ramazan
ramazan

لحظات نفس گیر توقف قصاص این اسید پاش

مجموعه : اخبار حوادث
لحظات نفس گیر توقف قصاص این اسید پاش

جزئیات و علت توقف قصاص اسید پاش در ادامه همین بخش خبری آمده است.  روز گذشته قرار بود حکم قصاص  عامل اسیدپاشی به داود روشنایی در زندان رجایی‌شهر کرج اجرا شود که به‌درخواست روحانی زندان و موافقت روشنایی، اجرای حکم تا بعد از ایام فاطمیه(ع) به تعویق افتاد.

 

به گزارش نازوب، داود روشنایی اظهار داشت: شرایط برای اجرای حکم مهیا بود. من و خانواده محکوم مقابل هم بودیم و نگاهمان در نگاه هم خیره شده بود گویی قرار بود قاطعیت تصمیممان را بسنجیم.

 

وی با بیان “من از تصمیم خود کوتاه نیامدم و رفتم تا حکم را اجرا کنم” گفت: اما یکی از بستگان محکوم، به من می‌گفت: چرا دست از سر ما برنمی‌داری؟ نمی‌دانم با چه اعتماد به نفسی چنین حرفی می‌زد؟ با اسید صورت مرا ذوب کرده‌اند و حالا طوری حرف می‌زنند که گویا من جنایت کرده‌ام.

 

روشنایی درباره این‌که آیا درباره مسائل مالی هم بحثی مطرح شد، خاطرنشان کرد: قبل از ورود به محل اصلی، گفتند: “دیه را می‌دهیم اما اجرای حکم را به تأخیر بینداز”؛ قرار شد دیه را کامل بدهند اما به‌محض این‌که به محل اصلی رفتیم مانند دفعه قبل منصرف شدند و من هم گفتم با این شرایط فقط قصاص می‌کنم.

 

این قربانی اسیدپاشی درباره آخرین لحظات آماده شدن برای اجرای حکم گفت: شرایط کلی برای اجرای حکم را که حدود یک ساعت طول کشید، فراهم کردند و محکوم را روی تخت خواباندند؛ حدود 6 پزشک در اتاق حضور داشتند. سرنگ بیهوشی را به دستش وصل کردند. از من پرسیدند: آیا خود حکم را اجرا می‌کنی؟ من هم جواب مثبت دادم.

 

وی ادامه داد: قرار بود به‌وسیله تجهیزات پزشکی که آماده شده بود، عمل تخلیه چشم انجام شود، خواستم حکم را اجرا کنم که یک روحانی به‌همراه پدر محکوم وارد شد. پدر محکوم واقعاً انسانی محترم، پاک و صادق است. در آن لحظات بسیار گریه می‌کرد. آن شخص روحانی به من گفت: “حداقل به‌احترام ایام فاطمیه حکم را به تعویق بینداز!”. گفتند: “2 ماه مهلت بده تا هم ایام فاطمیه به اتمام برسد و هم فرصتی باشد تا شاید این خانواده بتواند هزینه‌ها را تهیه کند”.

 

روشنایی درباره این‌که در این لحظات آیا خود محکوم شرایط روحی خاصی داشت یا حرف خاصی می‌زد، گفت: اصلاً هیچ واکنشی نشان نمی‌داد؛ من از قاضی مستقر در اتاق خواستم باز هم از او سؤال کند که چرا چنین کاری با من کرد. قاضی 4 بار این سؤال را از او پرسید اما هر بار جواب‌های مبهم و مختلفی می‌داد. اصلاً از من عذرخواهی نکرد‌ و می‌گفت: “حالا که کار به اینجا کشیده شده، موضوع را منحرف نکنید”، گویا خودش هم راغب بود حکم اجرا شود. من هیچ نشانه‌ای از تنبه حتی به‌اندازه سر سوزنی در او مشاهده نکردم.

 

وی با بیان این‌که قاضی شهریاری و قاضی دشتبان نیز در این مراسم حضور داشتند، گفت: آن‌ها هم گفتند: “2 ماه فرصت بده و اگر بعد از آن نتوانستند هزینه را تأمین کنند، حکم اجرا می‌شود”.

 

روشنایی درباره این‌که آیا تاکنون برآورد دقیقی درباره میزان هزینه‌های درمانی شده است، گفت: حدود 3 سال قبل شخصاً گروهی از پزشکان متخصص از جمله متخصص چشم، گوش، حلق و بینی، جراح پلاستیک و متخصص پوست و مو را در قالب یک تیم جمع کردم و آن‌ها اعلام کردند تمام هزینه‌های درمان رقمی بالغ بر 10میلیارد تومان خواهد شد.

 

وی گفت: البته در دولت آقای احمدی‌نژاد قرار بود هزینه‌های مرا تقبل کنند و نامه‌نگاری‌ها انجام شد ولی متأسفانه این کار حدود 3 سال طول کشید و در آخرین مراحل بود که دولت تغییر کرد و و دولت فعلی هم به‌راحتی اعلام کرد مصوبات دولت قبلی قابلیت اجرا ندارد.

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان