ramazan
ramazan

عکس هایی از آرامش بخش ترین مناطق جهان

اگر از آلودگی و شلوغی شهرهای پرجمعیت خسته شده یا نیاز به تغییر آب‌و‌هوا دارید، شاید مقصد بعدی شما هم یکی شهرها و مکان‌هایی باشد که قصد معرفی آنها را داریم.
 
در این سفرنامه کوتاه، شما را با تعدادی از مناطق زیبا و آرامش‌بخش دنیا آشنا می‌کنیم. با زومیت همراه شوید.

تعطیلات یعنی مجالی برای دور شدن از شلوغی و شتاب حاکم بر زندگی امروز ما و اینکه تمامی استرس‌ها را برای مدتی هر چند کوتاه، کنار بگذاریم؛ و بهترین روش برای این کار، سفر به مناطق آرامش‌بخش جهان می‌باشد. این مناطق به داشتن سواحل تمیز، جنگل‌های بکر و دست نخورده، جمعیت توریستی اندک و البته آب‌و‌هوای مناسب  برای فعالیت در هوای آزاد، به خود می‌بالند. از جزایر ویرجین گرفته تا بالی و حتی جزیره مرموز ایستر، مقصدهای توریستی مناسب برای استراحت و تمدد اعصاب به شمار می‌روند.

کوای

  عکس هایی از آرامش بخش ترین مناطق جهان

کوای قدیمی‌ترین جزیره در میان مجموعه جزایر هاوایی بوده و در آن بر خلاف سایر جزایر، از اقامتگاه‌های مجلل و سواحل شلوغ خبری نیست. پس در واقع این جزیره چه چیزی برای عرضه دارد؟ سواحلی بکر و  طبیعتی دست نخورده. اینجا مکانی ایده‌آل برای آندسته مسافرینی است که می‌خواهند فقط استراحت کرده و از هیاهوی معمول تعطیلات به دور باشند. در این جزیره، تنها دو اتوبان وجود داشته و می‌بایست برای بازدید از بیشتر نقاط دیدنی پیاده روی کرد. در واقع این محل، پاداش کسانی است که می‌خواهند یک روز کامل در دل طبیعت، به حال خود رها شوند.


جزیره وانوآ لوو(Vanua Levu) ، فیجی

   عکس هایی از آرامش بخش ترین مناطق جهان

 فیجی به عنوان یکی از آرامش‌بخش ترین اماکن جهان معروف شده است؛ بویژه این جزیره که دومین جزیره بزرگ فیجی است. اما مزیتی که این جزیره را برای مسافرین خسته  ایده‌آل نموده، حس آسودگی خاطر و انزوایی است که برای آنان به ارمغان می‌آورد. مسافران می‌توانند تمام روز در ساحل لم داده، از قلمروی کوهستانی دیدن کنند یا شاید هم به غواصی در میان صخره‌های مرجانی بپردازند. این اقامتگاه تفریحی، به دلیل تجربیات غواصی غیر معمول‌ش  هم به شهرت رسیده است و مردم محلی آن را "بهشت گمشده "می‌نامند.


جامائیکا

    عکس هایی از آرامش بخش ترین مناطق جهان

 اگر در جستجوی منقطه‌ای مناسب برای استراحت و تفریح هستید، چرا سری به جامائیکا نمی‌زنید؟ برای دوست‌داران آرامش جایی بهتر از این کشور نیست. مهمانان می‌توانند در سواحل اردو زده، در مهمانی‌های شبانه که در ساحل برگزار شده و با آهنگ‌های شاد جامائیکایی همراهی می‌شوند، شرکت نموده یا به کوهستان آبی سفر کنند. از آنجایی که در این ناحیه وضعیت اقلیمی مناسبی حکفرماست، فعالیت‌هایی که در هوای آزاد انجام می‌شوند، همچون پیاده‌روی یا تجربه کردن ورزش‌های آبی برای نخستین بار، لذت بخش‌تر خواهند بود. همچنین در این ناحیه استراحت‌گاه‌های متفاوت با قیمت‌های مناسب برای هر بودجه‌ای وجود دارند. پس چه بوجه کمی داشته و چه قصد استراحت در یک هتل 5 ستاره را داشته باشید، جامائیکا با رویی باز از شما استقبال می‌کند.


تبت

    عکس هایی از آرامش بخش ترین مناطق جهان

تکنیک استادانه زِن و تجربه ریلکسیشن عمیق را می‌توان تنها در این نقطه از جهان به دست آورد. اینجا مقصد نهایی کسانی است که مایلند "زِن" (Zen) یاد بگیرند؛ مکتب فکری خاص که طرفداران بودا از قرن هفتم پس از میلاد تا کنون از آن پیروی می‌کنند؛ از این رو می‌توان انتظار مکانی آرام و دوستانه را داشت. علاوه بر این مسافرین می‌توانند در دل کوهستان اطراق نمود یا با مردم محلی معاشرت کنند تا با فرهنگ این مردمان بهتر آشنا شوند. گردشگران زیادی به این ناحیه سفر نمی‌کنند؛ پس می‌توان به دور از هیاهو و ازدحام، از تعطیلات لذت برد.


بورا بورا(Bora Bora)

    عکس هایی از آرامش بخش ترین مناطق جهان

بورا بورا جزیره‌ای است از مجموعه جزایر پولینزی متعلق به کشور فرانسه که در اقیانوس آرام و در نزدیکی استرالیا قرار گرفته است. از زمان راه‌اندازی‌اش به عنوان مقصدی توریستی تا کنون، بیشتر به دلیل ستارگان مشهوری که برای فرار از فلش دوربین خبرنگاران به آنجا فرار می‌کنند، به شهرت رسیده است. اینجا مکانی است مناسب برای افرادی که طالب تعطیلاتی توأم با آرامش و دور از شلوغی و شتاب زندگی شهری هستند. در کنار این آب‌های زلال، فعالیت‌هایی همچون اردو زدن و پیاده‌روی هم از دیگر دلایل جذابیت این جزیره به شمار می‌روند. اگرچه دراز کشیدن در ساحل برای تمام روز، خود به تنهایی تفریحی مناسب می‌باشد.

سنت وینسنت و گرنادین(St. Vincent, the Grenadines)

    عکس هایی از آرامش بخش ترین مناطق جهان

سنت وینسنت و گرنادین جزیره‌ای است کوچک در دریای کارائیب که در جنوب سنت لوچیا و باربادوس قرار گرفته است. اینجا هم شرایط اقلیمی خوبی برای فعالیت‌های بیرون از منزل حکم‌فرماست. به علاوه از زمانی که هزینه اقامت در آن بالا رفت، تعداد گردشگران کمتری به آن رفت و آمد می‌کنند. از این جهت می‌توان از تعطیلاتی کاملا متعلق به خود لذت برد. همچنین تفریحات آبی همچون اسکی، معاشرت با مردم بومی که فوق‌العاده مؤدب هستند و غواصی در میان صخره‌های مرجانی، از دیگر تفریحات مرسوم این جزیره به شمار می‌آیند. اینجا همه چیز برای احساس آرامشی کامل، در دسترس مسافران است.


سیشل

    عکس هایی از آرامش بخش ترین مناطق جهان

سیشل زنجیره‌ای است متشکل از 115 جزیره که در اقیانوس هند قرار گرفته‌اند. این ناحیه به عنوان جزایر گرمسیری به شهرت چندانی دست نیافته و هنوز جای رشد و توسعه بیشتری دارد. از این مقدمه می‌توان چنین نتیجه گرفت: جزایری بکر که دست بشر هنوز اقدام به تغییر آن نکرده و سواحلی که هنوز رنگ آلودگی به خود ندیده‌ و با مجموعه ساختمان‌های تجاری به اشغال در نیامده‌اند، در انتظار گردشگران و مسافرین خسته هستند. اینجا برای کسانی که قصد گشت‌و‌گذار در جزیره‌ها را دارند، مکانی ایده‌آل می‌باشد. به عنوان یک راهنمایی توریستی می‌توان گفت سفر در این جزایر لذت‌بخش و مسیریابی در آنها بسیار ساده است.


جزیره ایستر، شیلی

   عکس هایی از آرامش بخش ترین مناطق جهان

 جزیره مرموز ایستر در کشور شیلی، بهترین جا برای برخورداری از اوقاتی آرام است؛ علاوه بر این که تعداد توریست اندکی به این جزیره سفر کرده و در نتیجه از دیگر نقاط توریستی خلوت‌تر  می‌باشد. در این جا شما سرهای حجاری شده و سنگی بزرگی را می‌بینید که در نقاط مختلف جزیره قرار گرفته‌اند و در باور بومیان قدیم، خدایان آنها محسوب می‌شدند. فرضیه‌های گوناگونی پیرامون نحوه و دلیل ساخت این سازه‌ها وجود دارند؛ اما هنوز اطلاع ما در موردشان بسیار اندک و ناچیز است.

جزایر ویرجین، بریتانیا

    عکس هایی از آرامش بخش ترین مناطق جهان

تجربیات مربوط به جزایر کارائیب را می‌توان با تجربه جزایر ویرجین کامل‌تر کرد. مهمانان این جزایر می‌توانند از انواع گوناگونی از فعالیت‌های خلاقانه استفاده کرده و در کنار آنها از شنا و غواصی در آب‌های زلال لذت ببرند. مسافران با بازدید از آثار باستانی باقیمانده از کلیسای سنت فیلیپ که در جزیره تورتولا (Tortola) قرار گرفته، سفری آموزنده در تاریخ و فرهنگ غنی این ناحیه خواهند داشت. همچنین می‌توان با غواصی در عمق اقیانوس، از لاشه کشتی‌های غرق شده در این نواحی نیز دیدن کرده یا در جستجوی اشکال سنگی منحصر بفرد اعماق غارها را مورد کند و کاو قرار داد.

بالی، اندونزی

    عکس هایی از آرامش بخش ترین مناطق جهان

انتخاب اصلی اکثر مردم برای سپری کردن تعطیلاتی سرگرم کننده، بالی در کشور اندونزی است. بالی که در بخش آسیایی اقیانوس آرام قرار گرفته است، جایی است که افراد می‌توانند از تجربه‌ای کاملا شرقی لذت ببرند. گردشگران در طول این سفر با فرهنگ غنی، اما ساده این مردمان آشنا شده و راه و رسم زندگی آنان را بهتر درک می‌کنند. همچنین از معابد و اماکن تاریخی این کشور دیدن کرده و در سواحل و استراحت‌گاه‌ها، اوقاتی آرام را سپری می‌کنند و از چشمه‌های آب معدنی سرگرم‌کننده و ماساژ درمانی حین نوشیدن لیوانی معجون خنک، لذت می‌برند. اینجا به دلیل خانه‌های ویلایی قشنگ، به شهرت رسیده؛ جایی که شما از مناظری بدیع در روز و شب بهره‌مند می‌شوید.

امیدواریم از این گشت و گذار لذت برده باشید. اگر روز گذرتان به یکی از این نقاط افتاد تجربیات‌تان را با ما هم در میان بگذارید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان