ترکیب 3 ماده غذایی مناسب برای همه مزاج ها

مجموعه : تغذیه مناسب
ترکیب 3 ماده غذایی مناسب برای همه مزاج ها

غذای هر فصل باید مناسب آن فصل باشد. به گزارش نازوب مصرف زیاد گرمی‌ها در تابستان و سردی‌ها در زمستان مضر است مگر این‌که با مسهل آن مصرف شود.
پزشک و محقق طب اسلامی گفت: ترکیب آب، عسل و آبلیموی ترش تازه پیش از صبحانه یا میان وعده، بهترین ترکیب برای همه‌ی مزاج‌هاست.

 

مریم نواب‌زاده اظهار کرد: گرم مزاج‌ها گاهی در خوردن سردی‌ها آنقدر افراط می‌کنند که سردی در همه‌ بدن آنها یا عضو خاصی غلبه می‌کند و موجب بیماری‌های مختلف می‌شود.

 

پزشک و محقق طب اسلامی با بیان این‌که باید در مصرف سردی‌ها تعادل را حفظ کرد، اظهار کرد: اگر فرد صفراوی، در خوردن ماست و لبنیات و یا گوشت گاو افراط کند سردی بر اندام پائینی او غلبه می‌کند و موجب رماتیسم، آرتروز، نقرس، واریس یا بواسیر(هموروئید) می‌شود.

 
نواب‌زاده گفت: تماشای مناظر زیبا، خون‌ساز و موجب تعادل مزاج و تماشای مناظر زشت، سودازا و موجب آلودگی خون است.

 

وی با اشاره به این‌که غذای هر فصل باید مناسب آن فصل باشد، تصریح کرد: مصرف زیاد گرمی‌ها در تابستان و سردی‌ها در زمستان مضر است مگر این‌که با مسهل آن مصرف شود.

 

پزشک و محقق طب اسلامی ادامه داد: در فصل گرما مصرف سیر زیاد، ادویه و خرمای زیاد موجب بیماری است و مصرف خوراکی‌هایی مانند لیموترش، سرکه و لبنیات توصیه می‌شود، اما نباید به حد افراط برسد.

 

نواب‌زاده اظهار کرد: در فصل سرما مصرف زیاد لبنیات، کاهو، خیار، گوجه و هندوانه بسیار مضر است اما مصرف کشمش، مویز، خرما و ادویه توصیه می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: اغلب محصولات هر منطقه برای مردم همان منطقه سازگارتر است، مثلاً برنج برای مناطق مرطوب کم ضررتر است، چون خشکی برنج با رطوبت منطقه تعدیل می‌شود.

 

پزشک و محقق طب اسلامی با بیان این‌که خوردن چند نوع غذا در یک وعده موجب به هم خوردن تعادل مزاج می‌شود، خاطرنشان کرد: در این صورت چند خلط مختلف غلبه می‌کند و موجب بیماری‌های مختلف هم‌چنین باعث ایجاد سوءهاضمه می‌شود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان