جزیئات مهم بهره برداری بزرگترین کارخانه طلای ایران

مجموعه : اخبار
جزیئات مهم بهره برداری بزرگترین کارخانه طلای ایران
کارخانه سه تنی طلای زرشوران به عنوان بزرگترین کارخانه طلای خاورمیانه، اکنون مراحل پایانی تست سرد را می گذراند و پیش بینی شده نخستین شمش طلا در دهه فجر امسال تولید شود…
 
حسینقلی قوانلو گفت: فرآوری طلا در کارخانه فرآوری طلای زرشوران، با روش شیمیایی انجام خواهد شد که توسط یک شرکت ایرانی ابداع شده و به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: این روش در حالی در طرح زرشوران عملیاتی شد که استفاده از روش pox در شرایط تحریم غیر ممکن بود. گذشته از این، بهره گیری از روش فرآوری ایرانی، موجب صرف جویی در هزینه و اجرای طرح با یک سوم قیمت معمول در روش مطرح دنیا شده است.

مجری طرح تجهیز معدن و احداث کارخانه فرآوری طلای زرشوران خاطرنشان کرد: این روش فرآوری، بارها توسط محققان دانشگاه در شرایط آزمایشگاهی تست و تایید شد. پس از این مراحل، روش یاد شده در طرح احداث کارخانه طلای زرشوران به اجرا گذاشته شد.

وی ادامه داد: بیش از 70 درصد تجهیزات به کار رفته در این کارخانه، توسط سازندگان داخل تامین شده و پیش بینی می کنیم در طرح های توسعه کارخانه، این میزان افزایش یابد.

به گفته وی، در این کارخانه، فرآوری خاک معدن به دلیل سولفوره بودن، به روش شیمیایی صورت خواهد گرفت و خاک معدن برای تبدیل شدن به طلا در مرحله لیچینگ، به اکسیده تبدیل خواهد شد.

قوانلو اعلام کرد: کارخانه سه تنی طلای زرشوران به عنوان بزرگترین کارخانه طلای خاورمیانه، اکنون مراحل پایانی تست سرد را می گذراند و پیش بینی شده نخستین شمش طلا در دهه فجر امسال تولید شود.

وی ادامه داد: این کارخانه طی سه ماه پس از تولید، به ظرفیت اسمی (تولید روزانه 10 کیلوگرم طلا) خواهد رسید. همچنین، در این کارخانه همزمان یک تن و 250 کیلوگرم نقره و 500 کیلوگرم جیوه در سال تولید خواهد شد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان