6 ویژگی مهم شخصیت که نامزدتان باید داشته باشد

مجموعه : عشق و ازدواج
6 ویژگی مهم شخصیت که نامزدتان باید داشته باشد
نامزدتان باید با خود صادق باشد. نامزدتان باید با دیگران هم صادق باشد. نامزدتان باید با شما صادق باشد. هنگامی كه نامزدتان به طور دائم و همیشگی با شما صادق است، طبیعتا به او اعتماد خواهید كرد…
 
1 – تعهد به رشد شخصی
نامزدتان متعهد می شود كه تا سر حد ممكن برای اینكه همسر بهتری باشد، بیاموزد و مایل است كه به صورتها و اشكال مختلف كمك و راهنمایی دریافت كند. نامزدتان از نقاط كور و برنامه ریزی احساسی دوران كودكی خود، آگاه و مطلع بوده و به این موضوع كه چگونه كوله باری از احساسات را با خود به رابطه آورده است، واقف است، زیرا درگیر شدن با كسی كه به نقاط ضعف و مشكلات خود بی اعتنا ست، خطرناك است. نامزدتان در جهت رشد شخصی خود، اهدافی دارد و شما نیز با گذشت زمان شاهد تغییرات بخصوص و مثبتی در او هستید.

2 – باز بودن روحی و احساسی
 

چنانچه نامزدتان نتواند احساسات خود را بصورت كلامی بیان كند و آنها را با شما در میان بگذارد، آمادگی یك رابطه صمیمی را ندارد.

3 – صداقت

نامزدتان باید با خود صادق باشد. نامزدتان باید با دیگران هم صادق باشد. نامزدتان باید با شما صادق باشد. هنگامی كه نامزدتان به طور دائم و همیشگی با شما صادق است، طبیعتا به او اعتماد خواهید كرد.

4 – پختگی و مسئولیت پذیری
وقتی نامزدی غیر مسئول پیدا می كنید، در واقع بچه ای را برای خود یافته اید كه فقط بدن و اندامی بزرگسالانه دارد. چنین نامزدی ممكن است دوست داشتنی باشد، حتی ممكن است شنونده و غمخوار خوبی نیز باشد، اما یقیناً آمادگی رابطه ای بزرگسالانه و تمام عیار ندارد.

5 – اعتماد به نفس بالا
كسی كه اعتماد به نفسش پائین است به منظور رسیدن به احساس خوب عشق می ورزد، در حالی كه یك شخص با اعتماد به نفس بالا چون احساس خوبی دارد عشق می ورزد. هر چه خودتان را بیشتر دوست بدارید، كمتر می توانید از لحاظ جسمانی و عاطفی به خودتان آسیب برسانید. هرچه خود را بیشتر دوست داشته باشید، كمتر اجازه خواهید داد با شما بدرفتاری شود. نامزدتان باید اعتماد به نفس خود را با عمل كردن اثبات كند.

6 – نگرش مثبت نسبت به زندگی
نامزدتان همیشه برای پیدا كردن راه حل، تمركز می كند. نامزدتان موانع را به فرصتها و سختی ها را به درسهایی سازنده بدل می كند. نامزدتان به توانائیهای خود در بهبود اوضاع و شرایط اعتماد دارد. نامزدتان خوش بین است و باور دارد كه اوضاع را همیشه می توان بهتر كرد. نامزدتان بواسطه آگاهی و بینش، می تواند در شخصیت خود تغییرات مثبت بوجود آورد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان