باورنکردنی از کشف اژدهای مینیاتوری در امریکای جنوبی (عکس)

باورنکردنی از کشف اژدهای مینیاتوری در امریکای جنوبی (عکس)

باورنکردنی از کشف اژدهای مینیاتوری در امریکای جنوبی

 

زیست شناسان از کشف سه گونه جدید مارمولک در کوههای آمریکای جنوبی خبر داده اند که می توان آنها را دیدنی ترین اژدهای روی زمین به شمار آورد.

 

این گونه های تازه کشف شده در زمره رنگارنگ ترین مارمولکهای جهان قرار می گیرند و به جهت حرکت بسیار سریع و ابعاد کوچک (تنها چند سانتیمتر) توجه زیست شناسان را به خود جلب کرده اند.

 

این جانوران در زمره مارمولکهای جنگلی (Woodlizards) جای می گیرند. این نوع مارمولکها به عنوان اژدهای مینیاتوری شناخته می شوند. این عنوان بیشتر به دلیل چشمان جستجوگرشان به آنها داده شده است.

 

تاکنون تنها ۱۲ گونه از این نوع مارمولکها شناسایی شده بود و جالب اینکه از این تعداد ۵ گونه تنها در ۷ سال اخیر شناسایی شده است.

 

 

باورنکردنی از کشف اژدهای مینیاتوری در امریکای جنوبی (عکس)

این سه گونه جدید توسط گروهی از زیست شناسان بین المللی در جنگلهای پوشیده از ابر رشته کوههای آند واقع در مرز پرو و اکوادور در آمریکای جنوبی شناسایی شده است. این منطقه از جهان به دلیل آنکه همواره پوشیده از مه و رطوبت است محلی مناسب برای ادامه حیات گونه های مختلف جانوری به شمار می آید.

این گونه از مارمولکها بین ۷ تا ۱۵ سانتیمتر رشد می کنند که از این حیث می توان آنها را یکی از بزرگترین گونه های مارمولک در جنگلهای بارانی آمازون به شمار آورد.

زیست شناسان می گویند، ترکیب رنگی حیرت انگیز بدن این جانوران به آنها کمک می کند تا خود را در دل طبیعت مخفی نگاه دارند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان