ramazan
ramazan

اگر موسوی و کروبی محاکمه شوند.!! …

مجموعه : اخبار
اگر موسوی و کروبی محاکمه شوند.!! …
دادگاه این افراد باید آشکارا در مقابل دیدگان مردم برگزار شود، طولانی شدن حصر بدون محاکمه از لحاظ قانونی و شرعی مشکل دارد و اگر در حصر بمیرند نظام هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد…
 
علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دادگاه متهمان سال 88 باید علنی برگزار شود، گفت: برگزاری علنی این دادگاه باعث از بین رفتن فضای ملتهب در کشور خواهد شد.

وی که شنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز سخن می گفت، اظهار داشت: کشور در شرایط کنونی نیازمند فضایی آرام است و برگزاری علنی دادگاه متهمان سال 88 باعث ایجاد چنین فضایی می شود.

مطهری گفت: اگر پس از انتخابات 88 دولت اجازه تجمع داده بود و سخنان معترضین را پخش می کرد، هیچگاه چنین اتفاقاتی رخ نمی داد.

مطهری افزود: صداوسیما در اتفاقات پس از انتخابات 88 مقصر بود. این نهاد اجازه دفاع را به معترضین نداد. در قانون اساسی، آزادی اجتماعات وجود دارد و اگر پس از انتخابات به این نکته از قانون عمل شده بود هیچگاه شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم.

این نماینده مجلس گفت: سال 88 کارهای بسیار غلط و اشتباهی روی داد. نمونه آن پاره کردن عکس امام (ره) و برخی رفتارها در روز عاشورای حسینی بود. البته در روز عاشورا گروهی نیز در حال عزاداری بودند که آنها هم مثل چوب های خشک و تر پای یکدیگر سوختند.

مطهری گفت: اگر قالیباف سال 88 و پس از انتخابات مسئولیتی بر عهده داشت، هیچ گاه شاهد آن اتفاقات نبودیم و به راحتی این موارد را مدیریت می کرد.

وی درباره نقش آیت الله منتظری در انقلاب نیز گفت: برخی به دنبال حذف کردن آیت الله منتظری و اقدامات او بودند در حالی که باید واقع بینانه به آن نگاه کرد. اگر او انحرافاتی داشته خدماتی را نیز ارائه داده که باید به آنها توجه شود.

مطهری گفت: برخی از ولایت فقیه برداشت اشتباه دارند و گمان می کنند، کسی نباید فکر خلاف رهبری داشته باشد در حالی که شخص مقام معظم رهبری فرمودند مرز التزام به ولایت فقیه احکام حکومتی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال 88 ریشه فتنه به این دلیل بود که گروهی گفتند، نظر رهبری با احمدی نژاد است به همین دلیل جامعه به دو بخش تقسیم شد.

وی ادامه داد: در حالی که رهبری هیچگاه در انتخابات رای خود را اعلام نمی کنند و اگر هم نظر و رای رهبری اعلام شود، بقیه افراد می توانند آزادانه رای دهند.

نماینده مردم تهران همچنین در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان شرکت کرد و گفت: به نظر من احکامی که برای تاج زاده و نبوی ارائه شد سختگیرانه بود در حالی که باید تخلفات آنها به صراحت و شفاف توضیح داده شود، چرا که داشتن ارتباط با آمریکا و دیگران واضح و شفاف نیست.

وی درباره موسوی و کروبی نیز یادآور شد: دادگاه این افراد باید آشکارا در مقابل دیدگان مردم برگزار شود، طولانی شدن حصر بدون محاکمه از لحاظ قانونی و شرعی مشکل دارد و اگر در حصر بمیرند نظام هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد.

این نماینده مجلس گفت: موسوی و کروبی از تخلف مبرا نیستند، اما اگر قرار است آنها محاکمه شوند، احمدی نژاد هم باید محاکمه شود.

این نشست به دعوت انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان