چرا پیرمردها این قدر مو دارند!!

چرا پیرمردها این قدر مو دارند!!
دانشمندان حدس می زنند طول دوره آناژن برخی از انواع موهای بدن با افزایش سن توسعه پیدا می کند…
همه ما پیرمردهای زیادی دیده ایم که اگرچه سرهای کم مویی دارند اما در عوض همه جای صورتشان، از ابروها گرفته تا سوراخ های بینی و حفره های گوش ها سرشار از مو است. اینکه چه عاملی باعث می شود با بالا رفتن سن، موها شروع به روییدن در هر جای بدن غیر از سر می کنند، پرسشی است که حتی دانشمندان هم پاسخ دقیقی برای آن ندارند. بهترین حدسی که در این باره زده می شود این است که موضوع با هورمون های بدن و چرخه عمر موها ارتباط دارد.

رشد موها سه مرحله دارد: آناژن (روزایی)، کاتاژن (زیرزایی) و تلوژن (زایش نهایی). رشد و تقسیم سلول های مو در مرحله آناژن انجام می شود. به طور طبیعی، موهای سر مدت مدت زمان زیادی را در مرحله آناژن می گذراند که ممکن است سال ها طول بکشد. با این وود موهای دستان شما تنها ظرف چند هفته وارد کاتاژن می شوند. این زمانی است که رشد موها متوقف می شود و مو وارد مرحله کمون تلوژن می شود. در این مرحله افزایش طول مو متوقف می شود و موها به صورت طبیعی یا تحت اثر عامل خارجی مانند کشیدن می ریزند.

دانشمندان حدس می زنند طول دوره آناژن برخی از انواع موهای بدن با افزایش سن توسعه پیدا می کند. قرار گرفتن درازمدت فولیکول های مو در معرض هورمون هایی مانند تستوسترون باعث مختل و طولانی شدن مرحله رشد آنها می شود به همین دلیل است که برخلاف روال عادی سایر موهای بدن، موی بینی، گوش ها و ابروها با افزایش سن رشد بیشتری پیدا می کنند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان