ramazan
ramazan

زندگی خصوصی و جنجالی زیور در آوای باران! عکس

زندگی خصوصی و جنجالی زیور در آوای باران! عکس

زیور "آوای باران" با " الهام چرخنده " تفاوت های زیادی دارد، آن قدر زیاد که حتی در ذهن نمی توانی آنها را کنار هم تصور کنی، چه برسد به اینکه تصور کنی هر دوی آنها یک نفر هستند. این زیور را الهام بازی کرده است. چرا که برخلاف شخصیت پیچیده و خاکستری زیور، الهام از کاراکتری شفاف و ساده برخوردار و انرژی او به قدری زیاد است که شما را به خود جذب می کند.

بهانه این گفتگو، سریال آوای باران بود اما بحث در مورد فوت و فن کدبانوگری و آشپزی به قدری به درازا کشید که مجالی برای پرداخت به این سریال باقی نماند. با ما همراه باشید تا به رمز و راز خانه داری الهام چرخنده پی ببرید.

زندگی خصوصی و جنجالی زیور در آوای باران! عکس

فقط با پول نمی توان خانه زیبا داشت
به نظرم این جمله که پول، سلیقه می آورد، دیگر کلیشه ای شده است، چرا که تجربه ثابت کرده است بسیاری از افراد از ساده ترین چیزها، بهترین بهره را برای زیبایی خانه شان برده اند. گاهی اگر یک صندوقچه قدیمی در خانه ای سر جای خودش، درست قرار بگیرد و با یک پارچه یا وسیله ای تزئین شود، می تواند نگاه های بسیاری را جلب کند.

در هر حال، به نظر من فردی در جامعه موفق است که از کمترین ها، بهترین بهره را ببرد. هر چند که بر این باورم که بسیاری از خانم های ما به قدری هنرمند هستند که بدون آنکه چیزی از معماری داخلی بدانند، معماری را با همه وجودشان درک می کنند و به بهترین شکل رنگ مبل، پرده و فرش شان را ست می کنند.

زندگی خصوصی و جنجالی زیور در آوای باران! عکس

در رسیدگی به امور خانه کم نمی گذارم
همواره به آراستگی خانه اهمیت زیادی می دهم و بر این باورم که خانه اگر پاکیزه باشد، افراد خانه آرامش بیشتری خواهند داشت. به همین دلیل همیشه با دقت و وسواس خاصی به امور خانه رسیدگی می کنم. اگر سر کار نباشم و فرصت کنم خودم به کارهای خانه رسیدگی می کنم. اگر شرایط مهیا نباشد، از فردی کمک می گیرم تا در کارهای خانه، کمک حالم باشد.

همیشه خودم آشپزی می کنم
به نظرم صرف غذا، بهترین بهانه برای جمع کردن اعضای خانواده در کنار هم است. به همین دلیل همیشه سعی می کنم زمانی که در خانه حضور دارم، خودم غذا درست کنم، چون در این صورت هم به سلامت غذا مطمئن هستم و هم اینکه بچه ها فرصت پیدا می کنند تا در کنار اعضای خانواده شان غذا بخورند و دستپخت مادرشان را بچشند.

دستپخت پسرم حرف ندارد
پسر بزرگم، شایان دستپخت بسیار خوبی دارد و گاهی اوقات که در خانه نیستم، دست به کار می شود و غذا درست می کند. انصافاً دستپخت بسیار خوبی دارد و اگر کسی آن را بخورد، باور نمی کند که دستپخت یک پسر ۱۵ ساله است. اگر حمل بر خودستایی نشود، فکر می کنم دستپخت او به مادرش رفته است.

شیر به جای آب
اهمیت شیر در خانه ما تا حدی است که بچه ها وقتی تشنه شان می شود، به جای آب، شیر می خورند. این نوع تغذیه، باعث شده آنها قوی و سلامت باشند. نکته مهم در خانه ما این است که مصرف نوشابه کاملاً ممنوع است و کسی حتی از آن حرف نمی زند. چه برسد به آنکه بخواهد آن را بنوشد.

زندگی خصوصی و جنجالی زیور در آوای باران! عکس

برنامه ریزی، راز موفقیت زنان خانه دار
برخی از خانم های کارمند گله مند هستند که برخلاف زنان خانه دار فرصت چندانی برای رسیدگی به کارهای خانه ندارند. من تا حدی این موضوع را درک می کنم، چون خودم تجربه حضور در چنین شرایطی را دارم. البته شرایطی که من در آن قرار دارم، تا حدی متفاوت تر است، چون حرفه ما برخلاف سایر شغل ها، زمان مشخصی ندارد و خیلی اوقات علاوه بر روز، شب هم کار می کنیم. بنابراین زمانی که به خانه می آیم، واقعاً فرصت انجام کاری را پیدا نمی کنم اما خب با برنامه ریزی، تا حدودی این مشکل برطرف می شود و به کارهای خانه هم رسیدگی می کنم. به همین دلیل بر این باورم که اگر خانم ها، به ویژه آنهایی که کارمند هستند، اگر برنامه ریزی کنند و از دیگر اعضای خانواده هم کمک بگیرند، به راحتی می توانند از پس کار خانه بر آیند.

مگر می شود از سالاد گذشت
بعضی ها وقتی اسم سالاد را می شنوند با خودشان فکر می کنند که برای صرف مرتب سالاد، حتماً باید رژیم داشته باشید. در حالی که من چنین تصوری ندارم و بر این باورم افرادی که به تناسب اندام و سلامتی شان اهمیت می دهند، نباید از سالاد به راحتی بگذرند و در کنار ناهار و شام باید حتماً سالاد میل کنند تا از این طریق، هم بخشی از معده شان را با سالاد پر و از تزریق کالری اضافه به بدن شان پرهیز کنند و هم اینکه از ویتامین های سرشار آن بهره ببرند.

ورزش فراموش نشود
ورزش در جامعه شهری، یک نیاز اساسی به شمار می رود که نباید به راحتی از کنار آن عبور کند. به همین دلیل هر چقدر هم که فکر می کنیم سرمان شلوغ است نباید خودمان را از ورزش دور کنیم. من سال هاست که به ورزش والیبال می پردازم. این موضوع تاثیر زیادی روی تناسب اندام و سلامت من دارد.

آوای باران، قصه جذابی دارد
سریال آوای باران، یک ملودرام خیلی خوب و قوی است. وقتی فیلمنامه را خواندم و در جریان نقش زیور قرار گرفتم، احساس کردم این نقش جای کار زیادی دارد و در قصه تاثیرگذار است. جالب تر اینکه قصه آوای باران اساساً در دو مقطع زمانی دهه ۷۰ و حال حاضر روایت می شود. بنابراین کاراکترها در هر دوره، ویژگی های متفاوتی دارند و ظاهرشان تغییر می کند.

زیور، خاکستری است
نمی توان شخصیت زیور را مثبت یا منفی دانست؛ او در موقعیت هایی به خاطر دفاع از آرمان های خود، اقداماتی انجام می دهد که شاید برای دیگران منفی به نظر برسد اما در کل، زیور بیشتر یک شخصیت خاکستری است.

پیشنهاد طلایی برای رژیم صبحگاهی
سال هاست که من صبحم را با مخلوط یک قاشق غذاخوری سرکه سیب، یک قاشق چایخوری عسل و مقدار کمی آبجوش شروع می کنم. این نوشیدنی باعث می شود شما ضمن کاهش وزن، از سلامتی هم برخوردار باشید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان