احمدی نژاد و بازگشت او به….

مجموعه : اخبار
احمدی نژاد و بازگشت او به….
 رئیس‌جمهور سابق كه روزگاری در اوج محبوبیت بر صفحات تلویزیون حاضر می‌شد،‌این روزها رسانه و ابزاری برای گزارش دادن به مردم ندارد…
 
بر اساس گفته‌های میرتاج‌الدینی دو جلسه جداگانه با محوریت احمدی‌نژاد و نیز یارانش برگزار می‌شود كه اولی «برای هماهنگی بین افراد است» و دومی «با حضور افرادی از دولت سابق، مجلس، روحانیت و چهره‌هایی از طیف‌های مختلف اصولگرایان برای ایجاد وحدت میان این جریان برگزار می‌شود.»
بر اساس گفته‌های میرتاج‌الدینی تیم دولت سابق تلاش دارند یك بار دیگر به صحنه سیاست باز گردند ولی به نظر می‌رسد در این مسیر راه دشواری در پیش خواهند داشت كه از چند بعد قابل بررسی است.

وحدت با تیم شكست خورده
بحث بعدی كه میرتاج‌الدینی درباره آن سخن گفت و بعید به نظر می‌رسد،‌موضوع وحدت اصولگرایان با تیم احمدی‌نژاد است. بعد از پیروزی دولت روحانی كه اصولگرایان در آن نقشی نداشتند، انگشت اتهامات به سمت عملكرد دولت نهم و دهم چرخید و اخیرا نیز این مواضع در قالب سخنان حسین فدایی در یك برنامه تلویزیونی عیان شد.

فدایی به عنوان دبیركل جمعیت ایثارگران كه روزگاری متحد دولت محسوب می‌شدند،‌ در اظهاراتی گفته است «من یكی از عوامل رای نیاوردن اصولگراها را در انتخابات یازدهم، رفتار و كردار آقای احمدی‌نژاد می‌دانم، مواضع مدیریتی وی در 6 سال آخر فضا را برای رای نیاوردن مهیا كرد.»از سوی دیگر اصولگرایان یك بار دیگر و در آستانه انتخابات مجلس نهم برای ایجاد وحدت سراغ احمدی‌نژاد رفته بوده و تلاش داشتند او را –هر چند دولت حق دخالت در انتخابات را نداشت- همراه كنند.

هفته اول آبان سال 89 احمدی‌نژاد به اصرار مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی از 30 چهره اصولگرا دعوت كرد تا با حضور در پاستور درباره مسائل مختلف مربوط به اصولگرایی و وحدت گفت‌وگو كنند. نشستی كه هر چند با حضور 23 اصولگرا در ساختمان شهید بهشتی مجموعه ریاست جمهوری برگزار شد اما حاصلی نداشت و احمدی‌نژاد راهش را از وحدت اصولگرایان جدا ساخت.با این اوصاف چطور اصولگرایان در وضعیت فعلی به‌دنبال وحدت با تیمی خواهند بود كه اساسا نه‌تنها اعتقادی به وحدت ندارند بلكه خود عامل خدشه بر وحدت هستند.

محبوبیت از دست رفته
نكته دیگری كه میرتاج‌الدینی در گفت‌وگوی جداگانه خود با خبرآنلاین بر آن صحه می‌گذارد ادامه محبوبیت رئیس‌جمهور گذشته است. او در این خصوص تصریح می‌كند«در حال حاضر در روستاها نظرسنجی كنید، آمارمحبوبیت آقای احمدی‌نژاد در میان قشر محروم و روستاییان بالاست.»

میرتاج‌الدینی با بیان اینكه بعید است احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس دهم ورود كند،‌می‌گوید:‌ «احمدی‌نژاد نگران رای نیست چون جایی وارد می‌شود كه بتواند تاثیرگذار باشد، كسی در مجلس تاثیرگذار است كه بتواند اكثریت مجلس را به دست بگیرد و آقای احمدی‌نژاد هم‌چنین حزب و تشكیلاتی ندارد.»تاكید همزمان معاون سابق احمدی‌نژاد بر بالا بودن میزان محبوبیت و نیز عدم شركت در انتخابات مجلس تلویحا اشاره به برنامه‌های بلند مدت رئیس‌جمهور سابق برای بازگشت به قوه اجرایی كشور دارد. چون از یك طرف رئیس‌جمهور سابق اعتقادی به «راس امور بودن مجلس نداشت» و از طرف دیگر تنها در این سمت است كه احمدی‌نژاد یك‌تنه می‌تواند آرای عمومی را جلب كرده و قدرت اجرایی كشور را كسب كند.

البته این را پیش‌تر قاسم روانبخش عضو جبهه پایداری در اظهارنظری پیش‌بینی كرده و گفته بود: «به نظر می‌رسد برنامه احمدی‌نژاد، شركت در انتخابات چهار سال آینده ریاست‌جمهوری است».جدا از این بحث كه آیا احمدی‌نژاد همچنان بین اقشار محروم و روستاییان دارای درجه بالایی از محبوبیت است یا خیر،‌ این موضوع یكی از موانع پیش رو در مسیر بازگشت تیم احمدی‌نژاد به سیاست است. چرا كه این محبوبیت كه قطعا احمدی‌نژاد هم بر آن اعتقاد دارد مانع گردهم آمدن تیم رئیس‌جمهور سابق با سایر اصولگرایان می‌شود و آنان به اتكای همین محبوبیت حاضر به كنار آمدن با سایر اصولگرایان نخواهند شد.

تلاش برای بازگشت به سیاست
در حالی تیم احمدی‌نژاد برای كار تشكیلاتی با اصولگرایان تمایل نشان داده است كه طی هشت سال گذشته و هنگامی كه این تیم بر كرسی قدرت تكیه زده بود خود را اصولگرا ندانسته و معتقد بودند هیچ وابستگی‌ای به این جناح ندارند. اما حال كه شرایط تغییر كرد و جایگاه گذشته و امید شان برای حضور در مناصب دولت جدید منقطع شده در حال منتسب كردن خود به جناح اصولگرا هستند. چرا كه تیم دولت گذشته هم‌‌اكنون به‌دنبال شریك برای عملكرد هشت سال گذشته هستند تا از طریق این شركا پاسخگوی خیل انتقادات باشد كه یكسوی آن دولت هست و سوی دیگر این میدان را اصولگرایان منتقد احمدی‌نژاد رهبری می‌كند.

چنانچه این سناریو محقق شود، اصولگرایان منتقد سكوت كرده و با همراهی این طیف از منتقدین سابق، تیم احمدی‌نژاد قادر خواهد بود بخشی از انتقاداتی كه امروز از تریبون‌های مختلف دولتی نسبت به عملكرد دولت‌های نهم و دهم مطرح می‌شود را پاسخگو باشد. ناظران سیاسی معتقدند چیزی ناگوار‌تر از سكوت برای احمدی‌نژاد و تیمش نیست و آنچه این روزها در مصاحبه‌های متعدد معاون سابق احمدی‌نژاد با رسانه‌های مختلف دیده می‌شود رفع بخش كوچكی از این ناگواری است.

رئیس‌جمهور سابق كه روزگاری در اوج محبوبیت بر صفحات تلویزیون حاضر می‌شد،‌این روزها رسانه و ابزاری برای گزارش دادن به مردم ندارد.این در حالی است كه اصولگرایان نیز بعید است برنامه‌ای برای رایزنی با تیم احمدی‌نژاد برای رقابت‌های آینده داشته باشند ولو آنكه برخی وزرای سابق دولت نهم و دهم در لیست‌های انتخاباتی اصولگرایان برای مجلس دهم دیده شوند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان