ramazan
ramazan

علایم پارگی پرده گوش چگونه است

مجموعه : بیماری ها
علایم پارگی پرده گوش چگونه است
عمولا پارگی حاد پرده گوش در مراحل اولیه علایمی مانند خون‌ریزی و درد خیلی شدید را به همراه دارد…
 
وی درباره عواملی که می‌تواند موجب پارگی پرده گوش شود، توضیح داد و گفت: پارگی پرده گوش می‌تواند ناشی از عواملی مانند ضربه، پریدن در استخر یا گاه دستکاری‌هایی باشد که فرد در گوش انجام می‌دهد. خشوعی ادامه داد: گاهی اوقات عفونت‌های گوش میانی یا برخی عفونت‌ها که در در دوران کودکی یا نوجوانی ایجاد می‌شوند و در اثر عدم درمان یا سهل‌انگاری فرد پیشرفت کرده،
 
عارضه‌دار شده می‌تواند موجب پارگی پرده صماخ شود. وی افزود: در صورت عدم درمان ممکن است پارگی وارد مرحله‌ای شود که دیگر ترمیم‌پذیر نبوده و عملا با داروهای معمول قابل برگشت نیست چرا که زخم حالتی پیدا می‌کند که دیگر نمی‌تواند ترمیم شود و پرده گوش جوش بخورد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پاسخ به این که آیا صدا نیز ممکن است موجب پارگی پرده گوش شود، عنوان کرد: شاید به صورت تئوری این امکان وجود داشته باشد اما در واقعیت تنها در صورت برخورد صوت بسیار شدید ممکن است چنین اتفاقی رخ بدهد، به عنوان مثال صداهای ناشی از موج انفجار.

علایم پارگی پرده گوش چگونه است؟

این متخصص گوش، حلق و بینی درباره علایم عارضه پارگی پرده گوش، گفت: معمولا پارگی حاد پرده گوش در مراحل اولیه علایمی مانند خون‌ریزی و درد خیلی شدید را به همراه دارد. گاهی اوقات اگر پارگی ناشی از عفونت حاد گوش میانی باشد، ممکن است پس از خارج شدن مقداری خونابه از گوش، درد ظاهرا تسکین یابد، اما در این موارد حتما باید با مراجعه به متخصص گوش، حلق و بینی مراحل درمان سریعا آغاز شود.
 
وی افزود: به طور معمولی، اگر پارگی تنها در پرده گوش باشد، در حدود 30 دسی‌بل افت در آستانه شنوایی فرد ایجاد می‌شود. البته این مورد مشروط به این است که هیچ آسیبی به حلزون گوش، زنجیره استخوانی یا گوش میانی وارد نشده باشد. اما اگر این قسمت‌ها نیز آسیب دیده باشند، مقدار کاهش شنوایی فرد بیشتر خواهد بود.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان