ramazan
ramazan

4 ماسک خانگی عالی برای انواع پوست ها

4 ماسک خانگی عالی برای انواع پوست ها
4 ماسک خانگی عالی برای انواع پوست ها
در اینجا قصد داریم مواد طبیعی و در دسترسی را به شما معرفی کنیم که می‌توان با بهره‌گیری از آنها، در برابر آلودگی و سرما، از پوست مراقبت کرد. علاوه بر امکان آسان تهیه این مواد طبیعی، به خواص هر کدام از این ترکیبات ساده نیز، اشاره کرده‌ایم.

لوسیون بادرنجبویه برای پوست‌های معمولی
بادرنجبویه خواص آنتی‌اکسیدانی دارد.
آنتی‌اکسیدان‌ها هم با اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند و پیری سلول‌ها بخصوص پوست را به تاخیر می‌اندازند.

مواد لازم :
برگ‌های خشک بادرنجبویه : یک مشت
آب : نیم لیتر

روش تهیه :
کافی است برگ‌های بادرنجبویه را در آب بریزید و بگذارید سه دقیقه بجوشد. در ظرف را بگذارید تا 15 دقیقه دم بکشد. محلول را خنک کنید و با پنبه به پوست بزنید. می‌توانید این محلول را سه روز نگهداری کنید.

لوسیون بابونه برای پوست‌های خشک
با سرد شدن هوا، پوست خشک و حساس می‌شود. بابونه خواص ضدالتهابی دارد. این گیاه برای مقابله با آکنه، اگزما، قرمزی پوست، ترمیم سوختگی و همچنین کمک به تنگ کردن منافذ پوست و تقویت آن کاملا موثر است.
مواد لازم :
بابونه : یک قاشق چایخوری
آب : یک فنجان

روش تهیه :
بابونه را در آب بریزید و روی حرارت بگذارید. اجازه دهید پنج دقیقه بجوشد. محلول را صاف کنید و در یخچال بگذارید. روزی یک بار از این محلول به پوست‌تان بزنید. می‌توانید این ماسک را به مدت یک هفته در یخچال نگه دارید. اگر پوست‌تان خیلی خشک است و سرما هم بدترش می‌کند سراغ روغن بادام شیرین یا جوجوبا یا آووکادو بروید. این روغن‌ها را با هم مخلوط کرده، اول پوست‌تان را با گلاب پاک کنید سپس روغن را به پوست‌تان بزنید. این روغن‌ها بافت خیلی چربی دارند و باعث می‌شوند پوست‌تان برق بزند. بهتر است این روغن را شب‌ها موقع خواب به پوست‌تان بمالید.

لوسیون چای سبز برای پوست‌های چرب
چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست که از پیری پوست پیشگیری می‌کند. استفاده از این چای به عنوان لوسیون، خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ و لکه‌های قهوه‌ای آن را کمرنگ می‌کند.

مواد لازم :
چای سبز : یک قاشق چایخوری
آب جوش : نصف فنجان
لیموترش : سه تا چهار قطره

روش تهیه :
آب جوش را روی چای سبز بریزید و اجازه دهید پنج تا ده دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کنید و چند قطره لیموترش به آن اضافه کنید. اجازه دهید لوسیون‌تان خنک شود و آن را با پنبه به پوست بزنید. پس از 15 تا 20 دقیقه صورت‌تان را بشویید. می‌توانید این محلول را به مدت یک هفته در یخچال نگه دارید.

لوسیون گلاب و آب خیار برای پوست‌های مختلط
گلاب می‌تواند باعث درخشندگی و همچنین نرمی پوست شود. خیار حاوی ویتامین‌های زیادی مانند E است که برای حفظ شادابی و خاصیت ارتجاعی پوست لازم است.

مواد لازم :
گلاب : یک قاشق غذاخوری
آب خیار : شش قاشق غذاخوری
آب لیموترش : یک قاشق چایخوری

روش تهیه :
آب خیار و لیموترش را با هم مخلوط، سپس گلاب را به آن اضافه کنید. با پنبه لوسیون را به پوست‌تان بزنید و پس از 15 تا 20 دقیقه شست‌وشو دهید. می‌توانید این لوسیون را به مدت یک هفته در یخچال نگه دارید.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان