ramazan
ramazan

مرکز ترک اعتیاد الکل در تهران !!

مجموعه : اخبار
مرکز ترک اعتیاد الکل در تهران !!
حال حاضر بیش از 650 کمپ ترک اعتیاد دارای مجوز در استانهای مختلف کشور فعال است که مجوز آنها از سوی سازمان بهزیستی صادر شده است و…
 
دکتر همایون هاشمی با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه مصرف الکل طی سالهای گذشته در کشور بخصوص در میان جوانان افزایش داشته است به همین دلیل ایجاد مراکز ترک الکل در اولویت برنامه های سازمان قرار گرفته است و برهمین اساس مرکزی ویژه نیز ایجاد شده که البته هنوز به طور رسمی فعالیت آن آغاز نشده اما بزودی شروع به فعالیت خواهد کرد.
وی در مورد افزایش الکل تاکید کرد: تحقیقات و پژوهشهایی که در مورد مصرف الکل انجام شده نشان از افزایش مصرف آن دارد و در سال آینده نیز برنامه هایی در این خصوص سازمان بهزیستی در دست اقدام دارد.
رئیس سازمان بهزیستی در مورد تعداد کمپهای ترک اعتیاد گفت: در حال حاضر بیش از 650 کمپ ترک اعتیاد دارای مجوز در استانهای مختلف کشور فعال است که مجوز آنها از سوی سازمان بهزیستی صادر شده است و براساس ماده 15 قانون و ضوابط اجرای مربوط به اعتیاد بهزیستی متولی صدور مجوز برای مراکز ترک اعتیاد است.

به گفته هاشمی، متاسفانه در حال حاضر تعداد زیادی کمپ ترک اعتیاد بدون مجوز وجود دارد که وظیفه برخورد با آنها بر عهده بهزیستی نیست و دراین خصوص خلاء قانونی وجوددارد زیرا ما نیز نمی خواهیم این مراکز غیر قانونی و بدون استفاده از استانداردهای لازم در کشور فعالیت کنند اما در مجموع باز هم کارشناسان ما با مراجعه به این مراکز از آنها می خواهند که نسبت به مراجعه به سازمان و تقاضای صدور مجوز قانونی اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه آمار مرگ و میر معتادان مربوط به کمپ های غیر مجاز است به همین دلیل ضرورت دارد که دستگاههای مسئول مانند نیروی انتظامی و قوه قضائیه به عملکرد این مراکز نظارت بیشتری کنند و با آنها برخورد کرده و از ادامه فعالیت کمپ‌های غیرمجاز جلوگیری شود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان