ramazan
ramazan

زنی که فقط دو روز وقت دارد ….!!

مجموعه : اخبار
زنی که فقط دو روز وقت دارد ….!!
فرزانه که هم‌اکنون 26 سال سن دارد، متهم است شش سال قبل در حالی که شوهرش در خواب بوده او را با ضربات چاقو به قتل رسانده است…
 
بر اساس آنچه از قبل اعلام شده، فرزانه سحرگاه یکشنبه در زندان اصفهان قصاص خواهد شد و او برای جلب رضایت اولیای دم فقط دو روز فرصت دارد. حکم قصاص این زن در حالی قرار است اجرا شود که او می‌گوید شوهرش را نکشته است اما این ادعا تاکنون نتوانسته باعث شکستن حکم شود و او برای نجات از طناب دار فقط باید رضایت اولیای دم را جلب کند.

فرزانه که هم‌اکنون 26 سال سن دارد، متهم است شش سال قبل در حالی که شوهرش در خواب بوده او را با ضربات چاقو به قتل رسانده است. هر چند این زن در جریان تحقیقات اولیه اتهام قتل شوهرش را بر عهده گرفت اما در ادامه، اعترافات اولیه‌اش را پس گرفت و گفت مردی به نام سعید شوهرش را کشته است.

او گفت: خانواده شوهرم از اقوام دور پدری‌ام بودند و وقتی من 15 سال داشتم به خواستگاری‌ام آمدند. آن زمان من چیز زیادی از زندگی نمی‌دانستم و بدون اینکه خودم نقشی در ازدواجم داشته باشم زندگی مشترکم شروع شد. من و شوهرم احمد همان سال اول بچه‌دار شدیم اما تولد فاطمه هم نتوانست زندگی‌مان را گرم کند. زندگی ما ادامه داشت تا اینکه من با سعید آشنا شدم. او مرد خوبی بود و من دلبسته‌اش شدم. او از من خواستگاری کرد اما چون شوهر داشتم نمی‌توانستم با سعید ازدواج کنم.

 
چند مرتبه سعید را دیدم و او گفت اگر شوهرت را بکشیم می‌توانیم با یکدیگر ازدواج کنیم. با اینکه اول با این پیشنهاد مخالفت کردم اما در ادامه، سعید وادارم کرد به این کار تن بدهم. شب حادثه در حالی که شوهرم خواب بود سعید وارد خانه شد. هنوز چند دقیقه نگذشته بود که او با یک چاقو چند ضربه به احمد زد و او را کشت. سعید فریبم داد و گفت چون من فرزند دارم پدر و مادرشوهرم من را قصاص نمی‌کنند. او چاقوی خون‌آلود را پاک کرد و آن را به دست من داد. من هم وقتی دستگیر شدم قتل را گردن گرفتم اما بعد هر چه به ماموران گفتم فریب حرف‌های سعید را خورده‌ام فایده‌ای نداشت و نتوانستم بی‌گناهی‌ام را ثابت کنم.

در ادامه رسیدگی به این پرونده، قضات دادگاه کیفری استان اصفهان فرزانه را محاکمه و به قصاص محکوم کردند. این رای در دیوان عالی کشور نیز تایید و به واحد اجرای احکام فرستاده شد. در حالی که همه چیز برای مجازات فرزانه مهیا بود عبدالصمد خرمشاهی وکیل مدافع فرزانه با ارائه درخواست اعاده دادرسی باعث به تعویق افتادن اجرای حکم شد اما چندی پیش روز 13 بهمن‌ماه به عنوان زمان تازه اجرای حکم اعلام شد.

حالا دو روز به زمان قصاص فرزانه باقی مانده و پدر و مادر احمد همچنان بر خواسته‌شان مبنی بر قصاص فرزانه اصرار دارند. پدر احمد چند روز قبل در این خصوص به «اعتماد» گفت: من مطمئنم که عروسم، پسرم را کشته است و باید مجازات شود. من و همسرم به هیچ قیمتی حاضر به بخشیدن او نیستیم.

اظهارات این مرد در حالی است که دختر 10 ساله فرزانه بعد از دستگیری او به خانواده شوهرش سپرده شده و در صورتی که فرزانه قصاص شود او مادرش را نیز از دست خواهد داد.

در همین حال مادر فرزانه در آخرین گفت‌وگویش با اعتماد گفت: از اولیای دم می‌خواهم دخترم را ببخشند. او مرتکب اشتباه شده و امیدوارم خانواده مقتول حداقل به خاطر نوه‌ام فرزانه را ببخشند.

از سوی دیگر عبدالصمد خرمشاهی وکیل مدافع فرزانه نیز در تلاش است تا در روزهای باقیمانده در حکم صادرشده درباره موکلش تجدیدنظر شود. اما هنوز این تلاش‌ها راه به جایی نبرده است و فقط اعلام رضایت اولیای دم می‌تواند فرزانه را از چوبه دار نجات دهد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان