ramazan
ramazan

بهترین مدل خودروهای نمایشگاه ژنو 2015 (عکس)

بهترین مدل خودروهای نمایشگاه ژنو 2015 (عکس)

معرفی برترین خودروهای ژنو در سال 2015 میلادی

 

نمایشگاه خودرو ۲۰۱۵ ژنو یکی از قابل‌توجه‌ترین نمایشگاه‌های خودروی موجود در جهان است. در این نمایشگاه شاهد معرفی به‌روزترین‌ها و برترین‌های دنیای خودروسازی بودیم.

در میان خودروهای این نمایشگاه، ۱۰ مدل بیشترین توجه را به خود جلب کردند که در ادامه و به ترتیب حروف الفبا به شرح مختصر هریک خواهیم پرداخت. این خودروها بعضا طرح‌های اولیه، طرح‌های ابتکاری و خودروهای ویژه پیست هستند.

Aston Martin DBX

بهترین مدل خودروهای نمایشگاه ژنو 2015 (عکس)

شاید با خود فکر‌کرده‌اید که چرا Aston یک خودروی الکتریکی یا یک خودروی نیم‌شاسی به بازار معرفی نمی کند؟! در این نمایشگاه، این شرکت خودروسازی با معرفی DBX در واقع با یک تیر دونشان زد و کلاس جدیدی در خودروهای تولیدی این شرکت بازکرد که می‌تواند طیف وسیعی از طرفداران این برند بریتانیایی را به سمت این خودرو جذب کند. خودرویی که در واقع پاسخی به درخواست طرفداران این برند است.

هر چرخ این خودرو به موتورالکتریکی مستقلی تجهیز شده و نیازی به برقراری ارتباط میان آن‌ها نیست. در داخل خودرو نیز سرنشینان می‌توانند از طراحی خیره‌کننده DBX و فضای کافی آن لذت ببرند.

Aston Martin Vulcan

بهترین مدل خودروهای نمایشگاه ژنو 2015 (عکس)

این محصول کاملا متفاوت از استون، Vulcan نام دارد که با قدرت ۸۰۰ اسب بخار در نمایشگاه خودرو ژنو خودنمایی کرد. بنابرگفته مسئولان این شرکت خودروسازی، هر ۲۴ نمونه محدود این خودرو کاملا شبیه به این طرح خواهد بود و تنها بهینه‌سازی‌هایی جزئی در آن‌ها شاهد خواهیم بود.
البته مدنظر داشته باشید که این خودروها مخصوص پیست درنظر گرفته‌شده‌اند و هیچ‌گاه آن‌ها را در خیابان مشاهده نخواهید کرد.

۲۰۱۷ Audi R8

بهترین مدل خودروهای نمایشگاه ژنو 2015 (عکس)

اولین نسل Audi R8 بازه زمانی موفقیت‌آمیز ۸ ساله‌ خود را پشت سر می‌گذارد و اکنون نوبت به معرفی مدل ۲۰۱۷ این خودرو شده که در نگاه اول چشم‌ها را خیره می‌کند. در قسمت مشخصات خودرو، سیستم دنده دستی و گزینه‌های موجود از نوع V8 خودنمایی می‌کنند و البته آئودی گزینه‌های V10 از نوع ۵۴۰ یا ۶۱۰ را نیز مدنظر داشته است و از سوی دیگر سیستم دو کلاچه ۷ دنده‌ای که نیرو را از طریق یک سیستم جدید به همه چهارچرخ منتقل می‌کند نیز بر روی میز است.

R8 از سیستم پیمایش خاصی برخوردار است که رانندگی با این خودرو را کمی زنده‌تر و پویاتر خواهد کرد. اگر به دنبال تفاوت‌های بیشتر هستید، می‌توانید نسخه تمام الکتریکی این خودرو را خریداری کنید.

Bentley EXP 10 Speed 6

بهترین مدل خودروهای نمایشگاه ژنو 2015 (عکس)

درحالیکه تصور می‌شد بهترین نمونه خودروی بنتلی با طراحی ویژه معرفی شده باشد، این شرکت خودروسازی با ارائه طراحی جدید، همگان را شگفت‌زده کرد. ترکیب طراحی خیره‌کننده فعلی با فلز براق و نمایه‌ سه‌بعدی از بدنه خودرو و طراحی داخلی به همراه بهره‌گیری از صفحه‌نمایش خمیده ۱۲ اینچی، یک خودروی ۶دنده مدرن و تجملی را ایجاد کرده است.

honda-civic-type-r

بهترین مدل خودروهای نمایشگاه ژنو 2015 (عکس)

بالاخره جدیدترین خودروی Civic نوع R در اروپا رونمایی شد. با برخورداری از ۳۰۵ اسب‌بخار که به چرخ‌های جلو وارد می‌شود شاید در نگاه اول این خودرو قابل راندن به نظر نرسد اما هوندا خلاف این ادعا را به اثبات رسانده تا بتوانید این خودرو را سریع‌تر از هر خودروی با قابلیت چهارچرخ پیش‌ران برانید.

Koenigsegg Regera

بهترین مدل خودروهای نمایشگاه ژنو 2015 (عکس)

در ابتدای امر شاید خودروهای هیبریدی آن‌هم با بدترین نوع ترکیب از نوع بنزین و الکتریسیته چندان طرفدار نداشتند اما سوئدی‌ها با پیشروی در تکنولوژی این خودروها توانسته‌اند ۱۵۰۰ اسب بخار را آماده بهره‌برداری در Koenigsegg Regera کنند.

این خودرو نه تنها در مقایسه با صفحات تکتونیک، گشتاور بیشتری خواهد داشت بلکه از یک سیستم اطلاعاتی سرگرمی برپایه اپل کارپلی مجهز به وای‌فای بهره می‌برد و قابلیت‌های تنظیم هوشمند صندلی و بازکردن درب‌ها از راه دور، به طور بی‌سیم در آن گنجانده شده‌اند.

Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce

بهترین مدل خودروهای نمایشگاه ژنو 2015 (عکس)

مطمئنا هیچ فردی با مشاهده لامبورگینی Aventador نمی‌تواند نسبت به عبور این خودرو از کنار خود بی‌تفاوت باشد. حس ترس و تحسین! با واژه لامبورگینی مانوس شده که این ترکیب در Superveloce به وضوح مشاهده می‌شود. این واژه که به معنای فوق سریع است حس تحسین و احترام را در خصوص ظاهر و طراحی برمی‌انگیزد و از سوی دیگر تداعی کننده جمله “عدم ترس از سرعت بالا” است.

با توجه به بهره‌گیری از توان ۷۵۰ اسب بخار، مدت زمان مورد نیاز برای ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت در ۲.۷ ثانیه در دسترس خواهد بود.

۲۰۱۵ Morgan Aero 8

بهترین مدل خودروهای نمایشگاه ژنو 2015 (عکس)

مورگان یک شرکت خودروسازی با سابقه بالا است. در خودروی جدید این شرکت، چراغ‌هایی به سبک خودروهای قدیمی به همراه شاسی چوبی مربوط به تکنولوژی دهه ۱۸۳۰ مشاهده می‌شود. Aero 8 از طراحی جدید در پشت به همراه قاب آلومینیومی بهره می‌برد. اگرچه صدا و طرح و ایده این خودرو، دوست‌داشتنی است اما مشخص نیست اگر مورگان قصد داشته خودرو را به سبک سال‌های دور بسازد به چه دلیل از متریال مدرن بهره برده است.

Porsche Cayman GT4

بهترین مدل خودروهای نمایشگاه ژنو 2015 (عکس)

Cayman GT4 جدیدترین خودرو در نوع خود از آلمان‌هاست. سیستم تعویض دنده دستی، قدرت ۳۸۵ اسب بخار، موتور ۳.۸ لیتری و دو صندلی برای راننده و سرنشین به همراه ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۴.۱ ثانیه و سرعت نهایی ۲۹۴.۵ کیلومتر برساعت از جمله خصوصیات این خودرو است.

Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003

بهترین مدل خودروهای نمایشگاه ژنو 2015 (عکس)

وقتی شخصی بخواهد خودرویی بهتر از فراری طراحی کند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ مطمئنا نتیجه آنچنان دلچسبی عاید وی نخواهد شد. این فرضیه تا زمانی صادق است که شما با شخصی به جز James Glickenhaus با منابع مالی بی‌کران! سروکار داشته باشید.

با بهره‌گیری از موتور V6 از نوع ۳.۵ لیتری با توان ۶۰۰ اسب بخار و بدنه یکپارچه فیبرکربنی و وزن کمتر از ۱۲۰۰ کیلوگرم، این خودرو چیزی در حدود ۲.۵۳ میلیون دلار قیمت خواهد داشت.

 

 

 

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان