ramazan
ramazan

10 برابر شدن پهنای باند اینترنت ایران!!!! جزییات

مجموعه : اخبار
10 برابر شدن پهنای باند اینترنت ایران!!!! جزییات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در این دوره اپراتور چهارم را فعال می کنیم که این امر به معنای این است که فیبرنوری به منازل و محل های کسب و کار کشیده می شود…
 
محمود واعظی امروز در سومین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، گفت: شبکه ملی اطلاعات برای مسائل و فعالیت‌های مربوط به امنیت کشور مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، ضمن آنکه این شبکه در اختیار مردم و دستگاه‌های مختلف نیز قرار خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهارداشت: شبکه ملی اطلاعات اولویت خود را در شبکه الکترونیک قرار خواهد داد، ضمن اینکه شبکه ملی اطلاعات به عنوان طرحی مهم در دومین جلسه شورای عالی فضای مجازی تصویب شد و امیدواریم این شبکه با محوریت این وزارتخانه راه اندازی شود اما بهره برداری از شبکه داخلی به معنای محرومیت از شبکه بین المللی اینترنت نیست.

واعظی با اشاره به اهتمام ویژه دولت به فضای مجازی و افزایش پهنای باند اینترنت، گفت: پس از اتمام دوره انحصاری رایتل در سال آینده نسل سوم تلفن همراه به تمام اپراتورها واگذار می‌شود.

وی افزود: همچنین پروانه نسل چهارم تلفن همراه از نیمه دوم سال آینده واگذار می‌شود که این اقدام تحول مهمی در بانکداری الکترونیک به وجود خواهد آورد.

واعظی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال تصدی گری نیست و سیاست این وزارتخانه ایجاد زیرساخت و واگذاری مابقی امور به بخش خصوصی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در این دوره اپراتور چهارم را فعال می کنیم که این امر به معنای این است که فیبرنوری به منازل و محل های کسب و کار کشیده می شود.

وی ادامه داد: کمتر از 10 درصد مجموع حوزه فناوری مربوط به آی سی تی است و 90 درصد مربوط به حوزه مخابرات می باشد این در حالی است که در کشورهای مختلف این نسبت‌ها برعکس است.

واعظی افزود: در ایران سرعت فعالیت‌ها به سمت آی تی در حال حرکت است و قرار است همکاری نزدیکی بین رگولاتوری بانکی و رگولاتوری آی سی تی به وجود آید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد برنامه های این وزارتخانه گفت: پهنای باند اینترنت در ابتدای دولت یازدهم 71 گیگابیت بر ثانیه بود که به 120 گیگابیت بر ثانیه رسیده و قرار است این میزان تا پایان سال به دو برابر افزایش یابد. همچنین تا پایان سال 93 این رقم به 10 برابر گسترش یابد.

وی تصریح کرد: رشد شبکه فیبرنوری کشور از 5 هزار و 100 کیلومتر به 75 هزار کیلومتر افزایش خواهد یافت.

واعظی افزود: حجم بازار فناوری اطلاعات در حال حاضر 18 هزار میلیارد تومان است که این رقم در دنیا 1800 میلیارد یورو است و با توجه به نسبت جمعیت در ایران، این سهم تا سه برابر قابلیت افزایش دارد.

 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان