بوده است. این مجسمه که در ابعاد واقعی ساخته شده حدود 55 سانتیمتر ارتفاع داشت که همراه با پایه‌ای که روی آن نصب شده بود، ارتفاع آن به 183 سانتیمتر می‌رسید.

مجسمه فوق در تاریخ 22 نوامبر 1964 میلادی درست یک سال پس از ترور جان اف. کندی رونمایی شد. ساخت این مجسمه در آن تاریخ 1000 دلار هزینه دربرداشت. این مجسمه در خلال بازسازی این پارک در سال 1968 میلادی موقتا برداشته و مجددا در سال 1971 سر جای خود قرار داده شد.
 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «مری الن ووتن»، مدیر برنامه هنرهای عمومی شورای هنرهای سرخپوستان در تاکسون می‌گوید: اگرچه سارقان مجسمه‌های برنزی را برای ذوب کردن و فروش به عنوان ماده خام به سرقت می‌برند اما در این یک مورد این کار بسیار دشوار است چرا که همراه داشتن مجسمه یک شخصیت مشهور باعث مشکوک شدن و لو رفتن سارقان می‌شود.
به گفته وی احتمالا سارق یا سارقان این مجسمه اهداف شخصی داشته‌اند و قصد فروش آن را ندارند. مقامات پلیس به تمام فروشندگان فلزات منطقه در خصوص مفقودی مجسمه جان اف. کندی اطلاع داده‌اند.
ووتن افزود: این مجسمه به همه مردم تعلق دارد و باید به محل اصلی خود بازگردد.
 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان