رد پای یک خواننده به پرونده فساد مالی ایران ترکیه

رد پای یک خواننده به پرونده فساد مالی ایران ترکیه
احتمال شرکت حسن روحانی در یک کنفرانس امنیتی بین المللی در آلمان، موضوعی است که مورد توجه روزنامه «تایمز اسرائیل» قرار گرفته است…
 
خبر بازداشت سرکرده گروهک تروریستی که مسئولیت حمله به سفارت ایران در بیروت را بر عهده داشت، مهمترین خبری است که از روز گذشته بازتاب گسترده ای در مطبوعات جهان داشته است.

 

رد پای یک خواننده به پرونده فساد مالی ایران ترکیه

 

روزنامه «گالف تودی» به نقل از وزیر دفاع لبنان می نویسد نیروهای این کشور رهبر گروهک وابسته به القاعده را که مسئولیت حمله انتحاری علیه سفارت ایران را بر عهده گرفته بود، بازداشت کرده اند. بر این اساس، «ماجد الماجد»، سرکرده بریگادهای عبدالله عزام در بیروت بازداشت شده است. به گفته وزیر دفاع لبنان، نیروهای امنیتی این کشور مدتی در تعقیب ماجد بوده اند و وی پس از بازداشت، اکنون تحت بازجویی های محرمانه قرار دارد.

 

رد پای یک خواننده به پرونده فساد مالی ایران ترکیه

 

اما در میان مطالب امروز مطبوعات و رسانه ها، اخبار مربوط به موضوع هسته ای نیز جایگاه ویژه ای دارد. در این زمینه، برخی از سایت های خبری و خبرگزاری ها، از جمله «گلوبال پست»، به موضوع مشخص شدن تاریخ اجرای توافقنامه هسته ای ایران پرداخته اند. این سایت به نقل از منابع خبری داخلی ایران می نویسد ایران و قدرت های جهانی، اجرای توافقنامه هسته ای ژنو را از اواخر ژانویه آغاز می کنند. در این مطلب به نقل از حمید بعیدی نژاد، سرپرست تیم مذاکره کننده کارشناسی ایران آمده است: «بر اساس نتایج گفت و گوهای برگزار شده با هیئت های کارشناسی، اجرای توافق ژنو در دهه سوم ژانویه آغاز خواهد شد». با این حال، مایکل مان، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تأیید این تاریخ خودداری کرده است.

 

رد پای یک خواننده به پرونده فساد مالی ایران ترکیه

 

در همین زمینه، روزنامه «واشنگتن پست» به اخبار مربوط به تشکیل شورایی برای نظارت بر مذاکرات هسته ای در ایران پرداخته و مدعی شده این اقدام به منزله ورود «تندروها» به تیم مذاکره کننده هسته ای ایران است. این روزنامه می نویسد ایران تیم مسئول مذاکرات هسته ای با قدرت های جهانی را تقویت کرده و افرادی را که به عنوان تندرو و محافظه کار شناخته می شوند به آن وارد کرده تا انتقادات موجود از توافق مقدماتی هسته ای ژنو را فروبنشاند. با این حال، این روزنامه اشاره می کند که در اخبار رسمی، به طور دقیق از افراد این شورای جدید نام برده نشده و تنها اشاره شده که این افراد، مقاماتی از هر سه قوه حکومتی، به علاوه برخی دیگر از مقامات عالیرتبه نظام هستند.

 

رد پای یک خواننده به پرونده فساد مالی ایران ترکیه

 

احتمال شرکت حسن روحانی در یک کنفرانس امنیتی بین المللی در آلمان، موضوعی است که مورد توجه روزنامه «تایمز اسرائیل» قرار گرفته است. این روزنامه به نقل از برخی مطبوعات آلمانی می نویسد احتمال دارد که رئیس جمهور ایران در اواخر ژانویه برای شرکت در یک کنفرانس امنیتی مهم به آلمان سفر کند. بر اساس گزارش این مطبوعات، از روحانی برای شرکت در پنجاهمین کنفرانس امنیتی مونیخ که قرار است در بازه زمانی 31 ژانویه تا 2 فوریه برگزار شود، دعوت شده است. این کنفرانس، یک گردهمایی سالیانه متشکل از سیاستمداران و چهره های امنیتی از سراسر جهان است که با هدف بحث درباره موضوعات مربوط به امنیت بین المللی برگزار می شود.

 

رد پای یک خواننده به پرونده فساد مالی ایران ترکیه

 

در نهایت، در ادامه اخبار مربوط به پرونده فساد مالی در ترکیه – که گفته می شود با پرونده بابک زنجانی در ایران مرتبط است – روزنامه «تودی زمان» گزارشی را درباره بازجویی از یک خواننده زن ترکیه ای در رابطه با این پرونده منتشر کرده است. به نوشته این روزنامه، «اِبرو گوندش»، خواننده ترک که همسر رضا ضراب، متهم ایرانی پرونده فساد مالی در ترکیه است، روز گذشته برای بازجویی و ارائه شهادت از سوی پلیس استانبول احضار شده است. از سوی دیگر، به نوشته تودی زمان، ملاقات های مکرر گوندش با همسر خود در زندان که بر خلاف رویه مرسوم زندان های ترکیه انجام می شود، خشم دیگر زندانیان و خانواده های آن ها را برانگیخته و سبب شده این خواننده و همسرش به استفاده از ارتباطات خاص و فراقانونی متهم شوند.

 

گرد آوری: اختصاصی ناز وب

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان