ramazan
ramazan

ماجرای سانسورکردن عکس های ناموسی در تلوزیون

مجموعه : فرهنگ و هنر
ماجرای سانسورکردن عکس های ناموسی در تلوزیون

ماجرای سانسورکردن عکس های ناموسی در تلوزیون توسط عزت الله ضرغامی؟!

کسی نمی‌دانست که دقیقاً چه بود اما من دیدم که تصاویر در حال پخش، تصاویر نامانوسی در جمهوری اسلامی ایران است و برای پخش آن‌ها در شبکه HD با رزولوشن و کیفیت بالا مجوز ندارم

با عزت الله ضرغامی، رئیس پیشین سازمان صدا و سیما گفت و گویی شده است. وی در بخشی از این گفت و گو می گوید: من همیشه معتقد به اجتهاد رسانه‌ای بودم و معتقدم در رسانه ملی، مدیر باید چارچوب را بشناسد و اجتهاد کند. گاهی اوقات جز رئیس سازمان صدا و سیما هیچ کس شرعی بودن یا نبودن یک اقدام را نمی‌داند. وقتی در مسابقات والیبال جهانی بازی ایران با کشورهای بزرگ پخش می‌شد، تشخیص می‌دادیم برخی از نکات نظارتی را مورد اغماض قرار دهیم چون اصل بازی برای مردم خیلی مهم بود.

اما در مورد بازی آمریکا و آرژانتین که بازی خیلی مهمی بود و نتیجه آن تکلیف صعود ما را مشخص می‌کرد، چنین اغماضی را نمی‌توانستم انجام دهم و حجت شرعی برای پخش نامناسب تماشاگران نداشتم.

ما شبکه HD را راه اندازی کردیم که مسابقات ورزشی را با کیفیت بهتر ببینند. یک بار شبکه سه در حال پخش یکی از مسابقات ورزشی بود و من این مسابقه را تماشا می‌کردم. در ذهن خودم، این مساله را تجزیه و تحلیل کردم و وظیفه شرعی خودم را در نظر گرفتم. بدین ترتیب، اعلام کردم که شبکه سه آن مسابقه را پخش اما شبکه HD، پخش این مسابقه را قطع کند. وقتی مردم مشاهده کردند که پخش این مسابقه از شبکه HD قطع شد؛ شبکه سه را تماشا کردند. کسی نمی‌دانست که دقیقاً چه بود اما من دیدم که تصاویر در حال پخش، تصاویر ناموسی در جمهوری اسلامی ایران است و برای پخش آن‌ها در شبکه HD با رزولوشن و کیفیت بالا مجوز ندارم؛ یعنی بین خودم و خدای خودم، مجوزی نمی‌دیدم و به همین دلیل، جلوی آن را گرفتم.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان