ramazan
ramazan

افشاگری درباره فساد بزرگ فردی با 5 کلاس سواد!!

افشاگری درباره فساد بزرگ فردی با 5 کلاس سواد!!

افشاگری درباره فساد بزرگ فردی با 5 کلاس سواد!! به گزارش نازوب، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور طی سخنانی در یازدهمین جشنواره سراسری معرفی و انتخاب آثار مکتوب در حوزه موادمخدر و روانگردان‌ها و پیش‌سازها، به نکات جالبی اشاره کرده که از دید رسانه ها پنهان مانده است.

 

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به اینکه فردی شناسایی شده که با پنج کلاس سواد و 35 سال سن به علت جابه‌جایی 400 تن موادمخدر 2000 میلیارد تومان گردش مالی داشته است، گفت: او با پوشش‌هایی چون برج‌سازی و واردات و صادرات، قاچاق موادمخدر را پیش برده است، اگر می‌خواهیم به اقتصاد سالم برسیم، باید دریچه ورود پول‌های کثیف به اقتصاد را ببندیم.

 

وی افزود:  اتفاقا یکی از مسیرهای پولشویی این آقا وقتی مواد مخدر را آورده و می‌خواسته منتقل کند، از طریق تجارت این کار را کرده است. همین آقا شماره حسابهایی را باز کرده که افرادش اصلا مرده‌اند!

 

وزیر کشور ادامه داد: آن بانکی که حسابش را باز کرده باید پاسخ بدهد، چرا مسئولان بانکی کشور جریان مالی در حسابهای افرادی که مرده‌اند باز کردند!

 

وی با بیان اینکه ” باید بانک‌هایی که قانون ضد پولشویی را اجرا نکرده‌اند، پاسخگو باشند. ” گفت : مگر در این خصوص قانون نداریم که این فرد توانسته است با نام افراد فوت شده حساب باز کند؟

 

وی ادامه داد: چرا مسوولان مالی و بانکی گزارش جریان مالی برای افرادی که فوت کرده‌اند را ارائه نکرده و اگر گزارش داده چرا بررسی نشده است؟

 

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز در موضوع مبارزه با فساد مالی برای رسیدن به اقتصاد سالم تاکید دارند، گفت: بخشی از این پول کثیف به حوزه امنیتی می‌رود. آنهایی که در حوزه موادمخدر هستند، عمدتا شرارت دارند و سلاح هم حمل می‌کنند و از این طریق بخشی از این پول کثیف وارد شبکه تروریست می‌شود. اینها ابعاد و آثار قاچاق را سنگین می‌کند. با باندهای شرور و مسلح که با شبکه تروریست‌ ارتباط دارند، روبه‌رو هستیم و باید کاری کنیم که این اتفاقات نیفتد.

 

رحمانی‌فضلی ادامه داد: با حضور و ورود این پول‌ها به حوزه سیاست نیز روبه‌رو هستیم. اگر این پول‌ها کنترل نشود به همه حوزه‌ها وارد خواهد شد. قاچاق و تروریست به دنبال کسب قدرت برای ایجاد حاشیه امن است و حتما برای این موضوع پول خرج می‌کند. اگر هوشیار نباشیم و مواظبت نکنیم حتما بخشی از این پول کثیف عزم ورود به حوزه قدرت و سیاست را خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گرفته و تاکید شده است، شفافیت مالی کسانی است که وارد حوزه انتخابات می‌شوند، گفت: در لایحه جدید احزاب که به دولت تقدیم کردیم نیز تاکید داشتیم که همه احزاب باید شفافیت مالی داشته باشند. انقلاب ثمره خون شهدا و استقامت مردم است و نمی‌توانیم به علت عدم هوشیاری، موجب شویم این پول کثیف از مسیرهای مختلف قدرت را آلوده کند.

 

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: چه اشکالی دارد اعلام کنیم، همه نامزدهای انتخاباتی از یک حساب پول مصرف کنند تا بشود آن را حساب کرد. در برخی از موارد کمک‌هایی به نامزدهای انتخاباتی شده است که گیرنده آن را خیرخواهانه تلقی کرده اما بعد در پس پرده اتفاق دیگری افتاده است. محققان باید به حوزه اقتصاد موادمخدر ورود کنند. متاسفانه در حوزه فرهنگی هم شاهد تاثیر زیاد این پول‌های بی‌حساب هستیم. واردات مشروب، برخی اقدامات ضدارزشی و ضداخلاقی از طریق همین شبکه‌های قاچاق رخ می‌دهند.

 

رحمانی‌فضلی ضمن تاکید بر اینکه مقابله با قاچاق موادمخدر یک مبارزه همه‌جانبه است، گفت: اولین گام برای این مبارزه این است که جامعه، مسوولان و مجریان امر را آگاه کنیم. مسوولان باید اثر این پول کثیف را در جریان‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و… بدانند. ما ظرف یک سال گذشته به دنبال آن بودیم که سیاست‌های کلان را تبدیل به سیاست‌های عملیاتی کنیم.

 

وی افزود: یک راه مبارزه اجتماعی کردن است. باید مردم وارد صحنه پیشگیری و صیانت شوند. 98.5 درصد جامعه سالم هستند و باید آنها را متولی 1.5 درصد معتاد جامعه کنیم. در ستاد مبارزه با موادمخدر با جدیت به دنبال اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر هستیم.رحمانی‌فضلی ادامه داد: زمانی که زیرمیزی، حق حساب، رانت، قاچاق کالا، نابرابری و امتیازات نابجا را در اقتصاد نام می‌بریم، به این منابع مالی غیررسمی اشاره داریم که اسمش را “پول کثیف” می‌گذاریم.

 

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان