ramazan
ramazan

رکورد داران ایرانی سال 93

مجموعه : اخبار ورزشی
رکورد داران ایرانی سال 93
به گزارش نازوب به نقل از  مجله مهر سال ۹۳ بعضی ها از خود رکورد به جا گذاشتند برخی دیگر رکورد های دیگران را شکستند. هفته نامه همشهری جوان روایتی از ترین های سال ۹۳ را در ویژه نامه نوروزی خود منتشر کرد:
۶ میلیارد
پرفروش ترین فیلم به نام کودک به کام بزرگسال
قرار بود شهر موش های ۲ با ۶ میلیارد تومان ساخته شود ولی در نهایت، مرضیه برومند ۱۰ میلیارد تومان هزینه روی دست علی سرتیپی و منیژه حکمت گذاشت. ولی خب مردم به استقبال این فیلم رفتند و شهر موش های ۲ با فروش ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیونی اش، اخراجی های ۲ را پشت سر گذاشت و به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران بدل شد.
۱۸ هزار نسخه فروش
پرفروش ترین آلبوم موسیقی ترانه های حسین صفا
 
ترک های آلبوم پاروی بی قایق در کمتر از سه روز به صورت قانونی ۱۸ هزار بار خریداری شدند، آمار دانلودهای غیر قانونی هم بیش از ۳۰۰ هزار دانلود را نشان می دهد. لقب گران ترین آلبوم موسیقی امسال هم به رضا یزدانی تعلق می گیرد که پکیج ویژه آلبوم سلول شخصی را به قیمت ۱۸ هزار تومان عرضه کرد و فروش چشمگیری هم داشت.
۱۵۰ هزار نسخه
پرفروش ترین کتاب سال نسخه جدید
کتاب «من زنده ام» خاطرات دوران چهار ساله اسارت معصومه آباد در زندان های رژیم بعث صدام است. این کتاب مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت و در کمتر از سه هفته با فروش بیش از ۱۵۰ هزار نسخه تک فروشی، رکورد تازه ای در فروش کتاب کشور خلق کرد و رکورد تازه ای در فروش کتاب کشور خلق کرد و رکورد انتشار و تجدید چاپ کتاب «دا» را شکست. نسخه گالینگور کتاب ۲۰ هزار تومان و نسخه بی کیفیت تر آن ۸ هزار تومان به فروش می رسد. کتاب های هوشنگ مرادی کرمانی و گلی ترقی هم به ترتیب در جایگاه های بعدی فروش قرار دارند.
۸۵۱ هزار فالوئر
پرطرفدارترین همین الان یهویی
این روزها اینستاگرام سایر شبکه های اجتمخاعی را پشت سر گذاشته است و می شود به آمارهایش بیشتر استناد کرد. در میان هنرمندان ایرانی بهنوش بختیاری به دلیل فعالیت زیاد و ارتباط خوب با مخاطب ۸۵۱ هزار فالوئر برای خودش دست و پا کرده است. بعد از بختیاری هم الناز شاکردوست با ۸۰۳ هزار فالوئر، جایگاه دوم را در اختیار دارد. در میان آقایان هم بهرام رادان ۵۵۶ هزار و محمد رضا گلزار ۵۵۴ هزار دنبال کننده دارند.
۴۳۴ طلاق در روز
آمار طلاق: کی داده؟ کی گرفته؟
شرایط و اوضاع زندگی مشترک به شدت نابسامان است و طبق آمار سازمان ثبت اسناد، روزانه ۴۳۴ طلاق در کشور ثبت می شود. یعنی در هر ساعت ۱۸ بار حکم طلاق جاری می شود. استان های تهران و البرز رکورددار بیشترین طلاق و کمترین ازدواج در کشور هستند. استان بوشهر با ۱۵.۶ درصد بیشترین رشد طلاق در کشور را داراست و در مقابل، آمار طلاق در استان فارس ۱۵.۳ درصد کاهش یافته است. سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرده تا پایان آبان ماه امسال ۴۹۵۶۷۱ مورد ازدواج به ثبت رسانده و در مدت مشابه ۱۰۳۳۰۲ مورد طلاق در این سازمان ثبت شده است. یعنی به ازای هر ۴.۸ ازدواج یک صیغه طلاق جاری می شود.
آمار بیکاری
۷ میلیون آدم بی دغدغه در کشور این آماری است که حسن طایی، معاون وزیر کار در بجنورد اعلام کرده است. منظورش هم یعنی کسی که نه هنرین دارد، نه شغلی و هیچ انگیزه ای هم برای فراگیری یک هنر یا مهارت تازه ندارد. دنبال کار هم نیست. البته این وضعیت فقط مربوط به کشور ما نیست، خارجی ها یک واژه اختصاری برای تنبلان بی هنر کشورشان ابداع کرده اند. NEET
۱۲۰ کیلومتر
توفان تهران: تهران شب از تو دور است؟
دوازدهم خرداد امسال توفان سهمگینی آسمان پایتخت را تیره و تار کرد. حوالی ساعت ۱۶:۵۰ تندبادی با سرعت بیش از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت گرد و خاک غلیظ و رگبار شدید باران را به همراه آورد که منجر به کشته شدن پنج نفر و مجروح شدن بیش از ۳۰ نفر شد. بیشتر صدمات به علت برخورد مصالح ساختمانی، شکستن درخت و ضربه به سر اعلام شد. در اتوبان قم هم بیش از ۲۰ خودرو با هم برخورد کردند که این تصادف ۱۰ مصدوم به جا گذاشت.
کارشناسان معتقدند بروز این شرایط جوی در تهران طی نیم قرن گذشته، بی سابقه بوده است و توفانی با چنین سرعتی هر صد سال یک بار در کلانشهر تهران رخ می دهد. پس از برقراری آرامش بعد از توفان، دیواری کوتاهتر از دیوار سازمان هواشناسی پیدا نشد و همه کاسه کوزه ها بر سر این سازمان شکسته شد.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان