ramazan
ramazan

با 33 هزار تومان چه کالاهایی می‌توان خرید؟ جدول

مجموعه : اخبار
با 33 هزار تومان چه کالاهایی می‌توان خرید؟ جدول
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین تاکید کرد این سبد کالایی در دو مرحله و در قالب دو سبد جداگانه به مردم داده می شود تا بتوان بخشی از نیازهای آنان را به اقلام مذکور تامین کرد…
یک ماه قبل حجت الاسلام حسن روحانی از اختصاص دو سبد کالایی به اقشار ضعیف و کم درآمد تا پایان سال خبرداد و اعلام کرد که دولت اعتبارات لازم برای این کار را تامین کرده و از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت آن را به اجرا در خواهد آورد.پس از اعلام این خبر محمد باقر نوبخت سخنگوی هیات دولت و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری از توزیع بسته حمایتی دولت در ماه های بهمن و اسفند خبرداد و گفت که افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، مستمری بگیران دولت و بازنشستگان تامین اجتماعی سبد کالایی دریافت خواهند کرد.
همچنین پس از این موضوع وزارت تعاون، کار و رفاه اعلام کرد تا کنون واگذاری سبد ویژه کالایی دولت در ماه های بهمن و اسفند به 3.5 میلیون کارگر حداقل بگیر کشور قطعی شده و بزودی گروه های جدیدی نیز از جمعیت 12 میلیونی مشمولان قانون کار شناسایی و اعلام خواهند شد.

پس از آنکه رئیس جمهور از اختصاص دو سبد کالایی به اقشار کم درآمد خبر داد این سوال مطرح شد که این سبد حمایتی چه کالاهایی را پوشش خواهد داد و عباس قبادی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این رابطه گفت که برنج، روغن، مرغ، تخم‌مرغ و پنیر از جمله اقلام این سبد کالایی هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین تاکید کرد این سبد کالایی در دو مرحله و در قالب دو سبد جداگانه به مردم داده می شود تا بتوان بخشی از نیازهای آنان را به اقلام مذکور تامین کرد.

اما بر اساس اعلام مسئولان دولتی سبد کالایی به 15 میلیون خانوار ایرانی تعلق خواهد گرفت و بر اساس اعلام معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت ارزش این سبد کالایی که در آن گوشت مرغ، پنیر، روغن و برنج پیش بینی شده، حدود 1000 میلیارد تومان است.

در این شرایط ارزش هر سبد برای حدود 15 میلیون خانوار ایرانی500  میلیارد تومان می‌شود که سهم هر خانوار از آن 33 هزار و 333 تومان است و ارزش دو سبد کالا برای هر یک از 15 میلیون خانوار 66 هزار تومان خواهد بود.

با توجه به این که بر اساس وزارت صنعت بزنج، روغن، پنیر و گوشت مرغ در این سبد پیش بینی شده است در جدول زیر قیمت این کالاها در بازار آزاد آمده است:

با 33 هزار تومان چه کالاهایی می‌توان خرید؟ جدول
با توجه به ارزش گذاری دو سبد کالایی دولت به میزان 66 هزار تومان (هر سبد 33 هزار تومان) و اختصاص آن به گروههای کم درآمد و ضعیف و همچنین امکان محاسبه کارگران بیمه شده تامین اجتماعی بر اساس لیست های موجود در سازمان تامین اجتماعی، ‌شایسته است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با شناسایی گروه های آسیب پذیر کارگری بخش اعظمی از کارگران را از مزایای این طرح بهره‌مند کند.
البته ابوالفضل پوروفایی‌ عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور تشکیل هرگونه جلسه توجیهی یا مذاکره با کانون به منظور پرداختن به موضوع سبد کالا را رد کرده و می‌گوید تاکنون مشورتی برای شناسایی گروههای آسیب پذیر کارگری از سوی مقامات وزارت کار صورت نگرفته است.
هم اکنون در شرایطی که حدود یک ماه دیگر تا زمان اعلام شده از سوی مسئولان دولتی برای ارائه سبد کالا به 15 میلیون خانوار زمان باقی مانده است باید دید دولت چه تصمیمی را درباره نحوه شناسایی خانوار و نحوه توزیع این سبد کالا اتخاذ خواهد کرد.همچنین در جدول زیر قیمت برخی کالاهای اساسی آمده است:با 33 هزار تومان چه کالاهایی می‌توان خرید؟ جدول


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان