ramazan
ramazan

حراج چند قطره خون چرچیل در لندن! (عکس)

حراج چند قطره خون چرچیل در لندن! (عکس)
علت حراج چند قطره خون چرچیل در لندن!
ابتدا مشهورترین جمله چرچیل را مرور می کنیم:  چیزی ندارم که تقدیم کنم؛ مگر خون، رنج، اشک و عرق شرم. اینک اما، در کمال ناباوری، چند قطره از خون او آماده‌ فروش در یک حراجی در ماه آینده است. قرار است این نمونه‌ خونی به بالاترین پیشنهاد فروخته شود.

به گزارش نازوب، سال 1962، چرچیلِ 87 ساله در بیمارستان میدلسکس لندن تحت درمان قرار گرفت. مفصل ران او در مونته کارلوِ موناکو شکسته شده بود. اطرافیانش بیم آن داشتند که او نتواند جان سالم از این اتفاق بدر برد. اما او تا 90 سالگی زندگی کرد. قرار بود این نمونه خونی دور انداخته شود اما یک دانشجوی پرستاری به اسم پاتریشا فیتسگیبِن درخواست کرد که آن ظرف را به او بدهند. نام چرچیل بر روی ظرف درج شده بود. او این نمونه را تا آخرین لحظه عمرش نگه داشت. پس از مرگ او تصمیم گرفته شد تا این نمونه خونی در یک حراجی به فروش گذاشته شود.

 

حراج چند قطره خون چرچیل در لندن! (عکس)

تیموتی مِدهورست از مسئولان برگزاری حراجی در دورست می‌گوید: کارشناسان 300 تا 600 پوند را پیشنهاد داده‌اند. اما نمی‌توان بر روی اشیایی از این دست قیمت گذاشت. تا جایی که می‌دانم این اولین بار در تاریخ است که یکی از متعلقات چرچیل در بازار آزاد به حراج گذاشته می‌شود. امسال پنجاهمین سال درگذشت چرچیل است. این خون قدم آغازین بیماریِ چرچیل بود که در نهایت به مرگ او موجب شد. ما فکر می‌کنیم که علاقه‌مندان خاص خود را داشته باشد. شاید هزاران دلار فروخته شود.

 

نمونه خونی همراه با گزارش کتبی فیتسگیبن از شرح آن اتفاق فروخته خواهد شد. خانم فیتسگیبن سال 2010 گفت: به یاد دارم زمانی که چرچیل با این حادثه مواجه شده بود، همچنان ثابت‌قدم و استوار بود. شب‌ها زمانی می‌خوابید که روزنامه‌های روز را خوانده باشد. او مانند همیشه سیگار می‌کشید، حتی زمانی که در تخت بیمارستان بیستری بود. قرار است که این حراجی در 12 مارس در دورست برگزار شود.

 

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان