ramazan
ramazan

کشف لوح 4 هزار ساله در مورد کشتی نوح!!!! عکس

کشف لوح 4 هزار ساله در مورد کشتی نوح!!!! عکس
به گزارش ناز وب، اخیرا یک لوح 4 هزار ساله متعلق به بین النهرین(کشور عراق کنونی) توسط محققان رمز گشایی شده است. نتایج حاصل جزئیاتی جدیدی را درباره کشتی نوح در اختیار ما قرار می دهد.
بر اساس آموخته های عهد عتیق حضرت نوح تعدادی از انسان ها و از هر حیوانی یک جفت را در این کشتی قرار داد تا آنها را از خطر سیل نجات دهد. اما عباراتی که با خط میخی بر لوح گلی نگاشته شده است داستان دیگری را بازگو می کند.
به گزارش آسوشیتدپرس، این لوح گلی در موزه بریتانیا به نمایش در آمد.
قرار است در روزهای آینده مهندسان بار دیگر دستور العمل های باستانی مربوط به ساخت این کشتی بررسی کنند تا ببینند آیا کشتی که بدین طریق ساخته شده بود قابلیت حرکت داشته است یا خیر.
ایروینگ فانکل، یکی از کسانی است که در رمزگشایی این لوح گلی همکاری کرد.
او در این باره کتابی نیز نگاشته است، "ارک پیش از نوح"، عنوان کتاب او است. او چند سالی است که این لوح را در اختیار دارد.

کشف لوح 4 هزار ساله در مورد کشتی نوح!!!! عکس
این لوح گلی را مردی پس از جنگ جهانی دوم در خاورمیانه پیدا کرده بود و آن را در اختیار پدر فانکل قرار داد.
لوح مذکور قهوه ای روشن، به اندازه تلفن همراه است و با عباراتی به خط میخی منقش است. به گفته فانکل این لوح یکی از مهم ترین اسنادی است که تاکنون در اختیار انسان قرار گرفته است. " قلبم داشت از تپش می ایستاد، پس از رمز گشایی مشخص شد، کشتی واقعی با آنچه در متون قدیمی از آن یاد می شود چقدر متفاوت است." این عبارتی است که فانکل بر زبان آورد.

این کشتی که از آن در متون باستانی یاد شده است نوعی کرجی است که از جگن یا بید ساخته شده و دور آن چرم یا مشمع می گیرند. این وسیله برای حرکت در مواج طراحی شده بود و در عراق باستان مورد استفاده قرار می گرفت. کشف فانکل سایر محققان را نیز هیجان زده کرده است. به عقیده دیوید اوون، استاد مطالعات خاور نزدیک دانشگاه کرنل، این یک کشف فوق العاده بوده است.
نحوه ساخت این کشتی در لوح باستانی مشخص شده است، کشتی به اندازه یک زمین فوتبال، ساخته شده از طناب که به وسیله دنده های چوبی مستحکم شده است. فانکل نسبت به قابلیت شناور شدن چنین کشتی در آب تردید دارد.
فانکل به خوبی از نتایج کشف خود آگاه است. او می گوید، ادعاهای من موجب بهت و حیرت مومنان به کتاب مقدس خواهد شد. این اتفاق پیش از این نیز رخ داده بود.
در قرن نوزدهم زمانی که محققان موزه بریتانیا بر اساس رمزگشایی از لوح گلی داستان سیل بابلی ها را اسطوره قلمداد کردند، بسیاری از مومنان برآشفته شدند و نسبت به نتایج تحقیقات آنها اعتراض کردند.
او در نهایت گفت، من مطمئنم چنین اتفاقی در دوران باستان رخ داده است اما بر اساس شواهد موجود درباره نوع حادثه اغراق شده است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان